Nezařazené,  Testy MG,  Testy vozů

MG HS – Tahle „čína” vám zachutná

MG HS – Tahle „čína” vám zachutná

Čínská automobilka s britskými kořeny se pomalu zabydluje na českém trhu. Crossover ZS zůstal za mým očekáváním. Větší HS však chutná jako „čína” z dobré restaurace. Tu a tam vám něco přeci jen na jazyku tolik nechutí, přesto talíř „vyluxujete” do posledního sousta.

Základní informace

  • Délka: 4 574 mm
  • Šířka: 1 876 mm
  • Výška včetně ližin: 1 685 mm
  • Rozvor: 2 722 mm
  • Světlá výška: 145 mm
  • Palivo: Benzin
  • Výkon: 119 kW
  • Převodovka: 7stupňová automatická převodovka DCT

Nabídka pohonných jednotek

1.5 TGI 119 kW (162k)

Kdo očekává širokou nabídku pohonných jednotek, bude zklamán. Kdo se nerad rozhoduje a potřebuje pouze jednu možnost, bude spokojen. Pod kapotou modelu HS své místo našel 16ti ventilový, řadový, zážehový, přeplňovaný čtyřválec DOHC s přímým vstřikováním paliva. Patnáctistovka TGI dává k dispozici maximální výkon 119 kilowatt, respektive 162 koňských sil při 5.500 otáčkách za minutu. Hodnota točivého momentu dosahuje na 250 Nm. v rozmezí od 1.500 do 4.400 otáček. Z nuly na sto akceleruje za 9,9 vteřiny. Maximální rychlost se pak zastaví na 190 kilometrech za hodinu. Jednotka je dostupná jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak se sedmi stupňovou automatickou převodovkou DCT. Skrze převodovku jsou vždy poháněna kola pouze přední nápravy. Čtyřkolka bohužel není k dispozici ani za příplatek.

Plug-in hybrid 190 kW (258k)

Byť se jedná o totožný vůz pouze s jinou technikou, v modelové řadě stojí jako samostatný model. V názvu přibylo písmeno „E”, jedná se tedy o model EHS, který nabízí plug-in hybridní technologii. Kombinace zážehové patnáctistovky 1,5 TGI s elektromotorem produkují maximální výkon 190 kilowatt, tedy 258 koní. EHS je schopno čistě na elektřinu urazit až 52 kilometrů a lze jej dobíjet ať už z domácí zásuvky, tak i na dobíjecím stojanu (Mennekes 16A). Baterie pohonu disponuje kapacitou 16,6 kWh, dobíjení na stojanu tak zabere přibližně 4,5 hodiny. Díky vysokému výkonu se můžete těšit i na příjemné zrychlení. Oproti HS, jenž potřebuje 9,9 vteřiny, se plug-in hybrid prezentuje o tři vteřiny rychlejší akcelerací. K dispozici je 10ti stupňová automatická převodovka, která nabízí hladký a kultivovaný chod celého systému.

Týdenní soužití s vozem

Designem neoslní ani neurazí

Vzhled čínských automobilů byl kdysi terčem posměšků. Když už něco vypadalo k světu, jednalo se spíše o kopii evropského automobilu. Nové MG HS nepřináší žádnou designovou revoluci. Mnoho prvků jakoby převzalo z generace evropských modelů vyráběných cirka před pěti lety. Například přední světlomety mohou trochu připomínat designový jazyk automobilky Mazda. Záď vozu decentně připomíná předešlé generace kompaktních SUVéček od BMW a Mercedesu. Jako celek je ale MG vlastně pohledným vozem, který během týdne lákal pohledy kolemjdoucích. Z velké části asi kvůli logu, které si jednoduše ne všichni ještě uložili do paměti. Za pár let však tohle logo budeme pravděpodobně potkávat denně. Testovaný kousek lze označit za nejdražší konfiguraci. Bez pár doplňků má vlastně kompletní výbavu, prostě auto v topu. Na exteriéru to poznáte díky 18″ slitinovým kolům, LED předním světlometům či dynamickým ukazatelům směru jízdy. Za pochvalu rozhodně stojí dvojice poctivých koncovek výfukového systému. Prosím, takto je to správně, žádné plastové záslepky v laciném designu. Záď vozu díky tomu dostává značně na autoritě.

Interiér překvapil, bohužel na obě strany

Exteriér vozu je zpracován na úrovni cenově podobných vozů evropských automobilek. Nikde jsem nezaznamenal horší dílenské zpracování či nedotažené detaily. V interiéru je však situace trochu jiná. Interiér rozhodně mnohé překvapí, především v tom pozitivním slova smyslu. Bohužel jsou zde i detaily, které jednoduše nechcete v novém autě vidět. Celkový design palubní desky hodnotím ze svého pohledu za skvělý počin. Moc se mi líbí jednoduchá koncepce, přehledný středový panel s 10,1″ barevným dotykovým displejem je navíc dostupný již od základní výbavy. To samé platí i o digitálním přístrojovém štítu s 12,3″ barevným displejem.

V základu dostanete i satelitní navigaci a to je přesně ten moment, kdy si řeknete, co tahle hrůza dělá v autě za třičtvrtě milionu korun. Navigační systém je naprostý děs, ať už grafika, ovladatelnost či rychlost. Obdobná situace platí o parkovací kameře, která navíc disponuje 360° panoramatickou parkovací kamerou. Rozlišení kamery a její 3D zobrazení jsou opravdu tragické. Škoda, mnozí by čekali, že v autě s původem z Číny, budou multimédia naopak hrát prim.

Přitom dílenské zpracování, použité materiály, povrchová úprava jsou na velmi dobré úrovni. Výhrad nelze mít ani k ergonomii. Vše je logicky uzpůsobeno. Obrazovky ať přístrojového štítu, tak středového infotainmentu, jsou dobře čitelné. Potěší lišta se základními funkcemi umístěná před voličem automatické převodovky. Samotný vzhled voliče převodovky vypadá velmi dobře, potěší i zpracování. Za volantem se tak budete cítit jak komfortně, tak i bezpečně. Sedí se hodně vysoko, osobně bych ocenil, kdybych mohl jít se sedačkou o pár centimetrů níže. Sedadla nabízejí v našem případě možnost elektronického nastavení. Díky integrovaným hlavovým opěrkám a použité kombinaci kůže a alcantary jsou na pohled velmi líbivé. Nabízejí dobrou oporu těla, chybí mi však možnost nastavitelná délka sedáku. Vyšší osoby budou mít problém s minimální oporou stehen. Ve druhé řadě sedadel je překvapivě dostatek místa všemi směry. Zde nebudou mít s místem problém ani tři dospělý pasažéři. Nechybí systém Isofix pro bezpečné uchycení dvou dětských autosedaček či středová loketní opěrka s držákem nápojů a drobným úložným prostorem.

Zavazadelník rozhodně nebude patřit k hlavním triumfům HS. Základní objem činí dle ceníku 580 litrů, tedy až po montáži sady na zvětšení zavazadlového prostoru. V našem případě je zavazadelník velmi mělký a patří k průměru, spíše podprůměru obdobně velkých SUV. Sedadla druhé řady lze sklopit, rovina nevznikne, přesto není problém převážet i rozměrnější náklad. Postrádám však jakékoliv háčky, postranní odkládací prostory. Pod podlahou je pak prostor na plnohodnotnou rezervu. Objem kufru je ve všech případech pro většinu uživatelů naprosto dostačující a to kvůli své délce.

Potěší výkonem motoru a komfortem

Patnáctistovka s výkonem 119 kilowatt potěší každého, sportovní či dynamický projev však neočekávejte. Jednotka disponuje dostatečným výkonem, akcelerací a agilností v nižších rychlostech. Přísun výkonu oceníte při předjíždění, dlouhých stoupáních či plném obsazení vozu. Výkonnostní potenciál 162 koní pod kapotou tak trochu degraduje automatická převodovka o sedmi rychlostních stupních DCT. Chová se v mnohých ohledech zmatečně a jakoby ubírala na možnostech lepší dynamiky. Při rozjezdech se dokonce občas zakucká, to samé platí při volbě zpátečky. Převodovku tak úplně nelze označit za povedenou či bez výhrad. Ostatně není to jen o převodovce, samotné řízení vozu nejde ruku v ruce s potencionálně výkonným agregátem.

Model HS je i přes solidní výkon spíše vozem na komfortní ježdění ve městě. Pokud se jezdí plynule, převodovka pracuje bez zaváhání. Řízení je přesné ale bez větší zpětné vazby od vozovky. Jednoduše řečeno, cílovkou tohoto vozu jsou bezesporu starší řidiči či mladé rodiny, které ocení spíše komfort. Právě podvozek dokáže v městském provozu velmi dobře filtrovat nerovnosti. Chováním vozu je to takový parťák na každodenní rutinní dojíždění do práce. Cestou na chalupu ho můžete pořádně protáhnout na dálnici, kde potěší onen výkon 119 kilowatt. Z pohledu spotřeby se HS po celý týden prezentovalo spotřebou okolo osmi litrů na sto kilometrů.

Ceník MG HS

Novinka vstupuje na český trh s velmi příjemnou cenovou politikou. Základní verze nabízející 1,5 TGI s manuální šestistupňovou převodovkou ve specifikaci Emotion pořídíte již od 663.940 korun. V základu se můžete mimo jiné těšit na velmi zajímavé prvky výbavy, které v mnohých evropských konkurentech jsou součástí nejvyšších výbav či za příplatek.

  • 6 airbagů
  • Přední a zadní parkovací senzory
  • Vyhřívání předních sedadel
  • Sedadlo řidiče ovládané elektricky
  • Digitální klimatizace
  • Tempomat
  • Navigace
  • Digitální přístrojový panel 12,3″
  • 17″ slitinová kola

Pro všechny verze bez výjimky platí pětihvězdičkové hodnocení v nárazových testech a velmi bohatá bezpečnostní výbava. Nechybí ani řada bezpečnostních asistentů jako systém automatického nouzového brzdění (AEB), aktivní systém pro udržení jízdního pruhu (LKA), systém nouzového přivolání pomoci E-call a mnohé další. V tomto ohledu tak základní provedení dává konkurentům celkem na frak. Velmi zajímavou specifikací je druhý výbavový stupeň Excite, jenž startuje na částce 712.940 Kč. K dispozici je automatická převodovka, asistent pro jízdu v dopravní koloně, automatická dvouzónová klimatizace a adaptivní tempomat. Třetí výbavový stupeň Elegence stojí od 719.940 Kč a vrchol nabídky Exclusive pak 779.940 Kč. V obou případech je vůz prošpikován solidní výbavou.

Aktuální ceník nového MG HS a EHS naleznete na oficiálních stránkách MG Motor Czech Republic

Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu MG HS

  • Design karoserie (působí dražším dojmem)
  • Poctivé koncovky výfuku
  • Pohledná palubní deska, kvalitní materiály, dobrá ergonomie
  • Dostatek místa ve druhé řadě sedadel
  • Výkon 119 kilowatt, komfortní jízdní projev

Mínusy modelu MG HS

  • Laciná navigace
  • Špatné rozlišení parkovací kamery
  • Krátký sedák předního sedadla
  • Cukající převodovka (při parkování obtěžuje)
  • Jízdní vlastnosti bez jakékoliv zpětné vazby

Celkové hodnocení modelu MG HS: 93%

Fotogalerie

Facebook Comments