Peugeot 308 ve své aktuální generaci již nějaký ten pátek po našich silnicích jezdí. Přesto má i po letech stále co nabídnout, pomáhá mu k tomu především stále aktuální design karoserie a odvážná koncepce palubní desky. Design u modelu 308 rozhodně hraje prim, v aktuální nabídce menších rodinných kombi patří k těm nejpovedenějším. Sportovně-elegantní silueta podpořená výbavovým stupněm GT jednoduše baví i po letech provozu. Prodeje se však meziročně propadly téměř o polovinu a 308 bude brzy potřebovat nový dech. Aktuálně je z čeho vybírat, nechybí klasické spalovací motory ani moderní hybridy či elektromobil. Kdo tak hledá sportovně vyhlížející kombi s klasickým dieselem či hybridem za relativně rozumné peníze měl by autosalon Peugeotu navštívit dřív, než dorazí nová generace.
Základní informace
Délka: 4 636 mm
Šířka: 2 062 mm (se zpětnými zrcátky)
Výška: 1 442 mm
Rozvor: 2 732 mm
Objem motoru: 1 199 cm3
Palivo: Benzin + elektro (Hybrid)
Výkon: 100 kW
Převodovka:Automatická převodovka e-DCS6
Cena testované verze: od 840.000 Kč
Peugeot 308 SW ve fotogalerii
Design karoserie Peugeot 308 baví i po letech provozu. Oproti své konkurenci v podobě například Hyundai i30, VW Golf či Toyotě Corolla má tento francouzský univerzál správný drive.
Záď vozu působí dynamicky, výbavový stupeň GT tomu hodně napomáhá. Kombinace bílého laku karoserie s černými doplňky vypadá vkusně.
Kompaktní rozměry, přesto potěší solidní rozvor, jenž činí 2 732 milimetrů. Silueta vozu je dynamická, k celkovému vzhledu dopomáhá i výrazné tónování oken a osmnáctipalcové disky kol.
PEUGEOT Matrix LED Technology nabízí přední světlomety Full LED s technologií Matrix a automatickou výškovou regulací. Ostře řezané světlomety, zasazené do blatníků a doplněné výrazným LED denním svícením, dělají z 308 dravce na silnici.
Zadní sdružené LED světlomety 3D mají již typickou kresbu „3 drápů“.
Peugeot 308 umí bavit i v detailech.
Přední LED světlomety taktéž hrají na city. Jejich účinnost je na segment nižší střední třídy dostačující.
Osmnáctipalcová hliníková kola jsou standardem pro výbavu GT.
Výrazné tónování skel a postupné svažování karoserie dodávají 308 na atraktivitě.
Byť se tváří, že by mohl být sportovním vozem, 308 je především pohodlný rodinný kombík. Výbava GT nijak nepozdvihne řidičský zážitek; je to pouze snaha o navození sportovního ducha.
Jízda s 308 není až tak o emocích, jak by se mohlo zdát, je to spíše schopný parťák pro každodenní shon.
Občas můžeme vidět 308 i jako služební vůz, kdo chce vybočit z řady a více zaujmout, určitě dobrá volba.
Nejlépe se cítí na kvalitních okreskách, kde podvozek zvládne i dynamičtější jízdní styl. Ve městě oceníte agilnost a dobrou manévrovatelnost.
Pod kapotou je hybridní pohonná jednotka kombinující spalovací dvanáctistovku s elektromotorem. Celkový kumulovaný výkon činí 145 koní. Výkon je přenášen na kola přední nápravy, a to skrze automatickou převodovku e-DCS6. V nabídce zůstává i klasický diesel BlueHDi o výkonu 130 koní. Zákazník dále může vybírat mezi plug-in hybridem a čistě elektrickou verzí. Spotřeba testovaného hybridu činí průměrných 5,5 litru na sto kilometrů.
Díky modernímu pojetí palubní desky i-Cockpit je interiér stále aktuální.
Sedadla jsou pohodlná, oceníte dostatečné boční vedení i možnost prodloužení sedáku.
Palubní deska je přehledná, potěší zabudovaný displej multimediálního navigačního systému. Ve výhledu tak nepřekáží žádný displej, jako je tomu u většiny nových vozů.
Výbavový stupeň GT startuje na částce 840.000 Kč. Z výbavy vám nic zásadního chybět nebude.
Vyvýšené budíky fungují dobře, čitelnost už tak dobrá není.
Středový panel nabízí ideální místo k umístění desetipalcového displeje multimediálního navigačního systému. Obrazovka je mírně natočena na řidiče a potěší i dotyková lišta s možností personifikace.
Volič automatické převodovky má své místo na středové konzoli.
Stejně jako zvenku i zde je 308 odvážná a nadčasová. Za volantem se cítíte komfortně a zároveň maximálně bezpečně.
Na zadních sedadlech je místa tak akorát. Pro děti ideální, pětice dospělých se bude muset uskromnit.
Základní objem 608 litrů potěší, stejně tak nízká nakládací hrana a ideální tvar ložné plochy. Maximální objem po sklopení sedadel druhé řady činí 1 634 litrů.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.