Test Opel Corsa GS Line – Sexy křivky do města

Začátkem roku na český trh vstoupila zcela nová Corsa. Vůz řadící se do segmentu malých vozů se pomalu, ale jistě začíná prosazovat. Na svém kontě má již 165 registrací, a tak se řadí na 70. příčku v prodejnosti nových osobních vozů. S novou Corsou jsem měl tu čest již na tiskové konferenci v průběhu ledna, poté jsem Corsu okusil v klasickém redakčním testu s naftovou patnáctistovkou. Nyní mám k dispozici nejpohlednější Corsu, která kdy byla vyrobena. Jedná se o výbavový stupeň GS Line, který jednoduše dělá z Corsy sexy auto do města!

Novou Corsu jsem měl možnost již otestovat s dieselovou patnáctistovkou. Právě této jsme se věnovali v klasickém a podrobném testu. V předešlé publikaci se tak můžete podívat na informace ohledně designu, interiéru a jízdních vlastností vznětové jednotky. Níže naleznete odkaz na publikaci z března tohoto roku.

Test Opel Corsa – Německá atletka do města

V dnešním článku se tak podíváme na odlišnosti výbavového stupně GS Line, který v případě Corsy navozuje sportovní hrátky. První změnou na designu karoserie je kompletně přepracovaný přední nárazník. Ten dodává vozu daleko větší šmrnc a opticky i potřebnou šíři. Výbava GS line má v základu bez nutnosti příplatku LED denní svícení, LED ECO světlomety, stejně tak LED mlhové a zadní světlomety. Zadní partie vozu prošly drobnou retuší v případě nárazníku. Výhradou GS line je pak dvojice poctivých koncovek výfuku na pravé straně vozu. Nechybí ani černě lakované doplňky karoserie, které v kombinaci s oranžovým lakem (Orange Fizz) karoserie působí opravdu vyzývavě. K dispozici jsou i pohledné disky kol z lehkých slitin o velikosti sedmnácti palců a pneumatikách 205/45. Skvěle působí i černě lakovaná střecha s mohutným střešním difusorem, který působí až „chuligánsky“.

V interiéru se změny týkají především sedadel. Sportovně vyhlížející sedadla nabízejí skvělou oporu těla a potěší i dostatečně dlouhým sedákem. Líbivé je i červenobílé prošívání. Dalším prvkem výbavy GS line je sportovní volant potažený kůží, který opravdu skvěle padne do ruky. Sportovní pedály z lehkých slitin dodávají interiéru taktéž punc sportovně laděného vozu, obdobně jako černě čalouněný strop. Krom zmíněných prvků se tato výbava prezentuje téměř kompletním seznamem komfortní výbavy. Na palubě tak nechybí například multimediální navigační systém, automatická klimatizace, vyhřívaná sedadla, tempomat s omezovačem rychlosti či LED ambientní osvětlení interiéru. Život na palubě takto vybavené Corsy je opravdu velmi příjemný – potěší i celková vzdušnost přední části interiéru, stejně tak prostor pro pravé koleno řidiče či nastavení klimatizace za pomoci tlačítek na středovém panelu.

Výbava Opel Corsa 2020



S verzí GS line se pojí pouze dvanáctistovka ve dvou výkonových variantách. Slabší varianta se 100 koňskými silami se pojí jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak i s osmistupňovou automatickou převodovkou. V případě jednotky s maximálním výkonem 130 koní lze mít pouze automatickou převodovku, která je však v případě Corsy jedním z největších kladů. Jemný chod nikterak neubírá z výkonového potenciálu 96 kilowattové jednotky. Ta nabízí maximální výkon při 5.500 otáčkách za minutu, hodnota točivého momentu dosahuje 230 Nm při 1.750 otáčkách za minutu. Výbava GS line disponuje sportovním režimem, jenž trochu ovlivní nastavení posilovače řízení ve prospěch tuhosti a lepšího pocitu z řízení. Tříválcová jednotka splňující emisní normu Euro 6.2 nabízí příjemný a kultivovaný projev. Jednotka ožívá až při vyšších otáčkách, pak nabízí opravdu příjemné svezení. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 5,5 – 6,0 litru na sto kilometrů. Potěší i trochu tužší nastavení podvozku, které zvládne i ostřejší průjezdy zatáčkami. Podvozek je stabilní, a tak je jízda uživatelsky velmi přívětivá.




ceník Opel corsa 2020

Při pohledu na aktuální ceník pořídíte novou Corsu se silnější dvanáctistovkou a osmistupňovou automatickou převodovkou za akčních 449.990 Kč. Klasická ceníková cena je pak o 40.000 Kč dražší, celkem tedy Corsa GS line přijde na 489.990 Kč. Za tuto částku získáte skvělou kombinaci zážehové jednotky s osmistupňovým automatem, bohatou výbavou a skvělým designem exteriéru.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *