Testy Peugeot,  Testy vozů

Peugeot 508 PSE – Srdcovka pro pežoťáky

Peugeot 508 PSE – Srdcovka pro pežoťáky

Fastback Peugeot 508 netřeba zdlouhavě představovat. Designová lahůdky z dílny francouzské automobilky si získala srdce mnoha zákazníků. Originální a nadčasový design baví i po letech, přeci jen současné provedení se po českých silnicích prohání již od roku 2018. V září je to přesně čtyři roky od uvedení na tuzemský trh a stále se za tímto kouskem rád otočím. Rok 2022 nepřináší možná očekávaný facelift, nýbrž lahůdku z dílny PSE. Tři písmenka neznamenají nic jiného nežli Peugeot Sport Engineered, tedy sportovní divizi značky se lvem ve znaku.

Jedná se o nejvýkonnější produkční vůz značky v celé její historii. Celkem 360 koňských sil žene vpřed tento unikát, který jen tak na silnicích nepotkáte. Je to taková srdcovka pro fanoušky značky. Možná také poukázání na úspěšnou sportovní historii. Jako kdyby Peugeot chtěl ukázat, že nedělá pouze trendy SUV, ale umí vyrobit i kousek plný nejmodernější techniky. Pro pežoťáky je to srdcovka, která by dozajista našla své místo jako tapetu na stolním počítači či jako plakát v dílně. Po designové stránce mě 508 PSE bavila po celý týden. Z každého úhlu pohledu je dotažené do posledního detailu, přidaný bodykit ještě více zatraktivnil celkový vzhled. Kombinace šedého laku karoserie se zlatavě zelenými doplňky funguje na výbornou. Stejně tak mnoho parády nadělají disky kol z lehkých slitin obutých do nízko profilových pneumatik Michelin Pilot Sport 5 (245/35 R20). Decentní označení PSE rozpoznáte díky třem čárkám na přídi vozu, dále na boku karoserie za zadním okénkem a nechybí ani na zádi hned vedle nápisu 508.



V interiéru poznáte nejvýkonnější Peugeot pouze díky nápisu na prazích předních dveří a dekoru na spodní části volantu. Jinak je interiér totožný s klasickou 508, tedy s tou v nejvyšší výbavovém stupni. Výbava je tak kompletní. Nechybí elektricky nastavitelná sedadla, automatická klimatizace, multimediální navigační systém či audiosystém Focal. Koncepce palubní desky i-Cockpit mi v 508 vždy seděla nejvíce. V případě 508 PSE je dojem ještě lepší, přeci jen k autu přistupujete tak trochu jinak a budíky umístěné výše tak podtrhují sportovní náladu za volantem. Nízká silueta a posed hodně nízko dodávají pocit ryze sportovního vozu, bohužel vše ostatní zůstává bez větších emocí. Myslím si, že Peugeot mohl být ještě odváženější, přeci jen tohle je spíše taková limitka. V autosalonech se na ni rozhodně v davech čekat nebude. Důvodem je mimo jiné i cena, která se pohybuje okolo 1,7 milionu korun. Je to hodně peněz, opodstatnění není ve vzhledu či interiéru, ale především v technice vozu. O pohon se starají hned tři motory. Základem je čtyřválcová, benzínová šestnáctistovka doplněná dvojící elektromotorů. Celkový kumulovaný výkon je 265 kilowatt, respektive 360 koňských sil. Kroutící moment je pak skvělých 520 Nm, z nuly na sto akceleruje za 5,2 vteřiny a maximální rychlost je omezena na 250 kilometrů za hodinu. V čistě elektrickém módů může jet až rychlostí 135 kilometrů za hodinu. Dojezd především v městském provozu se pohybuje okolo 40 kilometrů. Dobití baterie ze 7kWh Wallboxu zabere přibližně dvě hodiny času. Z klasické zásuvky si na dobití počkáte až sedm hodin.

Nižší podvozek a celkově tužší nastavení přidává na sportovním jízdním dojmu. V zatáčkách sedí jako přibitý a na výjezdu oceníte oněch 360 koní, které vás v mžiku vystřelí do další zatáčky. V předu jsou použity kotouče o průměru 380 milimetrů. Brzdný účinek je tak adekvátní k celkovému výkonu vozu. Jízda je příjemná i mimo sportovní mód, počítat však musíte s omezeným komfortem na horších silnicích. Pokud však vyrazíte na vaši oblíbenou okresku, užijete si špetku sportovní zábavy. Říkám záměrně špetku, protože více emocí prostě nepřichází. Požitek z jízdy je na úrovní výkonnějších sedanů. Zde bych čekal od inženýrů z Peugeotu více odvazu. Přeci jen dostali možnost vyrobit nejvýkonnější Peugeot historie. Ostrá 508 tak nejvíce emocí rozdmýchává opět svým designem, který nenechá kolemjdoucí v klidu a bez povšimnutí. Své zákazníky si 508 PSE rozhodně najde, hledal bych je především v řadách skalních fanoušků značky. Na oficiálních stránkách značky Peugeot nenajdete ani zmínku o nejvýkonnější 508, hledat budete muset přímo u dealerů automobilky. Na českém trhu se již několik kusů prodalo, celkový objem prodaných vozů lze očekávat maximálně v desítkách kusů. Každopádně za cenu 1,7 milionu korun dostanete vlastně unikát, na který natrefíte spíše velkou náhodou.

Facebook Comments