Testy Toyota,  Testy vozů

Toyota Prius získala nejvyšší designové ocenění

Toyota Prius páté generace získala jedno z nejprestižnějších ocenění ve světě designu. V mezinárodní soutěži Red Dot Design Award dostal nový Prius nejvyšší ocenění Best of the Best. Porota složená z expertů z oboru designu ocenila Prius za moderní a odvážnou interpretaci karoserie liftback, jež je pro tento model charakteristická a kterou podtrhují elegantní linie a stylistická řešení.

Prius je jedním z nejdůležitějších vozů v historii Toyoty. Tento průkopník elektromobility stojí již 26 let v čele hybridních technologií a jeho charakteristická silueta liftbacku se stala symbolem ekologického automobilismu. V letošním ročníku soutěže Red Dot Design Award zvítězil Prius v kategorii Product Design, kde jej 43členná porota vybrala z 51 vynikajících produktů. Red Dot Design Award je jednou z největších designových soutěží na světě. Již více než 60 let ji pořádá německá značka Red Dot, vydavatel stejnojmenného časopisu a zakladatel muzeí Red Dot Design v Essenu, Singapuru a čínském Xiamenu. Každoročně přichází kolem 20 000 přihlášek, které porota posuzuje ve třech kategoriích: Product Design, Communication Design oraz Design Concept.

Unikátní aerodynamická silueta liftbacku, kterou je Prius proslulý, je v novém modelu ještě výraznější a modernější, se sportovními liniemi ve stylu kupé. Charakter vozu podtrhují velká 19palcová kola, nově navržené přední světlomety a trojrozměrný světelný pás na zádi, jenž poutá pozornost k logu PRIUS. Minimalistický interiér v tmavých tónech dostal inovovanou ergonomickou přístrojovou desku s digitálními budíky, velkým dotykovým displejem, štíhlým ovládacím panelem klimatizace a osvětlenými výstrahami systémů aktivní bezpečnosti.

Prius páté generace je v nabídce výhradně s plug-in hybridním pohonem. Tento systém, jehož základem je benzínový motor o objemu 2,0 litru a elektromotor o výkonu 163 koní, generuje celkový výkon 223 HP. Auto zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,7 s, jedná se tedy o nejdynamičtější model v historii Priuse. Lithium-iontová baterie s kapacitou 13,6 kWh zajišťuje průměrný dojezd až 86 km podle WLTP a až 111 km při jízdě ve městě. Nabíjení pomocí 3,5kW nabíječky může trvat čtyři hodiny. Nový Prius je ještě úspornější než jeho předchůdce, vůz potřebuje v průměru 0,5 l/100 km pohonných hmot a do ovzduší vypouští 11 g/km CO2, spotřeba energie při jízdě v režimu EV činí v průměru 11,4 kWh na 100 km.

Facebook Comments