Model Kona je pro české zákazníky známý pojem. Velmi oblíbený crossover jihokorejské automobilky dokázal oslovit originálním vzhledem, solidní kvalitou a bezesporu i zajímavou cenovou politikou. Současný model, který prošel obrovskou změnou, má s předchůdcem společné tak akorát jméno. Opravdu nová Kona dospěla ve všech směrech. Nyní už můžeme prohlásit, že se jedná o rodinný crossover, jelikož nárůst rozměrů přináší prostornější kabinu. Vzhled vozu zůstává i nadále hodně odvážný. Veliký posun lze shledat v interiéru, kde šla kvalita hodně nahoru. Velmi podstatnou novinkou je však fakt, že pod kapotou zůstávají spalovací motory, které doplňuje hybrid a čistě elektrické provedení.
Základní informace
Délka: 4 385 mm
Šířka: 1 825 mm
Výška: 1 570 mm
Rozvor: 2 660 mm
Objem motoru: 1 598 cm3
Palivo: Benzín
Výkon: 145,6 kW
Převodovka: DCT automatická převodovka 7°
Cena testované verze: od 869.990 Kč
Hyundai Kona N Line ve velké fotogalerii. Po kliknutí na první fotografii, můžete celé album prohlížet ve větším rozlišení včetně popisků.
Hyundai Kona N Line ve fotogalerii
Nová Kona je lepší ve všech směrech. Nejvíce oceníte nárůst rozměrů, díky čemuž je kabina příjemně vzdušná.
Vzhled nové Kony je hodně odvážný, rozhodně se v záplavě kompaktních crossoverů neztratí.
Kombinace červeného laku Ultimate Red a černých doplňků je šmrncovní.
Hodně členitý přední nárazník dodává vozu na agresivitě. Zaujme v noci svítící lišta na kapotě vozu ale i rozměrné přední světlomety zasazené na samotné okraje karoserie.
Záď vozu taktéž zdobí LED lišta táhnoucí se přes celou šíři vozidla. Postoj mírně rozkročený, Kona působí ze všech stran vyváženým dojmem.
Osmnácti palcové disky kol z lehkých slitin podtrhují celkově dynamický vzhled verze N Line.
Zadní LED světlomety jsou zasazeny až do samotných blatníků. Vůz tak působí opticky velmi široce.
Projektorové Full LED přední světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel.
Oproti předchůdci je vzhled agresivnější.
Verze N Line startuje na částce od 689.990 Kč. Není však problém vyšplhat se až těsně pod hranici jednoho milionu korun.
Prosím potlesk! Poctivá koncovka výfukového systému vypadá vkusně.
Ostatně celá záď díky dvojité koncovce výfuku působí sportovně.
Jízda s novou Konou je v první řadě komfortní. Potěší lehká manévrovatelnost v městském provozu, dobrý výhled všemi směry a celkově uživatelsky přívětivé řízení.
Podvozek zvládá jak dynamickou jízdu na okresce, tak komfortní jízdu v městském provozu. Podvozek se v tomto vozu rozhodně povedl.
I při dálničních limitech je kabina velmi dobře odhlučněná, obdobně se podařilo odfiltrovat hluk od podběhů a dorazů tlumičů.
Kona N Line je ideálním parťákem jak pro ženu, tak i muže. Každý si zde najde to své. Kona je pro mě jedním z velikých překvapení letošního roku.
Verze N Line je jakousi třešničkou na dortu, základní provedení nenabídne tolik sexappealu, nicméně ostatní parametry zůstávají beze změny.
Nová Kona nabízí základní litrový benzín, dále čtyřválcovou šestnáctistovku s výkonem 198 koňských sil a hybridní pohonné ústrojí. Samostatně pak v nabídce stojí čistě elektrická verze.
Konkrétní kousek nabízí samotný vrchol nabídky, tedy konfiguraci 1,6 T-GDI 4WD DCT. Zážehová jednotka nabízí solidní výkon 198 koní, automatickou sedmistupňovou převodovku a jako bonus pohon všech čtyř kol.
Jednotka nabízí tedy jak solidní výkon, tak i překvapivě kultivovaný chod podtržený průměrnou spotřebou okolo šesti litrů na sto kilometrů.
Koncepce palubní desky je jednoduchá a přehledná. Veliký posun je cítit v kvalitě zpracování a použitých materiálů.
Volant příjemně padne do ruky, ostatně všechny materiály jsou dobře zvoleny.
Před řidičem našel své místo virtuální kokpit, jenž plynule navazuje na středovou obrazovku infotainmentu.
Za pochvalu rozhodně stojí sedadla. Disponují solidní oporou těla, příjemnou konzistencí výplně ale i samotným vzhledem.
Již zmíněné kvalitní materiály podtrhují dobrou náladu na palubě vozu.
Řidičova zóna je přehledná a uživatelsky velmi přívětivá.
Novou grafikou potěší infotainment. Obsluha je rychlá i intuitivní.
Na středovém panelu zůstalo ovládání klimatizace, to ocení snad každý po zkušenosti s klikáním na obrazovky.
Ovladač automatické převodovky našel své místo pod volantem. Toto řešení se postupně objeví v řadě nových vozů.
Volba jízdních režimů a pohonu všech kol.
Na zadních sedadlech je oproti předchůdci podstatně více.
Zde není problém usadit trojici dospělých.
Sedadla se sklápějí téměř do roviny, další významný plus.
Zavazadelník disponuje objemem 466 litrů.
Na chatu či dovolenou ve dvou lidech bohatě poslouží.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Hyundai Kona
Veliký posun v kvalitě zpracování
Originální a svébytný design vozu
Více místa v kabině oproti předchůdci
Skvěle naladěný motor se super výkonem a pohonem všech kol
Kultivovaný projev se spotřebou okolo 6 litrů
Jisté jízdní vlastnosti, dobrý výhled z vozu
Mínusymodelu Hyundai Kona
Pro někoho až moc výrazný design
Verze N Line vypadá skvěle, ale je třeba počítat s vyššími cenami
Při dynamičtější jízdě se převodovka občas chová zmatečně
V městském provozu je občas nutné počítat s tvrdšími dorazy tlumičů na příčných nerovnostech