Testy Peugeot

Výbava GT aneb Peugeot útočí!

V druhé polovině minulého roku jsem měl možnost být u příležitosti představení modelů Peugeot 508 a Rifter na český trh. Oba vozy si u mě ihned získaly sympatie, byť každé cílí na odlišnou klientelu. Při tiskové konferenci mě však zaujala informace od zástupců automobilky, která směřovala k výbavám vozů. Peugeot aktivně nabízí a zvyšuje podíl nejvyššího výbavového stupně GT u všech svých prodaných modelů, jenž tuto možnost nabízejí. Na tiskovce tak samozřejmě nechyběla 508 ve výbavě GT, ale i rodinné MPV se této výbavy zhostilo více než uspokojivě. S jmenovanou výbavou se taktéž můžeme setkat u modelů 308 a celé modelové řadě SUV, počínaje 2008 či modelem 3008 a sedmimístným SUV 5008.  Během konce minulého roku jsem otestoval hned tři modely, jenž tuto výbavu nabízejí. Ta se samozřejmě pojí výhradně s nejsilnějšími pohonnými jednotkami a celou řadou příplatkových položek.

Peugeot 2008 GT 1,5 BlueHDi


Nejmenší model z nabídky sportovně užitkových vozů značky Peugeot dostal taktéž možnost hrdě nést plaketku GT. Ta v případě rozměrově střídmého modelu nabízí opravdu zajímavý exemplář. S výbavou GT se totiž pojí nejsilnější naftová jednotka 1,5 BlueHDi s maximálním výkonem 88 kilowatt při 3.750 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 300 Nm při 1.750 otáčkách za minutu. V našem případě je naftová patnáctistovka spjata s šestistupňovou automatickou převodovkou. Pokud byste měli zájem o manuální převodovku, je k dispozici identická jednotka pouze s nižším výkonem o 20 koňských sil. Jízda v rozměrově střídmém modelu s výkonem 120 koňských sil rozhodně nepatří k těm vlažnějším. Ochota akcelerovat je více než jen příjemná, nástup je nicméně poznamenán mírným turboefektem. Na předjíždění je však výkon dostačující a dálniční limity zvládá s grácií. Zde je spíš třeba počítat s vyšší hladinou aerodynamického hluku. Každopádně atmosféra na palubě je velmi komfortní, zásluhu na tom má právě již zmíněný výbavový stupeň. Z výbavy tak nic zásadního nebudete postrádat. Zmínit mohu přítomnost automatické dvouzónové klimatizace,  navigační systém 3D v češtině s integrovanou mapou Evropy a hlasovým ovládáním (barevný kapacitní dotykový 7” displej),  tempomat a omezovač rychlosti, Grip Control (systém regulace prokluzu umožňující volbu 5 režimů jízdy) či PEUGEOT i-Cockpit: vyvýšená přístrojová deska, kompaktní multifunkční kožený volant, barevný kapacitní dotykový 7” displej. Jelikož výbava nese označení GT, nechybí zde řada prvků a detailů s cílem navodit sportovního ducha. Hliníkové okrasné prahy předních dveří, hliníkové pedály, Pack Look GT Line nebo strop kabiny s laserovým gravírováním doopravdy pomáhají vozu k atraktivitě. Z exteriéru je takto vybavená 2008 rozpoznatelná díky sedmnáctipalcovým diskům kol z lehkých slitin, červeným nápisem automobilky na mřížce chladiče či koncovkou výfuku. Zde se bohužel jedná pouze o záslepku.

« z 7 »

Peugeot 3008 GT 2,0 BlueHDi


Druhým modelem, který jsem měl možnost provětrat po českých cestách a necestách je 3008. Rozměrově jde o střed nabídky aktuální modelové nabídky Peugeotu v segmentu sportovně užitkových vozů. Větší model 3008 by rozhodně neměl chybět v užším výběru SUV pro početně menší rodiny. Model 2008 mě svou koncepcí, rozměry a interiérem spíše pasoval k prarodičům, jenž hledají vůz s vyšším podvozkem pro snazší vystupování, kompaktnějšími rozměry pro jednodušší parkování a manipulaci v městském provozu včetně interiéru, který pojme vnoučata na víkendový výlet. To větší bratr 3008 už nabízí více prostoru a řekl bych i stylu pro moderní rodinu. Exteriér vozu ve výbavě GT jen tak někoho nenechá bez povšimnutí. Výbava GT je ve své podstatě identická s již představeným menším modelem z nabídky. Největším rozdílem je přítomnost PEUGEOT Full LED Technology: přední světlomety Full LED s automatickou výškovou regulací, přední LED mlhové světlomety s funkcí přisvícení do zatáčky a dynamická směrová světla. Světlomety s LED technologií jsou skvěle účinná, a tak významně přispívají k bezpečnosti a komfortu na palubě při nočních vyjížďkách. V nabídce motorizací pro výbavový stupeň GT nalezneme jak benzínový agregát, tak vznětový dvoulitr BlueHDi s maximálním výkonem 180 koňských sil. I benzínová jednotka 1,6 PureTech nabízí výkon 180 koňských sil, co se týče převodovky tak obě jednotky jsou spjaty s

osmistupňovou automatickou převodovkou. Testovaný exemplář tak opět tvořil vrchol nabídky. Výkonově dvoulitr nikterak nepřekvapil, ale ani nezklamal. Na dálnicích se dobře cítí i v levém jízdním pruhu, na okreskách pak dokáže předvést i částečnou dynamiku. Chod osmistupňového automatu je opravdu velmi jemný, jednotlivé přeřazení jsou téměř nepostřehnutelná. V interiéru je samozřejmostí PEUGEOT i-Cockpit. Palubní deska doopravdy vypadá jako z jiné dimenze. Má za cíl najít maximální komfort a dokonale ergonomické pracoviště řidiče. To zvládá velmi dobře, největším neduhem tak shledávám ovládání klimatizace skrze dotykovou obrazovku. Výhodou je bezesporu umístění multimediálního navigačního systému (Navigace 3D: navigační systém 3D v češtině s integrovanou mapou Evropy a hlasovým ovládáním, doživotní aktualizace zdarma, rádio MP3 (6 reproduktorů, bi-tuner), barevný kapacitní dotykový 8” displej), který je mírně natočen směrem k řidiči a nabízí tak opravdu výbornou čitelnost údajů.  Pro vyšší či nižší postavy pak může být trochu složitější nalézt ideální pozici za volantem vzhledem k výhledu na digitální přístrojový štít. Při mé výšce 180 centimetrů jsem v ideální pozici téměř ihned. Přesto se lépe cítím v klasické koncepci interiéru s velkým volantem a budíky položenými níže. U modelu 3008 mě velmi potěšil prostor pro cestující ve druhé řadě sedadel. S prostorem před koleny jsem nebojoval ani když jsem si sedl sám za sebe a sedadlo řidiče jsem si nechal nastavené na maximální komfort. I s prostorem nad hlavou jsem neměl problém. Co se týče zavazadelníku – ten nabízí v základu velmi slušnou hodnotu 591 litrů (520 litrů dle metody VDA). Se sklopenými sedadly ve druhé řadě (ke stropu) se objem zvýší až na maximálních 1.670 litrů (1.482 litrů dle metody VDA). Nevýhodou zavazadelníku je vysoko položená nakládací hrana, jinak jsem byl s praktičností interiéru 3008 nadmíru spokojený.

« z 7 »

Peugeot Rifter GT 1,5 BlueHDi


Byť se to může zdát jako zbytečný krok, Peugeot vybavil i své rodinné MPV přívlastkem GT. Má to své opodstatnění. Nejedná se přeci o sportovní paket, ale o vrchol výbavové nabídky. Jako u předešlých modelů i Rifter pojí výbavu GT s nejsilnějšími jednotkami. Nechybí možnost výběru mezi benzínovou dvanáctistovkou PureTech (110 koňských sil) a naftovým agregátem 1,5 BlueHDi s maximálním výkonem 130 koňských sil. Výhradou naftové patnáctistovky je možnost volby mezi šestistupňovou manuální převodovkou či automatickou převodovkou nabízející osm rychlostních stupňů. V našem případě pod kapotou pracoval naftový agregát ve spojení s manuální převodovkou. Dráhy řadicí páky jsou krátké a přesné, snad jen šestý rychlostní stupeň se musí trochu hledat. Výkon 130 koňských sil je i pro takto rozměrné vozidlo segmentu MPV naprosto dostačující. I při obsazení a plném zavazadlovém prostoru není s výkonem problém. Interiér Riftera opět ctí koncepci PEUGEOT i-Cockpit, zde mě však až tak neohromil jako například v modelu 3008. Menší volant mi prostě nepasuje vzhledem k rozměrné palubní desce. Výše posazené budíky zde nabízejí dobrou čitelnost, oproti sesterskému Berlingu, které se rozhodlo své budíky schovat téměř pod volant. Nálada na palubě je opět komfortní, jednotlivé prvky výbavy stojí za celkovým komfortem i na delší cesty. Z výbavy tak nechybí nic, co byste pro každodenní provoz potřebovali. U Riftera jsem nadmíru spokojen s vnitřním prostorem, oproti dnešním trendy SUV

jde zde prostoru na rozdávání všemi směry. Jen nad hlavou mám asi tak 20 centimetrů volného místa. Na zadních sedadlech se bez problému usadí i tři dospělí, navíc přístup do druhé řady je přímo ukázkový. Díky posuvným dveřím na obou stranách a vyšší světlé výšce vozu je nastupování opravdu příjemné. Při poutání dětí do autosedaček se tak budete cítit podstatně lépe a výlet tak nebude muset začínat urputným a hlasitým upínáním dětí do autosedaček. Pokud řešíte kam s kočárkem, Rifter má odpověď. Díky ideálnímu tvaru ložné plochy, nízké nakládací hraně a celkovému objemu 1.355 litrů (počítáno ke stropu) nebudete muset kočárek rozkládat a navíc sem naskládáte i další zavazadla. Pokud budete chtít přestěhovat dětský pokojíček, nemusíte hledat stěhováky. Stačí sklopit sedadla druhé řady a navýšit tak maximální přepravní kapacitu na 3.000 litrů. V tomto ohledu se kategorie MPV stává bezkonkurenční a pro mnohé rodiny i jediným řešením na přepravu celé rodiny. Díky výbavě GT a celkově pohlednému designu můžete mít sympatického společníka pro každodenní provoz. Interiér MPVéček se za poslední léta velmi posunul ke klasickým rodinným vozům a tak vám na palubě nebude nic scházet. Navíc ten prostor! Rifter je bezesporu volba rozumu, díky výbavě GT však i částečně citů.

« z 8 »

Peugeot 5008 GT 2,0 BlueHDi


Z modelové řady sportovně užitkových vozů značky Peugeot  je samotným vrcholem sedmimístné SUV s označením 5008. Tento model je mi již velmi dobře znám, testovali jsme je totiž v důkladném testu během minulého roku. Druhá zkušenost mi jen potvrdila fakt, že 5008 je skvělé SUV, jelikož jde trochu svou vlastní cestou. Nesnaží se být sportovní ani kdoví jak schopné v terénu, jasně cílí na rodiny a tak nabízí obrovský vnitřní prostor a praktický interiér. Co nám výbava GT line nabídne oproti klasickému modelu, ostatně změny jsou obdobné jako u výše zmiňovaných vozů. Zvenčí tak osloví pohledné disky kol z lehké slitiny, chromové dekory na mřížce chladiče či dvojice chromových záslepek na zadním nárazníku. Interiér zkrášluje chromové logo na spodní části volantu a vlastně kompletní výbava, která je přinejmenším velmi bohatá. Na palubě takto vybavené 5008 vám nebude nic scházet, potěší implementace I-Cockpitu, který je pro tento vůz jak stvořený. Z výbavy mohu zmínit automatickou klimatizaci, dotykový infotainment s navigačním systémem, vyhřívané elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s možností masážního programu či luxusní ambientní osvětlení interiéru. Z mého pohledu si největší pochvalu zaslouží sedadla. Ta krom již zmíněného vybavení nabízejí skvělou oporu těla a především nastavitelnou délku sedáku. Příjemnou pozici na dlouhou cestu tak naleznete raz dva. A právě na dlouhé cesty je nová 5008 stavěná, naftové srdce o objemu dvou litrů s označením BlueHDi nabízí dostatečný výkon. Vždyť výsledný maximální výkon je 130 kilowatt, respektive 170 koňských sil při 3.750 otáčkách za minutu. Hodnota točivého momentu se vyšplhala až na 400 Nm. při 2.000 otáčkách za minutu. Z nuly na sto akceleruje více jak 1,6 tuny těžké SUVéčko za 9,2 vteřiny, nejvyšší rychlost se pak zastaví na číslici 215 kilometrů za hodinu. Jízda je tak doopravdy svižná, jednotka pracuje kultivovaně, snad jen zvukový projev při vyšších otáčkách je až příliš surový. Pocitově lépe za plynem jde při zvoleném režimu Sport, který zvukovou kulisou dokresluje rádoby sportovní charakter. Výkon spíše oceníte při plném obsazení a dlouhé cestě po dálnicích – zde dokáže být jednotka velmi přívětivá i co se týče spotřeby. Na výrobcem udávaných 4,8 litru nafty jsme nedosáhli, velkou měrou se o to zasloužilo i mrazivé počasí. Výsledná spotřeba 6,9 litru mě však nikterak nerozhodila vzhledem k venkovním teplotám, celkové hmotnosti a velikosti vozidla jsem byl spokojen. Velkou měrou se o spokojenost na palubě staral i osmistupňová automatická převodovka. Ta potěší velmi hladkým chodem, ale i reakcí na plynový pedál v případě předjížděcího manévru. Z uživatelského hlediska mě tak za volantem 5008 nepotěšil snad jen surový zvuk motoru. Kde však nelze hledat chybky na kráse je vnitrní prostor a celková praktičnost. Jen nastupování a posez patří k velké přednosti. Z pohledu praktičnosti potěší obrovský vnitřní prostor, možnost až sedmimístného interiéru či bezedný zavazadlový prostor.

« z 4 »
Facebook Comments

Zanechat Odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.