Čistě elektrické kombi už není na trhu žádným neznámým pojmem. Postupnou elektrifikací modelových řad vesměs veškeré automobilové produkce si zákazník může vybírat z široké nabídky. Například v nabídce Opelu najdeme hned sedm čistě elektrických modelů. Zájemce si může vybírat mezi městskou Corsou, oblíbenými modely Astra a Mokka, novinkou v podobě modelu Frontera, velkým SUV Grandland, rodinným vozem Combo a nechybí ani největší model v nabídce Zafira. U všech modelů zůstávají v nabídce i klasické spalovací motory či elektrifikované plug-in hybridy. Opel Astra Sports Tourer Electric je až na pár detailů identická s „klasickou” verzí se spalovacím motorem. Nic tedy neubylo z praktičnosti oblíbené karoserie kombi, zákazník se tedy může při rozhodování soustředit na to, jakou specifikaci nakonec pořídí. Čistě elektrické provedení má řadu kladů ale bezpochyby i záporů. Je na každém, aby zhodnotil, co od vozu očekává a co reálně potřebuje pro každodenní provoz.
Základní informace
Délka: 4 642 mm
Šířka: 2 062 mm (se zpětnými zrcátky)
Výška: 1 481 mm
Rozvor: 2 732 mm
Objem motoru: Elektromotor, kapacita baterie 54 (kWh)
Palivo: Elektro
Výkon: 115 kW
Převodovka: Automatická bezestupňová
Cena testované verze: od 1.129.990 Kč
Opel Astra ST ve fotogalerii
Opel Astra Sports Tourer Electric v plné kráse. Nová generace se oproti předchůdci hodně odvázala a rozhodně to stojí za to!
Po designové stránce se opravdu povedla zadní část vozu. Záď je vyvážená, opticky je vůz ze široka rozkročený. Vše podtrhují hezké zadní světlomety s LED technologií či výrazný spoiler na pátých dveřích.
Na délku má kombík 4.642 milimetrů, rozvor pak činí solidních 2.732 milimetrů. Sportovně-elegantní silueta vozu v podání rodinného kombi vždy potěší.
Rozměrné světlomety, černé doplňky a celkově široký postoj dodává vozu na sebevědomém postoji.
Intelli-LED přední světlomety zaujmou svým vzhledem a především potěší svojí světelnou účinností.
Elektrická Astra je nabízena jak v hatchbacku tak právě v praktičtějším provedení Sports Tourer. V obou případech je základní cena nad jeden milion korun. Konkrétně v případě hatchbacku 1.079.990 korun, respektive 1.129.990 korun v případě verze ST. Rozdíl 50.000 Kč za podstatně praktičtější vůz není až tak zásadní.
Zákazník může volit mezi dvěma stupni výbavy, s tím že základní stupeň Edition obsahuje vlastně téměř kompletní výbavu. Kdo chce více stylu a „sportovnosti” může zvolit druhý stupeň GS.
Zatmavená boční a zadní okna, lesklá černá loga a nápisy, lesklé černé rámování masky Opel Vizor, černá střecha Karbon Black a 18″ lesklé černé ráfky z lehkých slitin to vše součástí výbavy GS.
Do nové Astry se lze velmi jednoduše zakoukat. Především pak v kombinaci červeného laku s černými doplňky karoserie.
Jízda s novou Astrou nikterak zásadně nevybočuje z řady. V případě čistě elektrické verze se můžete těšit z tiché a plynulé jízdy, okamžitého přísunu výkonu a celkově komfortního jízdního projevu.
Dojezd na jedno nabití činí přibližně 400 kilometrů. Své cesty si tak chtě nechtě budete muset promýšlet s ohledem na dostupnost nabíjecích stojanů. Pro uživatele, jenž tráví drtivou většinu času ve města a občas vyráží za hranice města, může být elektrické provedení Astry vlastně ideální volbou. Kdo často vyráží na chalupu, jezdí delší trasy po okresních cestách, je už značně omezen daným dojezdem.
V městské provozu oceníte schopný podvozek a plynulost jízdy. Kombinace elektromotoru s bezestupňovou automatickou převodovkou stojí za velmi komfortním projevem. Na ticho na palubě bez vibrací se taktéž velmi rychle zvyká.
K dispozici jedna specifikace elektromotoru, jenž nabízí maximální výkon 115 kilowatt a kapacitu baterie 54 kWh. Na jedno nabití urazí Astra až 413 kilometrů. Z nuly na osmdesát procent kapacity baterie zabere na veřejné dobíjecí stanici přibližně 30 minut. Z domácího WallBoxu pak okolo 5,5 hodiny.
Spotřeba energie (kWh/100 km) dle metodiky WLTP činí 15,8. Reálná spotřeba však může být podstatně vyšší, zásadní roli hraje styl jízdy a povětrností podmínky.
Ať už se vám nová generace Astry při pohledu na exteriér líbí či nikoliv, interiér rozhodně stojí za návštěvu. Posun oproti předešlé generaci je patrný ve všech směrech.
Moderní palubní deska zaujme propojením dvou displejů, tedy virtuálního kokpitu a multimediálního systému.
10″ digitální přístrojový panel je dostupný již od základní výbavy. Zobrazení je přehledné a grafika dostačující.
Stejnou úhlopříčkou se prezentuje i multimediální systém, který lze jednoduše propojit s vaším chytrým zařízením. Potěší intuitivní ovládání a líbivé grafické zpracování.
Volič automatické převodovky mnoho nápadu a krásy nepobral, stejně tak tlačítko volby jízdních režimů.
Sportovní vyhřívaný volant potažený perforovanou kůží je součástí výbavy GS. Potěší příjemným zpracováním a šíří věnce volantu pro pohodlný úchop.
Ergonomické sedadlo řidiče AGR je nastavitelné hned v deseti směrech. Svoji komfortní pozici za volantem si tak najde opravdu každý.
Na zadních sedadlech je místa tak akorát. Celkově je nová Astra pocitově stísněnější nežli předchůdce. Na krajních sedadlech druhé řady nalezneme systém Isofix pro bezpečné uchycení dvou dětských autosedaček.
Ve druhé řadě sedadel taktéž potěší komfortní sedadla s dostatečnou délkou sedáku.
V základním uspořádání nabízí zavazadelník celkem 516 litrů. Po sklopení sedadel druhé řady se objem navýší až na maximálních 1.553 litrů. Na městský způsob života naprosto dostačující, stejně tak na občasné prodloužené víkendy s celou rodinou.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.