Volkswagen Caddy Maxi – Parťák pro rodinu i podnikání
10.7.2025/
Model Caddy je po generace vnímám především jako užitkový vůz. S větším modelem Transporter se tato dvojka objevila snad v každé větší firmě. Spolehlivý provoz modelu Caddy si mnozí oblíbili natolik, že se postupně vyprofiloval i jako rodinný vůz. Není divu. Maximálně prostorná karoserie, příjemné jízdní vlastnosti a hospodárný provoz si oblíbil nejeden podnikatel, který vůz přes týden využívá do práce a o víkendu pro soukromé účely. Nová generace jakoby se již nechtěla hlásit k původu pracovní dodávky. Samozřejmě je zde čistě užitková verze Cargo, nicméně osobní verze je komfortem a jízdou srovnatelná s klasickými osobáky. Verze Maxi navíc přidává třetí řadu sedadel a obrovský zavazadelník. Svým vzhledem a komfortem na palubě jasně cílí na rodiny, za volantem takovéhoto Caddy je totiž cestování opravdu pohodlné. Konkurence je v případě malých osobních dodávek vskutku početná. Caddy je však v mnohých aspektech o kategorii výše, ostatně tomu odpovídá i cenový rozdíl.
Základní informace
Délka: 4 853 mm
Šířka: 2 100 mm (se zpětnými zrcátky)
Výška: 1 798 mm
Rozvor: 2 970 mm
Objem motoru: 1 498 cm3
Palivo: Benzin + elektro (plug-in hybrid)
Výkon: 84 kW
Převodovka: Automatická šestistupňová převodovka
Cena testované verze: od 1.074.900 Kč
Volkswagen Caddy Maxi ve fotogalerii
Volkswagen Caddy skvěle kombinuje praktičnost s komfortem klasických osobních vozů. Své využití nachází ve firmách ale i jako rodinný vůz v plné parádě.
Verze Maxi nabízí prodloužený rozvor a celkově delší karoserii. Díky tomu se do interiéru komfortně usadí až sedm cestujících.
Byť je na poli malých osobních dodávek relativně hojná konkurence, Caddy si tak trochu jede vlastní cestou. Svými kvalitami nechává konkurenci daleko za sebou, nicméně to samé platí i při srovnání ceníků.
Po designové stránce je Caddy pravděpodobně tou nejhezčí malou osobní dodávkou. Hodně ale záleží na výbavovém stupni. Stupeň Style udělá hodně parády. Zatímco základní provedení působí až moc oholeným dojmem.
LED diodové světlomety vypadají skvěle, stejně tak potěší i svým výkonem. Bohužel ani v případě výbavy Style nejsou součástí výbavy a musí se připlácet necelých deset tisíc korun.
LED světla vzadu zaujmou povedeným světelným podpisem. Nechybí možnost otevření pouze prosklené části pátých dveří.
Výrazné tónování připívá k teplotnímu komfortu vně automobilu.
17″ kola z lehké slitiny „Colombo“ vypadají vkusně.
V prodejích za letošní rok se o prvenství mezi typickými osobními dodávkami pere s Toyotou ProAce City Verso. V roce 2025 se prodalo již 731 kusů modelu Caddy, což je pouze o dva kusy méně nežli u zmíněné Toyoty.
Jedním ze zásadních rozdílů oproti konkurenci je pocit z řízení. Zatímco u většiny konkurence si musíte zvyknout na průměrné jízdní vlastnosti. Zde u Caddy tomu tak rozhodně není. Za volantem se cítíte jako byste řídili kombík ze střední třídy. Podvozek funguje velmi dobře. Potěší skvělá manévrovatelnost a příjemné nastavení posilovače řízení.
Za jízdy ve voze nic nevrže. Podařilo se redukovat vibrace, skvělé je i celkové odhlučnění kabiny. Ať už jde o hluk od motoru, podběhů kol či aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech.
Plug-in hybridní Caddy poznáte díky speciálně registrační značce.
Pod kapotou nového Caddy můžete mít klasickou patnáctistovku, plug-in hybridní patnáctistovku či osvědčený dvoulitrový diesel. K dispozici je jak manuální převodovka, tak automatická. Nechybí možnost verze s pohonem obou náprav.
Plug-in hybridní motorizace kombinuje zážehovou patnáctistovku s elektromotorem. Čistě na elektřinu lze urazit až 113 kilometrů. Spotřeba energie se pohybuje okolo 19,1 kWh na 100 kilometrů. Celkovou spotřebu ovlivňuje nabití baterie. Pokud nebudete nabíjet a budete jezdit převážně na benzín bez pomoci elektromotorů, bude spotřeba okolo sedmi litrů na sto kilometrů.
Všech sedm sedadel zaslouží pochvalu za ukázkový komfort. Za volantem si své pohodlné místo najde opravdu každý.
Přední část kabiny nabízí obrovský vnitřní prostor. Především pro vysoké řidiče je dostatek místa nad hlavou.
Další oblastí, kde Caddy horko těžko hledá konkurenci, je kvalita zpracování. Palubní deska je velmi kvalitně zpracována, nikde nic nevrže, vše lícuje tak, jak má.
Virtuální kokpit nabízí přehledné zobrazení veškerých potřebných informací. Klavírní lesk v oblasti kokpitu a středového infotainmentu vypadá vkusně.
Dotyková obrazovka o úhlopříčce deseti palců nabízí možnost propojení s chytrým zařízením. Oceníte přehlednost, líbivou grafiku a především rychlost systému.
Volič automatické převodovky má své místo na středové konzoli. Lze předpokládat, že se v příští generaci přesune pod volant, kde nebude zabírat tolik místa.
Za kapličkou digitálního přístrojového štítu je praktický odkládací prostor.
Multifunkční volant skvěle padne do ruky díky širokému věnci.
Ve druhé řadě sedadel je místa na rozdávání. Sedadla nabízejí komfortní posed i díky dostatečně dlouhému sedáku v ideálním sklonu.
Přístup do druhé řady je ukázkový, třetí řada sedadel je spíše pro děti. Jako nouzovka postačí i pro dospělého.
Sedadla lze jednoduše vyjmout a udělat tak z Caddy praktického parťáka do podnikání.
Nad hlavou je místa dostatek po celé délce vozu.
Při sedmi sedadlech je objem 446 litrů. Při vyhození třetí řady se objem navýší na 1.720 litrů. Maximální objem pak činí 3.105 litrů.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Volkswagen Caddy Maxi
Výborné jízdní vlastnosti
Komfortní interiér s bohatou výbavou
Výborné odhlučnění kabiny
Variabilita interiéru, možnost sedmimístného uspořádání
Obrovský zavazadelník
Mínusymodelu Volkswagen Caddy Maxi
Cenou atakuje mladé ojetiny většího modelu Multivan
Vyšší cena oproti konkurenci
Celkové hodnocení modelu Volkswagen Caddy Maxi: 98%