Testy Volkswagen,  Testy vozů

Volkswagen Multivan – Jiná liga i finančně

Volkswagen Multivan

  1. Základní informace
  2. Naměřené hodnoty
  3. Výbava a ceník
  4. Konkurenti
  5. Hodnocení (+/-)
  6. Fotogalerie

1. Základní informace

  • Rozměry

Délka: 4.973 mm, Šířka se zpětnými zrcátky: 2.252 mm, Výška včetně ližin: 1.903 mm, Rozvor: 3.120 mm

  • Nabídka pohonných jednotek

Nový Multivan přijíždí na český trh jak s konvenčními pohonnými jednotkami, tak inovativním hybridním pohonem. Pro zájemce o zážehové jednotky je připravena dvojice motorů a to jmenovitě 1,5 TSI o výkonu 136 koní a dvoulitrové TSI s maximálním výkonem 204 koňských sil. Na trh se s odstupem času dostává i dieselová jednotka, konkrétně jde o dvoulitrové TDI SCR s maximálním výkonem 150 koní. Všechny výše zmíněné pohonné jednotky splňují emisní normu Euro 6d-ISC-FCM. Ve všech případech se taktéž jedná pouze o konfigurace s pohonem pouze přední nápravy a automatickou převodovkou DSG o sedmi rychlostních stupních. Co se týče nového hybridu, ten kombinuje zážehovou čtrnáctistovku s výkonem 150 koní a elektromotor. Výkon elektrického pohonu dosahuje hodnoty 116 koňských sil. Jedná se o synchronní motor s permanentním buzením. Využitelná kapacita baterie činí 10,4 kWh, reálny dojezd se tak pohybuje okolo 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Na 100% využitelné kapacity baterie budete střídavým proudem 3,6 kW dobíjet cca 3 hodiny a 45 minut.

  • 1,5 TSI motor s filtrem pevných částic 100 kW (136 k)
  • 2,0 TSI motor s filtrem pevných částic 150 kW (204 k)
  • 2,0 TDI SCR motor s filtrem pevných částic 110 kW (150 k) s SCR/AdBlue
  • 1,4 eHybrid s filtrem pevných částic 110 kW (150 k)



2. Naměřené hodnoty

Multivan T7 přináší řadu novinek, jednou z těch zásadnějších je i bezesporu inovovaný design. Nový designový jazyk posouvá vzhled Multivanu o kousek blíže osobním vozům. Snaha o celkově uhlazenější design je patrná z každého úhlu. Přední partie korespondují s elektrickými vozy ID. Na zádi pak najdeme poprvé v historii Multivanu horizontálně situované světlomety. Při pohledu na záď vozu se tak Multivan hodně přiblížil vzhledu například modelu Sharan či Touran. V interiéru se odehrála podobná designová revoluce jako v případě vnějšího vzhledu. Palubní deska by se svým vzhledem a nápaditostí mohla s klidem rovnat zástupcům střední třídy. V interiéru se tak v nové T7 cítíte jednoduše jako v klasickém osobáku. Výhodou je pak naprosto fantastický posez a výhled všemi směry. Byť je Multivan i v krátkém provedení téměř pětimetrovým vozem s šířkou přes 2,2 metru, v městském provozu se nebudete cítit jako v dodávce. Své rozměry odhalí až v momentě snahy zaparkovat na přeplněném sídlišti, kde hraje roli každý centimetr. Každopádně celková ovladatelnost je perfektní. Pokud přemýšlíte o velkém voze pro manželku s dětmi, zde nemusíte mít obavy. Soužití s vozem je velmi rychlé a veškeré funkce velmi intuitivní. Početná rodina pak uvítá jak sedmimístný interiér, tak především celkovou variabilitu interiéru. Posuvné sedačky dovolují téměř vše, a tak není problém některé sedačky zcela vyjmout a naložit kolo či kočárek a zanechat pětimístný interiér. Možností je zde opravdu nespočet.

K prvnímu seznámení s novým Multivanem se mi dostalo dvoulitrového TSI s maximálním výkonem 150 kilowatt, respektive 204 koňských sil. Zážehová čtyřválcová jednotka pohání kola přední nápravy a to skrze sedmistupňovou automatickou převodovku DSG. Výkonově nabitá jednotka si dokáže v běžném provozu poradit i s plně obsazenou palubou. Každopádně při předjíždění se projevuje opoždění turba,     a tak dost často musíte manévr ukončit a zařadit se zpět. Celková kultivovanost je každopádně na dobré úrovni. Velkou měrou se o to zasluhuje bezchybný chod dvouspojkové automatické převodovky. Kombinovaná spotřeba dle výrobce se pohybuje okolo 7,7 litru. V praxi nejvíce záleží na celkovém obsazení a zatížení vozu. Během týdne jsem naměřil spotřebu lehce přes osm litrů. Se středním zatížením se pak spotřeba zvedla k hodnotám atakující 8,5 až 9 litrů na sto kilometrů. Pokud vezmeme v potaz hmotnost téměř tří tun a zatížení vozu, jedná se o akceptovatelnou hodnotu. V celkovém součtu se tak dvoulitrové TSI rozhodně k novému Multivanu hodí více nežli základní patnáctistovka, která bude jednoznačně postrádat výkon a především kroutící moment, hodnota 220 Nm je řekněme hraniční. Chování vozu je předvídatelné. Podvozek se úporně snaží „žehlit” i větší nerovnosti, občas se však dočkáte i silnějšího rázu do volantu. V zatáčkách překvapivě pěkně drží stopu a náklony karoserie jsou na tak vysokou karoserii vlastně minimální. Řízení vozu je velmi příjemné a intuitivní. Velmi rychle si na něj zvyknete a Multivana tak budete mít rád nejen vy ale i vaše manželka, přítelkyně, kolega, prostě každý, komu půjčíte klíčky. Jen pozor, je to drahá hračka.

3. Výbava a ceník

Cena nové generace Multivanu vstupuje na český trh ve třech výbavových stupních. Základem nabídky je verze s označením Multivan. V následujícím odstavci budeme kalkulovat s klasickou verzí, prodloužená verze je cca o 40.000 Kč dražší. Základ nabídky lze pořídit za 1.202.104 Kč. K dispozici vám bude patnáctistovka TSI a z výbavy se můžete těšit například na LED světlomety (ECO) & LED zadní světla nechybí automatická převodovka DSG Shift-by-Wire, dvoje boční posuvné dveře či infotainment systém s digitální přístrojovou deskou Digital Cockpit Basic s úhlopříčkou 10 palců. Druhý výbavový stupeň Life startuje na částce 1.307.981 korun českých. Navíc získáte mimo jiné sedm samostatných sedadel (vyjímatelných / posuvných), kola z lehké slitiny Syrakus 6,5 J x 16 (lakovaná ve stříbrné barvě) či přední sedadla s bederními opěrkami s možností elektrického nastavení. Třetí výbavový stupeň Style již nelze pořídit s patnáctistovkou. Na scénu tak nastupuje dvoulitrové TSI s výkonem přes dvě stě koní. Zároveň se posouváme cenově podstatně výše, konkrétně na částku 1.641.533 Kč. Výbava je v tomto ohledu defacto kompletní, zmínit mohu například 3zónová klimatizace Air Care Climatronic, světlomety IQ. Light LED Matrix s podsvícenou mřížkou chladiče, kola z lehké slitiny Dundrod 6,5 J x 17 (lakovaná v černé barvě, s leštěným povrchem) či boční posuvné dveře s elektrickým ovládáním. Právě elektricky posuvné dveře jsou součástí testovaného vozu. Zde musím zmínit nepatrnou výtku k rychlosti otevírání a občasné neochotě dveře dovřít. Konkrétně testovaný kousek vyobrazený na fotografiích můžete pořídit za částku 2.114.072 Kč. Ceny atakující dvoumilionovou hranici tak nejsou v případě nového Multivana žádnou výjimkou.  K výbavě Style lze ještě dokoupit paket Edition, který přidává disky z hliníkové slitiny “Toshima” 7,5 J x 18, radiosystem Ready 2 Discover s barevným dotykovým displejem s úhlopříčkou 10 palců, černé designové elementy – střecha, A-sloupky, mřížka chladiče, boční polep s nápisem Edition a tónovaná okna v prostoru pro cestující (odraz tepelného záření až 65%). Tento prvek by měl být na Multivanu již od základu. Velké prosklené plochy propouští hodně světla i tepla a dávají kolemjdoucím možnost nakouknout. Tónování je tak ideálním řešením.

Níže naleznete odkaz na aktuální ceník zastoupení značky Volkswagen.

Aktuální informace a ceník k modelu Volkswagen Multivan

4. Konkurenti

Vzhledem k posunu Multivanu směrem k osobním vozům bych mezi hlavního konkurenta bezesporu uvedl třídu V od Mercedesu. Dá se říci, že Multivan a třída V si tak trochu odskočily od zbytku konkurence. Například obdobně veliké modely z koncernu Stelantis, jmenovitě Peugeot Traveller, Citroen Spacetourer a Opel Zafira jsou svoji kvalitou, komfortem a technologiemi o level níže. Navíc se nyní dají objednat pouze jako čistokrevné elektromobily, což z nich dělá cenově srovnatelné, nýbrž však srovnatelné svými vlastnostmi. Multivan řadíme do segmentu E-MPV, kde během sedmi měsíců získal celkem 382 nových registrací. To aktuálně stačí na čtvrté místo segmentu a tržní podíl 7,83 procenta. Premiantem je nyní model Toyota ProAce, která si připsala již 1.002 registrací. Tajemstvím není fakt, že ProAce je model který vzešel taktéž ze spolupráce koncernu Stelantis. Nejbližší konkurent Multivanu, tedy již výše zmíněný Mercedes-Benz třídy V, si do konce července připsal celkem 690 registrací a právem mu náleží prozatímní třetí místo a tržní podíl 14,15 procenta. Pokud se podrobněji podíváme na prodeje modelu Multivan, zjistíme, že největší podíl náleží konfiguracím s dieselovým agregátem (296 ks). Následují zážehové TSI s celkem 59 registracemi a plug-in hybrid si připisuje 27 registrací. V daném segmentu se jedná o nejprodávanější model kombinující benzín s elektromotorem. Čistě elektrickým modelům dominuje třída V, tedy konkrétně EQV s celkem 26 prodanými kusy.

5. Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Volkswagen Multivan T7

  • Kratší verze Multivanu (prostorné, přesto do města kompaktní)
  • Variabilita interiéru (sedmimístné provedení, možnost posunu a jednoduchého vyjmutí)
  • Komfortní jízdní projev (schopný podvozek, intuitivní ovládání, skvělý výhled z vozu)
  • Bohatá výbava (už dávno není dodávkou, novinka sází na komfort)
  • Kvalita zpracování (za své peníze dostanete adekvátní produkt)

Mínusy modelu Volkswagen Multivan T7

  • Inovovaný design (předchůdce padne lépe do oka, především přední část)
  • Ceny atakující 2 miliony korun (tak trochu jiná liga…)
  • Benzínové TSI (výkonu má dost, diesel je však lepší cestou)
  • Dovírání elektrických posuvných dveří (občas pozlobilo dovírání)

Celkové hodnocení modelu Volkswagen Multivan T7: 97%

6. Fotogalerie

Facebook Comments