Testy Dacia,  Testy vozů

Dacia Jogger – Výhra pro nenáročné

Dacia Jogger

  1. Základní informace
  2. Týdenní soužití s vozem
  3. Výbava a ceník
  4. Hodnocení (+/-)
  5. Fotogalerie

1. Základní informace

  • Rozměry

Délka: 4.547 mm, Šířka: 2.007 mm, Výška včetně ližin: 1.691 mm

Rozvor: 2.897 mm, Světlá výška: 200 mm

  • Nabídka pohonných jednotek

Dacia Jogger vstupuje na český trh pouze se dvěma motorizacemi. K dispozici je pouze zážehový tříválcový agregát o objemu jednoho litru ve dvou specifikacích. Dieselový agregát si do Joggera cestu bohužel vůbec nenašel. V průběhu roku 2023 se však můžeme těšit na první hybrid v podání rumunské automobilky. Aktuálně se zákazník může rozhodnout mezi motorizací TCe 110 a jednotkou s tovární úpravou na LPG, tedy TCe 100 ECO-G. V obou případech se bavíme o tříválcové jednotce o objemu jednoho litru spjatou se šesti stupňovou manuální převodovkou a pohonem přední nápravy. TCe 110 s přímým vstřikováním disponuje maximálním točivým momentem rovným 200 Nm. V případě verze na LPG se bavíme o nepřímém vstřikování a točivém momentu 170 Nm. pro LPG a 160 Nm. pro benzín.

  • TCe 110
  • TCe 100 ECO-G

2. Týdenní soužití s vozem

Cenově dostupné automobily pro rodiny jakoby v posledních letech zmizely z povrchu země. Automobilky chrlící nové SUVéčka, elektrifikované modely postupně zdražují a nové vozy se stávají stále více nedostupným zbožím. Co když však chcete nový vůz, ale dokážete se v mnohém uskromnit? S odpovědí přijíždí kdo jiný než Dacia. Z dříve posměchem shazované automobilky se v posledních letech stal fenomén, který dává lidem možnost koupit nové auto za rozumné peníze. Pro rodiny nebo živnostníky, jenž hledají praktičnost, prostornost a jednoduchost provozu, si Dacia přichystala zcela nový model Jogger. Ten sází na praktickou karoserii kombi s obrovským vnitřním prostorem. Novinka však nechce být pouze lacinou krabičkou bez jakéhokoliv nápadu. Po designové stránce se tak prezentuje originálním a sebevědomým designem. Příď vozu vychází z modelu Sandero od „B” sloupku, jde však o svébytný design, který kombinuje prvky klasického kombi s MPV. Výsledkem je designově povedený kousek, který navíc ve výbavě Extreme hraje na notu aktuálně poptávanému SUV vzhledu.




Při pohledu na exteriér vozu byste rozhodně netipovali, že se jedná o nejlevnější až sedmimístný vůz na trhu. Při usednutí za volant se pomaličku ale jistě začínají hlásit úsporná řešení, která logicky musela přijít. Palubní deska je po vzhledové stránce na dobré úrovni. Potěší přítomnost textilních prvků na palubce a celková jednoduchost a přehlednost. Trochu mi vadilo umístění obrazovky multimediálního navigačního systému, které jakoby padalo směrem dolů namísto natočení směrem k řidiči. Úplně mě taktéž neoslovila sedadla, která vypadají velmi dobře. Jejich tuhost a opora těla mi však na delších cestách přišla spíše podprůměrná. Pozice za volantem je příjemná. Z vozu je dobrý výhled a místa je v přední části kabiny na rozdávání. Ve druhé řadě je pro děti prostoru taktéž dostatek. V případě obsazení trojicí dospělých pasažérů je Jogger stále vstřícný. Uvítal bych však možné o 5 centimetrů více místa před koleny, jinak s prostorem není žádný problém. Především pokud se přesuneme k zavazadelníku. Testovaná pětimístná varianta nabízí v základu 829 litrů. Po sklopení sedadel druhé řady se objem navýší až na maximálních 1.819 litrů. Objem zavazadelníku je tak opravdu vstřícný jak k pěti členné rodině tak i k živnostníkům, jenž potřebují převážet zboží pro své podnikání.

Pod kapotou testovaného Joggera pracuje motorizace s tovární přestavbou na LPG. V ceníku jej tak najdeme pod označením TCe 100 ECO-G. Řidiči dává k dispozici rovných sto koňských sil, které jsou přenášeny skrze šestistupňovou manuální převodovku na kola přední nápravy. Byť by se mohlo zdát, že výkon 100 koní nebude pro Joggera dostačující, nenechte se zmýlit. Výkonově je pro každodenní ježdění naprosto dostačující jednotkou, která potěší především rozvážné řidiče s cílem úsporné jízdy. Přestavba na LPG je z mého pohledu pro Joggera ideální volbou, nízké provozní náklady a kombinovaná spotřeba okolo šesti litrů mluví za vše. Když k tomu přidáme průměrný dojezd nad jeden tisíc kilometrů, bude spokojený snad každý. Z pohledu jízdních vlastností se žádný zázrak nekoná. Jogger se chová přesně tak, jak pravděpodobně očekáváte. Tedy řízení bez jakéhokoliv spojení s vozovkou. Řízení je gumovější, stejně tak řazení nepatří k těm nejpřesnějším. To vše ale dozajista Joggeru odpustíte, především poté, co zjistíte, že podvozek zvládá velmi dobře filtrovat široké spektrum nerovností. Jízda je příjemně houpavá. Podařilo se i velmi dobře odhlučnit kabinu, za volantem se tak budete cítit vlastně na poměry cenové hladiny velmi dobře. Nejlépe se Jogger cítí na okreskách, klidně těch horších.



3. Výbava a ceník

Dacia Jogger vstupuje na český trh ve třech výbavových stupních, počínaje výbavou Essential. Ta startuje na částce od 411.000 Kč v pětimístném uspořádání. Příplatek za třetí řadu sedadel je pak 23.000 Kč. Základní pohonnou jednotkou je verze s LPG. Ve výbavě Essential není litrový benzín bez LPG k dispozici. V základní výbavě se můžete těšit například na LED denní a potkávací světlomety, Media Control – rádio DAB se spínači na volantu, displej integrovaný v palubním počítači, 2 přední reproduktory, připojení Bluetooth + aplikace pro chytré telefony Dacia Media Control. Dále nechybí například podélné střešní lišty, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče či ocelová 16“ kola (celoplošné kryty). Již od základní výbavy se Jogger prezentuje šesticí airbagů, aktivním systémem nouzového brždění, asistentem pro rozjezd do kopce či systémem nouzového volání. Druhý výbavový stupeň Expression startuje na částce od 458.500 Kč. Zde již můžete volit motorizaci TCe 100, konkrétně s cenou od 468.500 korun. Z výbavy se můžete těšit na tempomat, manuální klimatizaci, Media Display – 8“ obrazovka: rádio DAB + zrcadlení chytrého telefonu prostřednictvím kabelu USB (kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto) + Bluetooth + 4 reproduktory + 8“ dotyková obrazovka. Dále nechybí modulární podélné střešní lišty či volant potažený umělou kůží. Nejvyšší stupeň nesoucí označení Extreme pořídíte od 480.500 korun. Výbava je v tomto ohledu již velmi bohatá. Těšit se můžete na Hands-free kartu pro bezklíčový přístup a startování. Součástí výbavy je i automatická klimatizace, zadní parkovací kamera, 16“ disky kol z lehkých slitin MAHALIA v černé či spodní část nárazníku lakovaná v šedé Megalithe. Pětimístná verze se tak vždy vejde pod hranici půl milionu korun. Pouze sedmimístná varianta v nejvyšším stupni Extreme se mírně přehoupne přes hranici půl milionu korun. Konkrétně Jogger v sedmimístném provedení ve výbavě Extreme s motorizací TCe 110 startuje na 513.500 Kč. V ceníku jsou k dispozici i různé pakety či volitelná výbava. Lze však říci, že většina prodaných Joggerů bude s cenou pod onu hranici 500.000 Kč za nový vůz.

Níže naleznete odkaz na aktuální ceník zastoupení značky Dacia.

Aktuální informace a ceník k modelu Dacia Jogger

4. Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Dacia Jogger

  • Rozumná cenová politika (velké kombi pod 500.000 Kč)
  • Originální a svébytný design (výbava Extreme vozu dodá šťávu)
  • Přehledná palubní deska (ergonomie na jedničku)
  • Spotřeba a dojezd jednotky TCe 100 ECO-G (ideální varianta pro šetřílky)
  • Obrovský zavazadelník (po sklopení sedadel – rodinný stěhovák)

Mínusy modelu Dacia Jogger

  • Zpracování jednotlivých detailů v interiéru
  • Laciný koberec zavazadelníku (při vysávání taháte cucky tkaniny)
  • Průměrná sedadla (minimální opora stehen, boční vedení podprůměrné)
  • Absence dieselové jednotky (1,5 dCi by byla bestseller)

Celkové hodnocení modelu Dacia Jogger: 98%

5. Fotogalerie a video

Facebook Comments