Hyundai IONIQ 6 je pro mnohé výstředním vozem elektrifikované řady jihokorejské automobilky. Zatímco IONIQ 5 je tvarován jako veliký „hranatý” hatchback, šestka vypadá jako vize o budoucnosti automobilů. Nízká silueta vozu, protáhlý rozvor, futuristický design, to vše dělá z tohoto vozu nepřehlédnutelný kousek. Oproti elektrickým modelům řady ID. z dílny Volkswagenu mě u Jihokorejců baví jejich odvaha vytvořit něco zcela nového. IONIQ 6 je přehlídka nápaditosti, originality. Není divu, že za svůj vzhled dostal významné ocenění. Nejde však jen o kontroverzní vzhled, čistě elektrický model potěší skvělými jízdními vlastnostmi a nesmírně komfortním interiérem.
Základní informace
Délka: 4 855 mm
Šířka: 1 880 mm (se zpětnými zrcátky)
Výška: 1 495 mm
Rozvor: 2 950 mm
Palivo: Elektrika
Výkon: 239 kW
Převodovka: Stálý redukční převod
Cena testované verze: od 1.649.990 Kč
Hyundai IONIQ 6 ve velké fotogalerii. Po kliknutí na první fotografii, můžete celé album prohlížet ve větším rozlišení včetně popisků.
Hyundai IONIQ 6 ve fotogalerii
Vzhled modelu IONIQ 6 si rozhodně nelze s něčím splést. Takto originální kousek na českých silnicích dlouho chyběl.
Ať už pojedete po okresce, dálnici či ve městě, vždy budete středem pozornosti. Silueta vozu se jednoznačně blíží k exotickým supersportům.
Výrazné linie, mohutné blatníky, nízká silueta, to vše dělá z IONIQ 6 nepřehlédnutelný vůz.
Nenechte se mýlit, IONIQ 6 je kus poctivého auta. Na délku naměříme 4.855 milimetrů. Bez povšimnutí nelze nechat rozvor s hodnotou 2.950 milimetrů.
V základní výbavě Bi-LED světlomety. Od výbavy Style standardem Matrix full LED přední světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel.
Zadní kombinované LED svítilny zaujmou retro grafikou za pomoci jednotlivých LED segmentů.
Čistě elektrický model startuje na částce od 1.159.990 Kč. Není však problém nakouknout k částkám přes 1,6 milionu korun.
Zadní svítilny táhnoucí se přes celou šíři vozidla opticky vůz rozšiřují. Celkový postoj je velmi rozkročený. Na šířku naměříme 1.880 milimetrů.
Karoserie IONIQ 6 je plná nejrůznějších linií, ostrých hran, decentních přechodů. Snad jen kulaté víčko od konektoru dobíjení působí jako pěst na oko.
Dvaceti palcové disky kol z lehkých slitin dělají neskutečnou parádu.
Přední světlomety svým tvarem připomínají známé hyper sportovní vozy.
Jízda s elektromobilem IONIQ 6 bude pro mnohé velikým zážitkem. Zrychlení z nuly na sto zvládne za úctyhodných 5,1 vteřiny.
Nejlépe se IONIQ 6 cítí v městském provozu, kde je opravdu příjemný. Potěší tichou jízdou, bez vibrací a s pocitem naprostého odříznutí od okolního ruchu.
Synchronní motor s permanentním magnetem (1 pro přední a 1 pro zadní nápravu) nabízí skvělý výkon 239 kilowatt, respektive 325 koní. Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 605 Nm.
Převodovka se stálým redukčním převodem a v případě nejsilnější verze s pohonem všech čtyř kol.
Spotřeba elektrické energie činí 169 Wh/km. Dojezd v reálných podmínkách dosahuje hodnoty nad 500 kilometrů na jedno nabití. Orientační doba nabíjení 10-80 % – stejnosměrné nabíjení (HPC nabíjecí stanice) je přibližně dvacet minut.
Interiér je čistý, přehledný a hlavně velmi dobře zpracovaný.
Kabina je vzdušná, každý cestující má královský prostor všemi směry.
Sedadla jsou velmi příjemná, potěší dostatečná opora těla.
Přístup k sedadlům je velkorysý, nastupování a výstup je zcela komfortní.
Kvalita interiéru odpovídá cenové hladině okolo 1,5 milionu korun. Nechybí bohatá výbava již od základu.
Řidičova zóna je přehledná a z pohledu ergonomie na dobré úrovni.
Infotainment je oproti zbytku interiéru spíše chaotický, nežli čistý a přehledný.
Potěší přítomnost nastavení klimatizace na středovém panelu bez nutnosti užívání dotykové obrazovky.
Ovladač automatické převodovky našel své místo pod volantem. Zpracování je kvalitní a bytelné.
Před řidičem našel své místo virtuální kokpit, jenž plynule navazuje na středový infotainment. Čitelnost údajů a jednoduché zobrazení stojí za pochvalu.
Tlačítkem na volantu můžete volit z jízdních režimů, od ECO až po SPORT.
Ovládání oken se přestěhovalo na středovou konzoli.
Pod ní najdeme rozměrný odkládací prostor.
Na zadních sedadlech je až neskutečně mnoho místa. Zásluhu na tom má i téměř tří metrový rozvor.
Dospělému cestujícímu zůstává před koleny dobrých 20 centimetrů místa.
Na druhou stranu se musí počítat se skromným zavazadelníkem s hodnotou 401 litrů.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Hyundai IONIQ6
Futuristický vzhled karoserie s řadou originálních prvků
Velmi komfortní interiér, bohatá výbava
Velkorysý prostor pro cestující ve druhé řadě
Strhující akcelerace, jisté jízdní vlastnosti
Možnost rychlého dobití baterie
Mínusymodelu Hyundai IONIQ6
Skromný zavazadelník
Při dynamickém jízdním stylu velmi rychle padá dojezd