Testy Peugeot,  Testy vozů

Peugeot 308 SW – rodinné kombi co má styl

Peugeot 308 SW

  1. Základní informace
  2. Týdenní soužití s vozem
  3. Výbava a ceník
  4. Hodnocení (+/-)
  5. Fotogalerie

1. Základní informace

  • Rozměry

Délka: 4.636 mm, Šířka: 2.062 mm, Výška včetně ližin: 1.442 mm

Rozvor: 2.732 mm, Světlá výška: 140 mm

  • Nabídka pohonných jednotek

Peugeot si pro zájemce o novou 308 v praktičtějším provedení připravil stejnou paletu pohonných jednotek jako u již dříve představeného hatchbacku. Základní pohonnou jednotkou je tak dvanáctistovka PureTech s maximálním výkonem 130 koňských sil, jenž pracuje ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou. Totožná jednotka je k dispozici taktéž s osmistupňovou automatickou převodovkou. Pro zájemce o vznětový agregát je připravena patnáctistovka BlueHDi se stejným maximálním výkonem jako u benzínové 1,2 PureTech. Již v základní výbavě si mohou zákazníci vybrat ze všech čtyř motorizací, není jim tak ani odebrána možnost volby plug-in hybridu v základním provedení. Elektrifikovaná jednotka nese označení HYBRID 180 a je spjata výhradně s osmistupňovým automatem. Maximální výkon, jak již název napovídá, dosahuje hodnoty 180 koňských sil. Hybridní motorizace je v nabídce nové 308 zastoupena ještě s vyšším maximálním výkonem, konkrétně je naladěna na 225 koní. Lze ji však konfigurovat pouze s nejvyšším výbavovým stupněm GT.

  • 1.2 PureTech 130 S&S MAN6
  • 1.2 PureTech 130 S&S EAT8
  • 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8
  • HYBRID 180 e-EAT8
  • HYBRID 225 e-EAT8

2. Týdenní soužití s vozem

Nový Peugeot 308 v hatchbacku jsem již okusil jak v cenově přijatelnějším provedení, tak v samotném vrcholu nabídky. Za volantem jsem strávil desítky hodin a jediná věc, která mi tehdy chyběla, bylo více vnitřního prostoru a celkové praktičnosti. Na kombi jsem se tak moc těšil především po příjemných zkušenostech s hatchbackem. Recenzi si můžete přečíst níže v přiloženém odkaze.

Peugeot 308 – Když rozhoduje design, není co řešit

Design hraje v případě nové 308 hlavní roly. Jinak tomu není ani v případě praktičtějšího karosářského provedení. Vyrobit pohledné kombi dá přeci jen více práce. Designéři mají více svázané ruce snahou nabídnout praktický interiér. Designérům francouzské automobilky se podařilo tyto dva parametry skloubit v neobyčejné symbióze. Praktická karoserie se podařila vytvarovat do extrémně přitažlivých tvarů. Stejně tak jako u hatchbacku se tak pro mnohé stane 308 SW volbou emocí. Celková silueta vozu je střižena do sportovně-elegantního kabátu, který je doplněn řadou originálních a nápaditých prvků. Například zadní světlomety vás zaujmou svojí grafikou. Líbí se mi ostré linie na pátých dveřích, které dodávají vozu na agresivitě. Nesmí chybět falešné koncovky výfuku – bohužel. Na živo vypadá ještě lépe než na fotografiích. Kdo hledá sportovně vyhlížející kombi, rozhodně by měl zavítat i do autosalonu Peugeotu.

Peugeot dokázal na rozvoru 2.732 milimetrů vyrobit příjemně prostorné kombi. Svými vnitřními rozměry bych ho zařadil na pomezí malého a středního kombi. Na konkurenční Octavii vnitřními rozměry nedosahuje, oproti dobíhající Fabii Combi Tour je však prostornější. Kabina nové 308 je komfortní, to jsme mohli okusit v případě hatchbacku. Právě stísněnější prostor pro cestující ve druhé řadě pro mě bylo mírným zklamáním, to však řeší právě verze SW. Ve druhé řadě sedadel je dostatek místa i pro tři dospělé cestující. Na krajních sedadlech nalezneme systém Isofix pro bezpečné uchycení dvou dětských autosedaček. Pro zájemce bude zásadním údajem praktičnost zavazadelníku. Základní objem zavazadelníku je skvělých 608 litrů. V případě hybridního provedení je potřeba kalkulovat s objemem o 60 litrů méně. Tvar ložné plochy ideální, potěší nízká nakládací hrana a dvojitá podlaha. Přímo z prostoru zavazadelníku můžete za pomoci páček sklopit sedadla druhé řady. Po sklopení sice nevznikne zcela rovná plocha, přesto je celkový prostor připraven pojmout velké množství rozměrných předmětů.

Z pohledu řízení se oproti hatchbacku nekonají žádné velké změny. Delší SW je v zatáčkách trochu více nedotáčivé, každopádně nic zásadního. Z pohledu chování podvozku nelze mít výhrad. I s osmnáctipalcovými disky kol je podvozek příjemně poddajný. Na okreskách dokáže úspěšně filtrovat velké množství nerovností. Při dynamickém jízdním stylu potěší příjemné spojení s vozovkou. Zásluhu na tom má i malý volant, který vás pocitově zasadí do útrob motokáry. Pod kapotou pracuje již známá dieselová jednotka 1,5 BlueHDi s maximálním výkonem 130 koňských sil. Výkon vznětového agregátu je přenášen na kola přední nápravy a to skrze povedený osmistupňový automat. Součinnost se 130 koňovou jednotkou je ukázková, jednotlivá přeřazení jsou téměř nepostřehnutelná. Celkově lze tuto specifikaci považovat za velmi kultivovanou. Výkonově diesel neoslní, přesto pro každodenní provoz bohatě postačí. Potěší pak příjemnou spotřebou, kdy si vystačí v průměru s 5,5 litry nafty na sto kilometrů. Jednotka pak aktuálně splňuje emisní normu EURO 6.4.

3. Výbava a ceník

Peugeot svůj designový kombík z pohledu výbavy nikterak neodlišuje od hatchbacku. K dispozici je tak hned čtveřice stupňů výbavy. Základní provedení Active Pack startuje na částce od 650.000 Kč (1,2 PureTech 130 MAN6). Ve stejné výbavě si za diesel připlatíte celkem 110.000 Kč. Za plug-in hybrid pak ve výbavě Active Pack zaplatíte rovný jeden milion korun. Následují výbavové stupně Allure a Allure Pack, zde se cenově pohybujeme okolo třičtvrtě milionu korun. Vrcholem nabídky je verze GT startující na částce 875.000 korunách. Nejdražší provedení, tedy plug-in hybrid ve výbavě GT, pořídíte za mastných 1.145.000 Kč, respektive 1.195.000 Kč. V případě silnějšího provedení se 225 koňmi pod kapotou.

Na přiloženém obrázku můžete vidět souhrn výbavy, jenž Peugeot dává zákazníkovi v základu.

Aktuální ceník, podrobná výbava a informace k modelu Peugeot 308 – Oficiální stránka Peugeot

4. Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Peugeot 308 SW

  • Atraktivní design (originální, šarmantní, elegantní – prostě super!)
  • Prostor ve druhé řadě (pro čtyřčlennou rodinu dostačující)
  • Velkorysý zavazadelník (608 litrů bohatě postačí)
  • Kultivovaný diesel (spotřeba 5,5 l, součinnost s automatem na výbornou)
  • V nabídce jak benzín, diesel tak plug-in hybrid již od základní výbavy

Mínusy modelu Peugeot 308 SW

  • Zpracování detailů (v některých ohledech maskuje nedokonalosti za design)
  • Nízký posez – celkem složité vystupování
  • Cenová politika plug-in hybridu – od jednoho milionu výše

Celkové hodnocení modelu Peugeot 308 SW: 98%

5. Fotogalerie

Facebook Comments