Testy DS Automobiles,  Testy vozů

DS9 – Prémiové svezení a ten design!

DS Automobiles DS9

  1. Základní informace
  2. Týdenní soužití s vozem
  3. Výbava a ceník
  4. Hodnocení (+/-)
  5. Fotogalerie

1. Základní informace

  • Rozměry

Délka: 4.934 mm, Šířka: 2.079 mm, Výška včetně ližin: 1.460 mm

Rozvor: 2.895 mm

  • Nabídka pohonných jednotek

Novinka francouzské automobilky DS vstupuje na trh pouze jako hybrid. K dispozici jsou dvě verze kombinující zážehovou šestnáctistovku Turbo benzin Twinscroll s elektromotorem. Základem nabídky je verze E-TENSE 250 a jak již označení napovídá, jedná se o pohonnou jednotku s maximálním kumulovaným výkonem 250 koní. Benzínová šestnáctistovka produkuje celkem 147 kilowatt, respektive 200 koňských sil. Elektromotor přidává k dobru dalších 81 kilowatt (110 koní). Kumulovaný výkon je pak již zmíněných 250 koní. Velmi slušnou hodnotu nabízí i maximální kumulovaný točivý moment (360 Nm.). V čistě elektrickém módu ujedete dle WLTP 61 kilometrů. V praxi se dojezd pohybuje okolo 50 kilometrů na jedno nabití. Na jízdu po městě tak bohatě postačí dobití z Wallboxu (7,4 kW. Z nuly na sto procent baterie (15,6 kWh) zabere přibližně dvě a půl hodiny. Silnější verze E-TENSE pak nabízí dokonce maximální výkon 360 koní a pohon 4×4. Vše zůstává stejné jako u slabší verze. Zde však další výkon dodává druhý elektromotor s maximálním výkonem 83 kilowatt (113 koní). Maximální kumulovaný točivý moment se v případě E-TENSE 360 vyšplhal na fantastických 520 Nm. K dispozici je však nižší kapacita baterie (11,9 kWh), a tak se dojezd snížil na 47 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Dobíjení pak zabere hodinu a čtyřicet pět minut. V obou případech je k dispozici osmistupňová automatická převodovka EAT8, jenž velmi dobře známe i z ostatních modelů koncernu Stellantis.

  • E-TENSE 250
  • E-TENSE 360 4×4




2. Týdenní soužití s vozem

Když před třemi lety na český trh vstupovala automobilka DS s jediným crossoverem DS7, jen málo kdo očekával, že během tak krátké doby rozšíří své portfolio na aktuální čtveřici modelů. Extravagantní design, originální prvky a luxusní výbava si své zákazníky našla, a tak ve Francii dostali nápad vyrobit luxusní sedan vyšší střední třídy. První seznámení s vlajkovou lodí ve mně zanechalo mnoho pozitivních emocí. Dá se říci, že to byla taková láska na první pohled. Po designové stránce mi tento kousek jednoduše padl do oka. Elegantní linie karosářského provedení sedanu jsou v záplavě nafouklých SUV pastvou nejen pro mé oči ale i většiny kolemjdoucích. Bílá barva karoserie Cristal Pearl krásně nechává vyniknout jednotlivým designovým prvkům karoserie. Pohledná a dynamicky vyhlížející příď vozu hrdě nese logo DS, stejně tak kapota osazená pruhem s označením E-TENSE. Záď vozu se prezentuje úzkými světlomety s totožnou grafikou jako například u modelu DS7. Líbí se mi, že DS9 používá drobné detaily, které poukazují na identitu značky DS. Design je subjektivní záležitostí. Za mě DS9 výborně vystihuje francouzskou eleganci se špetkou sportovní nátury a dravosti.

Interiér koresponduje s modelem DS7, přináší však ještě o kousek více luxusu a stylu. Celý interiér je v našem případě vyveden v červeném odstínu kůže Nappa Rouge Art Rubis. K dispozici jsou další tři barevné kombinace palubní desky, červené provedení je rozhodně nejvíce extravagantní. Zároveň vozu dodává na originalitě a puncu luxusního vozu. Veškeré materiály jsou na nejvyšší úrovni, stejně tak jejich zpracování. Výbava je hodna segmentu vyšší střední třídy, budete se zde cítit jako v luxusním francouzském hotelu s výhledem na Eiffelovu věž. Pohodlná sedadla s vyhříváním i odvětráváním nabízejí elektrické nastavení s masážními funkcemi. Ideální pozici si zde najdete během několika málo okamžiků. Veškerý kontakt, ať už s palubní deskou, středovým tunelem, volantem či voličem automatické převodovky, je příjemný až sametový. Celková nálada na palubě se nese na vlnách pohody a komfortu. Budete-li řídit nebo sedět na zadních sedadlech, vždy máte kolem sebe dostatek prostoru všemi směry.

Pod kapotou testované DS9 se ukrývá základní jednotka E-TENSE 250. Pojmenování základní je v tomto směru opravdu spíše úsměvné, výkon 250 koní si totiž dokáže s DS9 velmi dobře pohrát. Celkový výkon podpořený 320 Nm točivého momentu nabízí řidiči příjemnou akceleraci a agilnost jednotky při všech jízdních situacích. Plug-in hybridní technologie funguje v případě DS9 velmi dobře. Přechod mezi činností pouze elektrického motoru na jízdu se spalovacím motorem nikterak výrazně nenarušuje jízdní komfort. Jednotka je velmi kultivovaná a nabízí skvělý kompromis mezi sportovním jízdním stylem a komfortními projížďkami po městských bulvárech. Součinnost s osmi stupňovou automatickou převodovkou je na výbornou. Zde DS9 nabízí po technické stránce konkurenceschopnou nabídku i oproti německým sedanům. Velmi dobře funguje i podvozek, který je nastaven především na komfortní jízdní styl. Potěší však jeho čitelnost a chuť jít do dynamičtější jízdy. Při sportovnější jízdě dobře sedí v zatáčkách a dokáže řidiče potěšit a předat alespoň náznak spojení s vozem. Prioritou je však zůstat stále v plně komfortním módu. Je to prostě francouzská elegance na kolech.

  • Emise dle výrobce: 24 – 25 (g/km)
  • Emisní norma: Euro 6.3
  • Zrychlení 0-100 Km/h: 8,1 s
  • Maximální rychlost: 240 km/h

3. Výbava a ceník

Nové DS9 vstupuje na český trh ve dvou výbavových liniích. Základní nabídku tvoří výbava s označením Performance Line, jenž se slabší pohonnou plug-in hybridní jednotkou startuje na částce od 1.775.000 Kč. Z výbavy se můžete těšit mimo jiné například na přední elektricky ovládaná a vyhřívaná luxusní sedadla. K dispozici je dvouzónová automatická klimatizace, DS ACTIVE LED VISION, 19’’ kola z lehkých slitin MONACO, digitální přístrojový panel 12″, středový dotykový displej 12” s navigačním systémem či interiér v paketu Alcantara. Jedná se o kompletně vybavený vůz, který nabízí adekvátní výbavu daného segmentu. Pokud však chcete ještě více výbavy a stylu, je zde připravena výbava Rivoli startující na částce 1.875.000 kč, tedy o rovných 100.000 kč výše. Těšit se můžete například na přední sedadla elektricky ovládaná, vyhřívaná, odvětrávaná a vybavená masážní funkcí. Dále na ambientní osvětlení interiéru PolyAmbient s 8 volitelnými barvami či interiér s černou kůží Basalte. Výhradou vyššího výbavového stupně je i fakt, že si můžete připlatit za různé pakety, které jsou stupni Performace Line odepřeny. Například interiér s kůží Nappa OPERA, jenž je dostupný v kombinaci se střešním oknem a paketem DS Lounge. Za tento balíček si připlatíte mastných 150.000 Kč. Na přiloženém obrázku na druhou stranu můžete vidět celý seznam výbavy, jenž za tuto částku získáte.

Pokud se budeme bavit o cenách, v případě silnější verze s maximálním výkonem 360 koní ve výbavě Performace Line si budete muset připravit 1.975.000 Kč. Za více výkonu a přítomnost pohonu 4×4 si tak připlatíte rovných 200.000 korun. Vrchol nabídky Rivoli se silnější pohonnou jednotkou se přehoupl přes hranici dvou miliónů korun. Konkrétně se bavíme o částce 2.075.000 Kč a to rozhodně nemusí být konečná částka. K dispozici je celá řada příplatkových položek. Pokud bychom připočetli výše zmíněný paket na obrázku, jsme rázem na částce 2.225.000 Kč. Můžeme přidat například HiFi Systém FOCAL Electra® (14 reproduktorů, subwoofer a 12 kanálů – 515 Wattů) za 40.000 Kč, pokračovat můžeme parkovacím pilotem (12.000 Kč) či perleťovou barvou za 30.000 Kč. Když přidáme tyto tři příplatkové položky, jsme rázem na částce 2.307.000 Kč. To už je opravdu hodně peněz, na druhou stranu vše je tak, jak má být. Své zákazníky si najde a to i přes silnou konkurenci především z řad manažerských německých sedanů. Za letošek se pro DS9 rozhodlo již 12 zákazníků a to považuji za skvělý počin, vezmeme-li v potaz krátkou dobu na trhu.

Níže naleznete odkaz na aktuální ceník zastoupení značky DS Automobiles.

Aktuální informace a ceník k modelu DS9

DS9 je na českém trhu již třetím rokem. Hlavní motorizací zůstává hybridní E-TENSE. Pozice DS9 na trhu je složitá, zaběhlá německá konkurence je neoblomná a nové hráče pouští ke slovu pouze sporadicky. To model DS7 se postupně dere do povědomí zákazníků, je možné že postupem času strhne pozornost i k elegantnímu sedanu. Ve fotogalerii se můžete pokochat elegantní siluetou francouzské limuzíny.

Model DS9 je vlajkovou lodí automobilky. Klasický sedan nabízí designový zážitek.
Oproti německé konkurenci nabízí DS více prostoru pro originální a svébytný design.
Bohužel se zatím DS9 nedaří alespoň na českém trhu dobít silnou konkurenci. Minulý rok se prodaly pouze tři kusy.
« z 5 »

4. Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu DS9

  • Elegantní design (francouzská noblesa v pohybu, originální doplňky)
  • Komfortní a luxusně vybavený interiér (perfektní sedadla, prvotřídní kůže, luxusní výbava)
  • Prostorná kabina (místa je všemi směry na rozdávání, zadní část ideální na dlouhé cesty)
  • Kultivovaný plug-in hybrid (dostatečný výkon, dojezd čistě na elektřinu, agilní za každé situace)
  • Punc exkluzivního sedanu (značka DS prostě není tak okoukaná jako německé sedany)

Mínusy modelu DS9

  • V nabídce pouze plug-in hybrid (diesel by přeci jen na dlouhé štreky bodl)
  • Vyšší pořizovací cena (částky okolo 2 miliónů korun jsou realitou)
  • Grafika navigačního systému (po vzhledové stránce neodpovídá cenové relaci)
  • Absence výškově nastavitelné loketní opěrky (pár centimetrů nahoru bych uvítal)

Celkové hodnocení modelu DS9: 98%

5. Fotogalerie

Facebook Comments