Škoda Kodiaq netřeba dlouze představovat. Úspěšné SUV mladoboleslavské automobilky se již prezentuje ve své druhé generaci. Laťka je od první generace posazena hodně vysoko, ať už jde o prodejní úspěchy, oblíbenost, vzhled či prostorný interiér. Druhá generace je na českém trhu nabízena od druhé poloviny roku. Od té doby jsme se s novým Kodiaqem mohli seznámit mnohokrát. Prodeje novinky se totiž rozběhly velmi rychle, a tak není problém největší škodovácké SUV potkat v provozu několikrát za den. Kodiaq druhé generace není nikterak revoluční model, žádný veliký poprask se při představení nekonal. Očekávání byla spíše orientována, zdali dokáže navázat na standard první generace. A to se povedlo bez jakéhokoliv škobrtnutí. Snad jen vzhled exteriéru byl na pranýři i několik týdnů po představení. V ostatní aspektech se novinka prezentuje očekávaným posunem vpřed. Ať už jde o moderní interiér, posun v bezpečnosti či vylepšení jízdných vlastností. Nový Kodiaq tak i nadále zůstává ideálním parťákem pro početnější rodiny, jenž poptávají prostorné, bezpečné a komfortně jezdící SUV s cenou okolo jednoho milionu korun.
Základní informace
Délka: 4 758 mm
Šířka: 2 133 mm (se zpětnými zrcátky)
Výška: 1 679 mm
Rozvor: 2 789 mm
Objem motoru: 2,0 TDI
Palivo: Diesel
Výkon: 142 kW
Převodovka: Automatická převodovka DSG 7°
Cena testované verze: od 1.195.000 Kč
Škoda Kodiaq ve fotogalerii
Druhá generace úspěšného mladoboleslavského SUV v celé své kráse.
Očekávání, zdali druhá generace plynule naváže na úspěchy předchůdce, byla veliká.
Nová generace sází na zcela přepracovaný design karoserie. Právě design exteriéru vyvolal nejvíce emocí.
Na nový vzhled si většina zvykala déle nežli u první generace. Po několika měsících od premiéry jsem si na jednotlivé designové prvky zvykl a vlastně se mi jako celek líbí čím dál tím více.
Oproti předchůdci působí mohutnějším dojmem a to především díky nafouklejší přídi vozu.
Rozměrově se nový Kodiaq natáhl o 61mm. Na šířku naměříme o 46 mm více. Nárust se nekoná v oblasti rozvoru a výšky, kde novinka ztrácí 1mm, respektive 2mm na výšku.
Mohutná příď vozu dodává vozu na robustnosti. Na karoserii nehledejme žádný lesklý kov. Matné dekory vozu sluší především v kombinaci s metalickým lakem zlatá Bronx.
Až od výbavy Exclusive Selection, jsou Matrix-LED přední světlomety v základu bez nutnosti připlácet. Škoda, nejenže vozu dodávají líbivější vzhled, jsou i skvěle účinná.
Devatenácti palcové disky kol vždy za příplatek, kromě výbavy Sportline. V základní výbavě Selection pouze sedmnáctky.
Modern Solid označení pro nový designový jazyk škodovky. Rozměrná maska chladiče nabízí světelnou lištu. Decentní avšak naprosto zbytečné podléhání tlaku na prezentaci laciných doplňků karoserie.
Rozměrná vnější zpětná zrcátka nyní uchycena na dveřích. Skvělý výhled jako základ bezpečné jízdy.
Záď vozu působí mohutněji a více rozkročeným postojem.
Top LED spojená zadní světla s animovanými ukazateli směru jako hlavní designový prvek.
Prosklená lišta mezi zadními světly opět působí laciným dojmem.
Již zmíněné doplňky karoserie v odstínu Dark Chrome působí vkusně. Ve stejném odstínu je vyveden i D sloupek.
Nová generace startuje na částce od 995.000 Kč. Základem nabídky je mild-hybridní pohonná jednotka 1,5 TSI s výkonem 110 kilowatt. Všechny nabízené verze disponují automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Zákazníci mohou vybírat ze čtyř výbavových stupňů. Selection, Exclusive Selection, Sportline a RS. Většina konfigurací se pohybuje v rozmezí od 1,1 do 1,3 milionu korun. Vrcholné provedení RS startuje na částce 1,47 milionu korun.
Jízda s novou generací se nikterak zásadně nemění od předchůdce. Řidič se může tešit na celkově komfortní jízdný projev s velmi dobře nastaveným podvozkem. Právě komfort i na horších vozovkách dělá z Kodiaqa pohodlný rodinný vůz.
I přesto, že jde o velké SUV, potěší výbornou ovladatelností a celkově velmi přívětivým řízením. V městském provozu tak oceníte výbornou manévrovatelnost, skvělý výhled z vozu a bezesporu řadu asistenčních systémů při parkování či vyjíždění z parkovacího místa.
Za volantem se budete dobře cítit vy i vaše drahá polovička. Kodiaq je opravdu velmi přívětivým vozem s naprosto intuitivním ovládáním. Jednoduše je vše na svém místě, nastartuju a jedu. Snad jen občasně otravující elektronika, která nelogicky zasahuje do řízení.
Vybírat můžeme ze čtveřice pohonných ústrojí. Základem mild-hybridní patnáctistovka TSI, následuje benzínový agregát 2,0 TSI, plug-in hybridní patnáctistovka a díky bohu klasický dvoulitrový diesel.
Právě čtyřválcový diesel 2,0 TDI s výkonem 142 kilowatt je pro Kodiaqa jako stvořený. Nabízí dostatečný výkon, sílu 400 Nm. a osvědčenou kultivovanost se spotřebou okolo šesti litrů na sto kilometrů.
Vítejte na palubě největšího modelu v nabídce.
Nová koncepce palubní desky dozajista působí svěžejším dojmem, kdo však neholduje samostatně stojícím displejům, bude muset tento fakt přijmout.
Top ergonomická přední sedadla s pamětí, ventilací a masážní funkcí jsou jedním slovem fantastická.
Posez za volantem je hodně vysoko, Potěší dobrý výhled z vozu a ukázková ergonomie.
Kapličku přístrojového štítu nahradil samostatně stojící displej s úhlopříčkou deseti palců.
Jednoduché zobrazení, povedená grafika a dobrá čitelnost i bez typické kapličky.
Zásadní novinkou je umístění ovladače automatické převodovky pod volant. Je to otázkou zvyku. Po týdnu už jdete automaticky s rukou pod volant.
Smart Dials, další z novinek v interiéru. Snaha o zachování otočných ovladačů se škodovce povedlo na jedničku. Ovládání je jednoduché a po chvilce ovládáte bez nutnosti dlouze sklánět zrak směrem dolů. Jednotlivé ovladače mají několik funkcí od ovládání klimatizace, vyhřívání/odvětrávání sedadel, přes hlasitost až například k volbě jízdných režimů.
I díky přesunutí voliče automatické převodovky pod volant je středová konzole uspůsobena pro více odkládacích prostor. Například toto chytré řešení na umístění až čtyř nápojů, které lze zmenšit na standardní dva držáky.
Infotainment Navi s třinácti palcovou dotykovou obrazovkou je dominantou interiéru.
Oproti předešlému infotainmentu potěší rychlost, hezké grafické zpracování a jednoduché ovládání.
Řidičova zóna je přehledná. Vše podstatné je v zorném poli řidiče.
Královský prostor na sedadlech druhé řady dělá z Kodiaqa sen početnějších rodin s dětmi. Skvělý přístup, pohodlná sedadla s možností posuvu a nastavení sklonu opěradla.
Třetí řada sedadel je spíše pro menší cestující, přesto ani dospělý cestující nemá problém s kratší cestou.
I přes třetí řadu sedadel zůstává dostatek místa pro zavazadla.
Pod ložnou plochou najdeme dojezdové kolo. Pro SUV by to měl být standard.
Objem 910 litrů je luxusní i pro každotýdenní jízdy na chalupu. Na dovolenou si možná nebudete muset brát ani střešní box.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Škoda Kodiaq
Velkorysý vnitřní prostor, obrovský zavazadelník
Sedmimístná konfigurace
Komfortní interiér, bohatá výbava
Komfortní jízdní projev, kultivovaný diesel s dostačujícím výkonem
Zachování klasického dieselu a široké nabídky výbav včetně verze RS
Mínusymodelu Škoda Kodiaq
Cena lépe vybaveného vozu se lehce vyšplhá až k 1,2 milionu korun
Předešlá generace měla originálnější a svébytnější design exteriéru
Až příliš elektronických rádců, jenž občas nelogicky zasahují do řízení