Testy Peugeot,  Testy vozů

Peugeot 308 – Když rozhoduje design, není co řešit

Peugeot 308

  1. Základní informace
  2. Naměřené hodnoty
  3. Výbava a ceník
  4. Hodnocení (+/-)
  5. Fotogalerie

1. Základní informace

  • Rozměry

Délka: 4.367 mm, Šířka: 2.062 mm, Výška včetně ližin: 1.441 mm, Rozvor: 2.675 mm

  • Nabídka pohonných jednotek

Novinka přijíždí na český trh s kompletní nabídkou pohonných jednotek. Zákazník může volit mezi konvenčními pohonnými jednotkami na benzín a diesel. K dispozici je i hybridní technologie, která nabízí dvě úrovně maximálního výkonu. Základem nabídky je tříválcová dvanáctistovka PureTech s výkonem 130 koňských sil. Pro první tři stupně výbavy je možnost zvolit pro dvanáctistovku automatickou převodovku i šestistupňový manuál. Pro nejvyšší výbavy je pak k dispozici pouze automatická převodovka EAT8. V nabídce zůstává i dieselový agregát, konkrétně patnáctistovka BlueHDi s totožným maximálním výkonem jako u zážehové 1,2 PureTech. V případě dieselu se Peugeot rozhodl pro nabídku pouze automatické převodovky. Kdo hledá více výkonu, musí sáhnout po plug-in hybridní 308. Do třetího výbavového stupně je k dispozici hybridní pohonná jednotka s maximálním výkonem 180 koní. Ve výbavě GT se již objevuje i verze s výkonem nad dvě stě koňských sil, konkrétně se můžete těšit na 225 koní. Ve vrcholném stupni výbavy, tedy GT Pack, je nabízen pouze silnější hybrid. Nová 308 v plug-in hybridním provedení kombinuje v případě slabší verze benzínovou šestnáctistovku o výkonu 150 koní s elektromotorem nabízející maximální výkon 110 koní. Maximální kumulovaný výkon je tedy 180 koní, hodnota točivého momentu je pak slušných 360 Nm. Silnější plug-in hybrid pracuje s totožným elektromotorem, rozdíl je v silnější patnáctistovce naladěné na 180 koní. Na jedno nabití lze s novou 308 v plug-in hybridním provedení urazit až 60 kilometrů a to díky 12,4 kWh vysokonapěťové baterii.

  • 1.2 PureTech 130 S&S MAN6
  • 1.2 PureTech 130 S&S EAT8
  • 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8
  • HYBRID 180 e-EAT8
  • HYBRID 225 e-EAT8



2. Naměřené hodnoty

Novou 308 jsem měl možnost okusit ve dvou provedeních. První setkání proběhlo s klasickou a pravděpodobně nejprodávanější specifikací 1,2 PureTech 130 s manuální převodovkou. Výbavový stupeň testovaného vozu nesl označení Allure. Ať vyberete jakoukoliv výbavu, nová 308 vypadá jedním slovem stylově. Celkový design i v základním provedení nabízí sportovně-elegantní siluetu s řadou originálních prvků. Nejvíce mě oslovil design předních a zadních světlometů. Především pak ve výbavě GT s Matrix Full LED světlomety a originálním LED denním svícením. Design 308 hraje prim a dokáže v konkurenci nabitém segmentu jednoznačně zaujmout.

V interiéru lze pocítit obrovský posun vpřed. V porovnání s předchůdcem je vše od designu, zpracování a použitých materiálech o úroveň výše. Inovativní palubní deska i-Cockpit kombinující vyvýšené přístroje palubního počítače, displej dotykové obrazovky infotainmentu a volant menších rozměrů si našly své místo i zde. Osobně se daleko lépe cítím v klasickém uspořádání, tedy budíky umístěné níže za volantem. Každopádně znám mnoho spokojených uživatelů nových 208 či Peugeotu 508, kde najdeme totožnou koncepci. Palubní deska nabízí svěží design, líbí se mi mírně natočený displej multimediálního navigačního systému. Velmi dobře se ovládá dotyková lišta s důležitými tlačítky od infotainmentu. Dotykové plochy jsou tak velké, že po chvíli můžete ovládat téměř po slepu. Toto řešení je dozajista podstatně bezpečnější nežli často titěrné dotykové plošky v předešlé generaci infotainmentu. Ve výbavovém stupni GT jsem mohl vyzkoušet 3D i-Cockpit, ten však zůstal za mým očekáváním. Digitální přístrojový štít fungoval velmi zpomaleně. Navíc zobrazuje tolik informací až to v celkovém součtu působí nepřehledně. V hybridním provedení se ukazatele rozzáří všemožnými barvičkami, které signalizují v jakém módu nyní jedete. Tedy zdali rekuperujete energii, přidáváte plyn v mezích ECo či na to šlápnete a ručička přejede do červeného pole POWER. Výsledný efekt připomíná pouťovou atrakci.

V některých ohledech jakoby se 308 snažila své nedostatky schovat za líbivý design a přehnanou originalitu. Ve své podstatě design je z mého pohledu u nové 308 zásadní a přelomový. Nové logo, odvážnější linie, atraktivní barevné odstíny či pohledné disky kol dělají z 308 dravého hráče. Když vás takto nový vůz zaujme, láká usednout za volant a okusit jeho technickou stránku. V tomto ohledu mě však nová 308 až tak neoslovila. Ano posun se v mnohých ohledech koná. Například řízení je daleko přesnější, manuální převodovka funguje bez větších výtek a podvozek celkově dospěl. Když však chodíte kolem 308, především pak ve výbavě GT, očekáváte od vozu něco víc, emoce či alespoň radost z jízdy. Bohužel žádná zásadní emoce na mě skrze volant nepřeskočila. To rozhodně nebude vadit například uživateli 308 ve firemním vozovém parku. Kdo ale ze své kapsy dá za verzi GT částku atakující jeden milion korun, bude ony emoce a zážitky vyhledávat. Vždyť v podobné cenové relaci se pohybují vozy jako Volkswagen Golf GTI, Ford Fiesta ST či Škoda Octavia RS. V tomto ohledu se rozhodně nedá sázet pouze na design. Testovaná dvanáctistovka PureTech s maximálním výkonem 130 koní nabízí řidiči dostatečný výkon pro každodenní provoz. Potěší celková kultivovanost a chuť akcelerovat. V průměru si řekne o šest litrů benzínu. Manuální převodovka není zrovna z těch nejpreciznějších, chod působí trochu gumově. Rozhodně doporučuji připlatit a pořídit povedený osmistupňový automat EAT8. Byť se při dynamičtějším jízdním stylu chová trochu zmatečně, na poklidnou jízdu je ideální volbou. Zkušenost s novým plug-in hybridem jen potvrzuje, že konfigurace 1,2 PureTech s automatem je rozhodně volbou rozumu. Hybridní technologie přináší uživateli více výkonu, příjemnou akceleraci a možnost jízdy čistě na elektřinu. Na druhou stranu nejlevnější konfigurace vychází na 920.000 Kč a to doopravdy startuje na základní výbavě Active Pack. Oproti výše zmíněné dvanáctistovce s automatem tak vychází o 240.000 Kč dráž. Když k tomu přidám celkovou nekultivovanost v případě přepnutí z čistě elektrické jízdy na spalovací motor a celkově složitější technologii a dražší servis pozitiva, tak trochu ztrácejí na významu. Opravdu bych se nebál tříválcové dvanáctistovky či dieselu. S tím zatím zkušenost nemám, ale dá se očekávat, že patnáctistovka BlueHDi nabídne velmi zajímavou spotřebu.

3. Výbava a ceník

Nový Peugeot 308 je k dispozici hned v pěti výbavových stupních. Základ nabídky tvoří výbava Active Pack startující na částce od 620.000 Kč. Z výbavy se můžete těšit například na přední LED světlomety s integrovanými LED denními světly, PEUGEOT i-Cockpit® (vyvýšený digitální sdružený přístroj 10“, barevný kapacitní dotykový 10“ displej HD, kompaktní multifunkční kožený volant), dvouzónovou automatickou klimatizaci či zadní parkovací asistent. Druhý výbavový stupeň nesoucí název Allure přidává navíc Visiopark 1 (couvací kamera 180° s ostřikovačem) + přední a zadní parkovací asistent, navigační systém, dynamická sedadla vpředu se zesíleným bočním vedením a v neposlední řadě například Hliníková kola 17“ CALGARY s výbrusem v šedé Haria. Při zachování stejné konfigurace, tedy 1,2 PureTech s manuálem, se cena v případě výbavy Allure posouvá o 65.000 Kč výše (685.000 Kč). Následuje výbava Allure Pack, která přihazuje Pack Drive Assist + Rear Warning (adaptivní tempomat (ACC Stop & Go / ACC 30), Rear Cross Traffc Alert, systém sledování mrtvého úhlu s dlouhým dosahem, rozšířený systém rozpoznání dopravního značení). Dále nabízí Hands-free přístup a startování vozu Proximity, hliníková kola 17“ HALONG s výbrusem v šedé Haria a indukční bezdrátové dobíjení telefonu. Za Allure Pack se připlácí dalších 25.000 Kč (710.000 Kč). V této výbavě, jen pro zajímavost, se slabší plug-in hybrid nabízí bez deseti tisíc za rovný milion korun. Posuneme-li se k výbavě GT, budeme si muset připravit celkem 835.000 Kč. Rozdíl oproti Allure Pack je tak 125.000 Kč. Co tedy za takovouto sumu získáte? Například PEUGEOT Matrix LED Technology, vrstvená a zesílená skla předních dveří, již zmínění 3D i-Cockpit, hliníková kola 18“ KAMAKURA s výbrusem v černé Onyx, kombinované čalounění ALCANTARA & látka FRAXX KNIT černá se zeleným prošíváním či sportovní hliníkové pedály a opěrka nohy. Výbavy přibylo dost, především Matrix LED světlomety jsou doopravdy skvěle účinné a k dispozici vám je automatická převodovka. Každopádně pokud bych měl označit ideální volbu výbavového stupně, zůstal bych na Allure a maximálně přemýšlel o příplatku 25.000 Kč za Allure Pack. Samotný vrchol nabídky GT Pack startuje na rovných 900.000 Kč a dodá vozu nádech prémiové třídy. Těšit se můžete na prvotřídní sedadla s masážními programy, skvěle hrající systém Hi-Fi Premium FOCAL či hliníková kola 18“ PORTLAND černá s výbrusem v černé Onyx.

Níže naleznete odkaz na aktuální ceník zastoupení značky Peugeot.

Aktuální informace a ceník k modelu Peugeot 308


4. Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Peugeot 308

  • Odvážný, originální, atraktivní (po designové stránce samá chvála)
  • Precizně zpracovaný interiér (veliký posun v kvalitě)
  • Automatická převodovka EAT8 (jemný chod, kultivovaný projev)
  • 1,2 PureTech 130 (ideální volba, spotřeba do 6 litrů, adekvátní výkon)
  • Světelný podpis vozu (vpředu šavlozubý tygr, vzadu tři drápy)

Mínusy modelu Peugeot 308

  • Nedostatky schovává za design (průměrné jízdní vlastnosti)
  • Cena od 620.000 Kč (ideální konfigurace cca 750.000 Kč)
  • Ve druhé řadě sedadel to s místem není až tak růžové
  • i-Cockpit (nevyhovuje každému, časté hledání kompromisu v nastavení)
  • Cena plug-in hybridu (funkčnost není zdaleka přesvědčivá)

Celkové hodnocení modelu Peugeot 308: 95%

5. Fotogalerie

Facebook Comments