Test Renault Trafic Furgon – Dříč s rodokmenem

Byť současná situace v podnikatelském sektoru není zásluhou řádění nového typu koronaviru nejrůžovější, sháňka po dříčích do vozového parku se rychle vrátí k normálu. Právě Renault Trafic Furgon je příkladem léty prověřeného společníka, jenž odvede kus poctivé práce ve výborném poměru cena/výkon. Modernizovaný Trafic Furgon přináší drobné retuše na exteriéru, stejně tak pár drobností v případě interiéru.

Trafic Furgon: Pracant bez odmlouvání
Tvar karoserie zůstává beze změny, drobnými změnami však prošla především příď vozu. Modernizovaný Trafic disponuje novou mřížkou chladiče s chromovou lištou, která navazuje na full LED světlomety s typickým světelným podpisem ve tvaru písmene „C“.  Vše ostatní zůstává při starém. Ono je lepší nepodnikat žádné razantní změny, když minulá generace neměla s prodejností sebemenší problém. Trafic je dostupný v mnoha specifikacích, multifunkčnost nelze zapřít. V případě klasické užitkové dodávky je možné volit mezi třemi variantami, které nabízejí různé rozměry, a tím i větší praktičnost a širší využití. Testovaný kousek je vyveden v základním provedení s označením L1H1. Na délku tak měří 4.999 milimetrů, na šířku naměříme se zpětnými zrcátky 2.283 milimetrů a na výšku 1.971 milimetrů. Hodnota rozvoru u základní verze L1H1 je 3.098 milimetrů, rozměrově větší verze L2H2 disponuje rozvorem 3.498 milimetrů. I díky tomu se do testované verze vejde o jednu europaletu méně, nežli do L2H2. Celkem tak naložíme tři europalety. Základní objem nákladového prostoru činí 5,2 metru krychlových, přístup do nákladového prostoru je umožněn skrze zadní křídlové dveře či boční posuvné dveře na pravém boku karoserie. V oblasti praktičnosti a využití v reálném provozu nelze mít výhrad, ryze užitkový Trafic splňuje všechny potřebné atributy. Maximální užitečné zatížení je v případě testovaného vozu v rozmezí od 953 do 1.215 kilogramů. Maximální povolená hmotnost nebrzděného přívěsu, taženého za Traficem, je 750 kilogramů. V případě brzděného přívěsu rovné dvě tuny zátěže.



Co se týče interiéru a komfortu pro posádku, nový Trafic dokáže nabídnout vcelku bohatou výbavu. Od základu však potěší především jednoduchou a účelnou palubní deskou s velkým množstvím odkládacích prostor. Příjemné nastupování a skvělý výhled z vozidla díky opravdu vysokému posedu jsou již standardem. Trafic nabízí i možnost dvoukabiny, kde se komfortně usadí až šestičlenná posádka. Testovaný Furgon L1H1 pak nabízí sedadla pouze pro tři pasažéry. Prostřední sedadlo je spíše pro střízlivějšího kolegu, řidičova zóna je však příjemně prostorná a vzdušná. Z výbavy mohu zmínit tempomat s omezovačem rychlosti, manuální klimatizaci, rádio s Bluetooth připojením či palubní počítač.

Pod kapotou pracuje dvoulitrový naftový agregát dCi s maximálním výkonem 88 kilowatt, respektive 120 koňských sil. Jednotka pracuje ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou, jež přenáší výkon na kola přední nápravy. Maximální výkon 88 kilowatt je dostupný při 3.500 otáčkách za minutu, maximální točivý moment dosahuje hodnoty 320 Nm, a to při 1.500 otáčkách za minutu. Dieselová jednotka se vstřikováním Common rail s turbem a variabilní geometrií splňuje emisní normu Euro 6. Průměrná spotřeba je dle výrobce rovných 7 litrů, v případě emisí CO2 se jednotka prezentuje výsledkem 184 g/km. Průměrná spotřeba se v praxi bude odvíjet především od zátěže. Na benzínku však nebudete muset až tak často, nádrž má maximální kapacitu 80 litrů, nádrž na AdBlue je pak na 20 litrů.



Léty prověřený dieselový agregát o objemu dvou litrů pracuje přesně tak, jak u dodávky očekáváte. Příjemný a  mohutný nástup nikoho nenechá na pochybách o schopnostech zvládat velké zatížení. Výkonově 88 kilowatt bohatě stačí. Pokud však budete často tahat například těžší přívěs, můžete popřemýšlet o silnějších variantách. K dispozici je totiž tentýž motor o výkonu 107 a 125 kilowatt. Šestistupňová manuální převodovka potěší jemným a přesným chodem řadicí páky. Vyvýšená pozice páky je velmi příjemná, zde opravdu nelze mít výhrad. Co se týče podvozku, do značné míry záleží na vytížení nákladového prostoru. Při minimálním zatížení zadní náprava trochu odskakuje, jinak je však podvozek stabilní a jistý. Na dálnici se musí počítat i s poryvy bočního větru. Na druhou stranu potěší relativně dobře odhlučněná kabina posádky, a to jak od aerodynamického hluku, tak od hluku z nákladového prostoru.

Nejlevnější Trafic Furgon pořídíte od 551.500 korun, a to s 1,6 dCi o výkonu 95 koňských sil. Testovaný vůz pořídíte od 579.500 korun, v případě dvoukabiny si připlatíte navíc 70.000 Kč. Vrcholné provedení verze L1H1 pořídíte s jednotkou o výkonu 170 koňských sil a automatickou převodovkou EDC za 663.500 Kč. Uvedené ceny jsou bez DPH. Nabídka pro firmy a živnostníky je tak vskutku pestrá.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *