Test DS7 Crossback E-Tense 4×4 – SUV nabité sebevědomím
Modelová nabídka automobilky DS Automobiles čítá prozatím pouze dva modely. S oběma vozy jsem měl již možnost se detailně poznat. Zanedlouho se však dočkáme dalšího extravagantního kousku, konkrétně modelu DS9. Luxusní sedan nabídne obdobnou filosofii jako například model DS7 Crossback, tedy maximálně se odlišit od konkurence. Než přijde novinka na český trh, měl jsem možnost okusit samotný vrchol nabídky této avantgardní francouzské automobilky. Je jím sportovně užitkový vůz DS7 v provedení E-Tense.
Design: Sebevědomí má na rozdávání
Již v předešlých publikacích jsem se věnoval designu, který jednoduše umí zaujmout, přestože od premiéry už uplynul nějaký ten pátek. To samé mohu říci i o interiéru, který se taktéž snaží zaujmout originalitou, luxusem a nebojím se říci i přepychem. Více se dočtete v níže přiloženém odkazu na článek. Právě v předešlé publikaci jsme se DS7 věnovali do posledního detailu.
Fakt, že testované DS7 Crossback je plug-in hybrid, poznáte pouze podle plaketky na přídi kapoty a na zádi vozu. Zde se nachází nápis E-Tense 4×4, jenž odhaluje schopnost DS7 připojit zadní nápravu. V interiéru je pak jedinou odlišností přítomnost E-Rozhraní v multimediálním systému. Aplikace ukazuje aktuální tok energie, využití hybridního, případně plně elektrického módu, dále statistiky spotřeby či možnost nastavení rekuperace elektrické energie. Můžete si tak nastavit, zda chcete elektrickou energii „posbírat“ na 10 či 20 kilometrů čistě elektrického dojezdu. Nechybí ani možnost maximální rekuperace, poté můžete ujet čistě na elektřinu až 48 kilometrů.
Jízda: Když už DS7 tak E-Tense!
SUV DS7 jsem měl možnost otestovat jak v dieselové variantě, tak se zážehovým agregátem. Pomyslným vrcholem je pro mě jednoznačně právě verze E-Tense. Nejenže nabízí jako jediná možnost pohonu obou náprav, nabízí i nejvyšší hodnotu maximálního výkonu. Pod kapotou totiž pracuje hybridní pohon, jenž kombinuje zážehovou čtyřválcovou šestnáctistovku PureTech o výkonu 147 kilowatt a dva elektromotory s baterií o výkonu 90 kilowatt. Systémový výkon je pak rovných 220 kilowatt, respektive 300 koňských sil. Důležité je, že čísla nevypadají dobře pouze na papíře. A to i přesto, že DS7 váží 1.825 kilogramů. Akcelerace je krásně lineární, typický zvuk elektromotoru dodává emoce z budoucnosti, a ani se nenadějete a můžete začít brzdit. Výkonu je zde opravdu na rozdávání, nicméně s tímto vozem ani nechcete závodit.
Celkové nastavení a atmosféra, kterou ve váz vzbuzuje interiér a exteriér vozu, je více nakloněn poklidné a sebevědomé jízdě bez spěchu. Jet pomalu a dávat na odiv svůj kousek bohatství, to je oč tu běží. Baterie typu Lithium Ion disponuje kapacitou 13,2 kW a maximálním dojezdem ve 100% elektrickém režimu 58 kilometrů. Dojezd je vypočten dle metodiky WLTP. V praxi samozřejmě nejvíce záleží na jízdním stylu a v neposlední řadě i na aktuálním počasí. V zimních měsících se pravděpodobně setkáte s podstatně nižším dojezdem. Doba nabití baterie z 0 na 100 % (Zásuvka 7,4 kW / 32 A) trvá 1h 45 minut. V případě dobíjení v domácím prostředí z klasické zásuvky počítejte s dobou nabití okolo 7 až 8 hodin. Právě možnost dobíjení automobilu přes noc mi přijde jako nejsilnější argument pro zájemce bydlící v blízkosti města. Čistě na elektřinu tak v pohodě zvládnou cestu do práce, zpátky přes nákupní centrum a opět domů k zásuvce. V tomto případě tak plug-in hybrid nachází své opodstatnění.
Hybridní pohon v DS7 Crossback mi tak dává smysl a věřím, že si své zákazníky nalezne. Soužití s tímto vozem je opravdu rychlé, potěší velmi příjemné řízení a především komfortní podvozek. Jízda je tak i v případě horší komunikace sametově uhlazená. Interiér je navíc skvěle odhlučněný, a tak si opravdu za volantem DS7 odpočinete. Je to takový luxusní obývák na kolech, ze kterého klidně celý den nevystoupíte, protože vám nic nechybí. Chválit budu i osmistupňovou automatickou převodovku, která potěší opravdu hladkým chodem, jenž opět zvyšuje celkový komfort jízdy. Co se týče cenové nabídky, tak verze E-Tense lze pořídit ve dvou výbavových stupních, a to jmenovitě ve výbavě So Chic a vyšším stupni Grand Chic. V již velmi bohatém základu tak pořídíte výbavu So Chic od 1.395.000 Kč. Testovaný kousek je však vyveden v nejvyšší možné výbavě s řadou příplatkových položek. Konečná cena se tak zastavila na již hodně sebevědomé částce 1.781.500 Kč. Za příplatkové položky se totiž na tomto konkrétním voze utratilo celkem 226.500 korun. Nicméně, pokud někdo pokukuje právě po neokoukaném designu se špetkou přepychu a peníze nebudou překážkou, tak věřím, že se se svou specifikací přiblíží právě tomuto novinářskému vozu. V ceně vozu je již obsažena záruka na 5 let/100 000 km a taktéž servisní smlouva FreeDrive na stejný rozsah (ta obsahuje veškerý povinný servis, včetně práce servisu a taktéž i výměnu opotřebovaných dílů jako jsou brzdové destičky nebo stírátka).