Škoda Scala Monte Carlo – Dobrá auta se spalovákem se stále vyrábějí!
5.7.2024/
Škoda omladila svůj kompaktní model Scala, jenž zprvu nenaplnil očekávání, co se prodejů týče. Modernizace tak má opět nakopnout prodeje směrem vzhůru. Těšit se můžeme z přepracovaného designu přídě, nová maska s výraznějšími světlomety dodává vozu na atraktivitě. Na zádi jsou změny spíše kosmetického rázu, stejně tak v interiéru. K dispozici je zajímavá konfigurace výbavy Monte Carlo a čtyřválcové benzínové jednotky 1,5 TSI o výkonu 150 koní se sedmistupňovou manuální převodovkou. Model Scala je v mnoha ohledech perfektně vyřešeným vozem, který dokáže díky dobře vyřešenému vnitřnímu prostoru oslovit i zákazníky z řad rodin.
Základní informace
Délka: 4 362 mm
Šířka: 1 988 mm (se zpětnými zrcátky)
Výška: 1 471 mm
Rozvor: 2 636 mm
Objem motoru: 1 498 cm3
Palivo: Benzín
Výkon: 110 kW
Převodovka: Automatická převodovka DSG 7°
Cena testované verze: od 639.900 Kč
Škoda Scala ve velké fotogalerii. Po kliknutí na první fotografii, můžete celé album prohlížet ve větším rozlišení včetně popisků.
Škoda Scala Monte Carlo ve fotogalerii
Modernizace přináší kompletně přepracovanou příď vozu, která je nyní více agresivní.
Nový LED světelný podpis je dozajista originálnější nežli u předchůdce, stejně tak členitější nárazník.
Na zádi jsou změny opravdu kosmetického rázu. Nová je grafika LED zadních světlometů. Drobnou retuší prošel i zadní nárazník.
Designově uhlazená záď působí nadčasově.
Matrix-LED přední světlomety jsou součástí nejvyššího výbavového stupně Monte Carlo.
Lemy bočních prahů v černé barvě doplňují další prvky jako například černá mřížka chladiče, přední spoiler a zadní difuzor či kryty zpětných vnějších zrcátek.
Decentní změna úpravy grafiky spočívá v rozdělení světelného podpisu na dvě části.
Výbavový stupeň Monte Carlo můžete konfigurovat se silnějším litrovým motorem a samozřejmě s velmi oblíbenou patnáctistovkou TSI. Základní provedení litrového motoru s nižším výkonem nelze pro Monte Carlo konfigurovat.
Škoda Scala je v první řadě velmi povedený kompaktní vůz s velmi dobře využitým vnitřním prostorem. Mimo fleetové využití jej můžeme často vídat ve službách méně početných rodin.
Jízda s novou Scalou je velmi příjemná, potěší lehká manévrovatelnost, obratnost a díky výkonnému agregátu se můžete těšit i z celkové agilnosti vozu.
Vzhled vozu vybízí k otázce sportovnosti, zde se však jedná pouze o estetickou záležitost. Nicméně 150 koní pod kapotou dokáže zajistit solidní dynamiku.
Podvozek jakoby raději žehlil dokonalé okresky, nežli typický český tankodrom. Drtivou většinu nerovností však podvozek dokáže bez váhání odfiltrovat.
Zážehová čtyřválcová jednotka TSI s maximálním výkonem 110 kilowatt nabízí příjemnou dynamiku. Ve spojení se sedmi stupňovou automatickou převodovkou DSG se jedná o sehranou dvojici. Převodovka nikterak nedusí výkonný potenciál motoru a tak si doopravdy můžete pohrát s celou dávkou dostupného výkonu.
Interiér modelu Scala mě oslovil už při představení první generace. palubní deska je jednoduchá, čistá a z pohledu ergonomie dokonalá.
Modernizace přináší pozměněnou grafiku virtuálního štítu a vylepšení infotainmentu.
Ve výbavě Monte Carlo se můžete těšit z naprosto perfektních sedadel. Mimo sportovní vzhled nabízejí velmi solidní oporu těla, dostatečně dlouhý sedák a příjemnou konzistenci výplně.
Koncepce palubní desky je nadčasová a i za pár let v bazarech bude vypadat atraktivně.
Použité materiály jsou velmi kvalitní, nikde nic nepovrzává, vše odpovídá cenové relaci vozu. Testovaný kousek se s cenou pohybuje okolo 650.000 korun.
Multifunkční volant obšitý kůží vypadá fantasticky. Ovládání tlačítek je intuitivní, potěší i šíře věnce pro pohodlný úchop.
Infotainment Navi 9″ postupně vychytává nedokonalosti předchůdce. Přesto se občas rád zakousne.
Volič automatické převodovky v podobě, ve které postupně opouští automobilový svět. Nové modely Kodiaq a Superb již nabízí otočný volič pod volantem.
Virtuální kokpit s deseti palcovou úhlopříčkou nabízí líbivou grafiku a velké množství personifikace.
Na zadních sedadlech je dostatek prostoru i pro trojici dospělých. Pro zadní cestující je připraveno obrovské panoramatické okno.
Za řidiče se komfortně usadí i dospělý pasažér s výškou okolo 190 centimetrů.
Objem 467 litrů bohatě postačí pro každotýdenní cestu na chatu. Nezalekne se však ani dovolené ve čtyřech dospělých.
Síť, kam se podíváš, má chytré řešení pro uchycení všelijakých předmětů.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Škoda Scala Monte Carlo
Povedená modernizace přední části vozu
Atraktivní vzhled a bohatá výbava verze Monte Carlo
Kultivovaný projev čtyřválcové patnáctistovky se spotřebou okolo 5,5 litru
Prostorná kabina, dostatek místa ve druhé řadě i slušný zavazadelník
Skvěle vypadající volant, prvotřídní zpracování
Mínusymodelu Škoda Scala Monte Carlo
Nepovedený rozjezd první generace
Vyšší ceny v případě dovybavení vozu konkrétní výbavou