Testy Renault

Test Renault Megane Grandtour – Zraje jako víno

Renault Megane prošel před nedávnem drobným faceliftem, který kromě drobných stylistických úprav na designu vozu představil plug-in hybridní verzi E-TECH. V testu se však dnes nebudeme zabývat elektrifikovanou novinkou, nýbrž dieselovou patnáctistovkou, která mě po týdenním testování potěšila skvělou hodnotou průměrné spotřeby.

Modernizace modelové řady Megane přinesla změnu na přídi vozu, kde můžeme být svědci agresivněji tvarovaného předního nárazníku. Kosmetickou změnou prošla maska chladiče a nové Full LED Pure Vision světlomety, které jsou i nadále dominantním prvek celé přídě. Na zádi se změny dotkly světlometů, které nyní disponují novým světelným podpisem a dynamickými směrovkami. Novinkou je pak přítomnost zcela nového odstínu karoserie v podobě měděného laku s označením Solar. Tento příplatkový lak (+ 16.000 Kč) se objevil i na testovaném voze. Drobné retuše opět posouvají Megane o kousek výše, působí svěžeji a v konkurenci nabitém segmentu nižší střední třídy rozhodně nezapadne. Přesto se Megane ve svém segmentu musí smířit s prozatímním desátým místem a pouze 75 novými registracemi. Takový Hyundai i30 má za stejné období, tedy za leden a únor o 701 registrací více. Právem tak jihokorejskému modelu patří první příčka v prodejnosti.

V interiéru se pocitově nic zásadního nezměnilo, koncepce palubní desky zůstává kompletně beze změny. Za novinku tak můžeme považovat přizpůsobitelný 10,2 palcový virtuální kokpit. Ten je však dostupný pouze v kombinaci s příplatkovým balíčkem „Pack Navigace Boss” za 40.000 Kč. Za tuto sumu však získáte mnohem více např. multimediální a navigační systém Easy Link 9,3″, prémiový audiosystém Bose s 10 reproduktory včetně subwooferu, head-up displej či zadní parkovací kameru. Tento balíček však v testovaném vozidel chyběl, a tak jsem nemohl vyzkoušet v praxi virtuální kokpit. Níže tak alespoň vizualizace, jak taková novinka v Meganu vypadá.

virtuální kokpit megane 2021



Velké plus si za mě odnášejí sedadla, která doopravdy dokáží příjemně podpírat celé tělo. Sedí se příjemně nízko, sedák je dostatečně dlouhý a boční vedení nikterak neomezuje v komfortním posezu. Zde si Megane rozhodně získá nejednoho zájemce. Testovaný kousek je vyveden ve druhém výbavovém stupni Intens. Na palubě tak neschází nic, co by jste nutně potřebovali pro každodenní provoz. K dispozici je tak Multimediální a navigační systém EASY LINK 7″, přední a zadní parkovací senzory, MULTI-SENSE: 4 jízdní režimy (MySense, Eco, Comfort, Sport), varování před opuštěním z jízdního pruhu, střešní lišty, přední světlomety LED PURE VISION či dvouzónová automatická klimatizace. To vše bez nutnosti připlácet. Kdo chce vyšší komfort, může sáhnout po různých příplatkových balíčcích. Takto vybavený Megane s testovaným dieselem a manuální převodovkou pořídíte za akčních 561.000 Kč. Za tuto částku získáte kromě solidně vybaveného interiéru i spoustu vnitřního prostoru. Ve druhé řadě sedadel jsem neměl sebemenší problém se komfortně usadit. Osoby s výškou okolo 180 centimetrů se tak nemusí bát ani delší cesty. Na krajních sedadlech je k dispozici systém Isofix pro bezpečné uchycení dvou dětských autosedaček. Co se týče zavazadelníku, zde je připraven v základu objem 521 litrů. Po sklopení sedadel lze objem navýšit až na maximálních 1.504 litrů, měřeno metodou VDA.

rozměry megane 2021

Hlavním účelem modernizace je však příchod plug-in hybridního ústrojí, které kombinuje dva elektromotory s benzínovou šestnáctistovkou. V čistě elektrickém režimu nabídne E-TECH dojezd 65 kilometrů, což podle Renaultu bohatě stačí pro městský provoz. Kapacita baterie je 9,8 kWh. Z domácí zásuvky (10 A) budete dobíjet cca 5 hodin. Ze zabezpečené zásuvky Green-Up (16 A) pak o dvě hodiny méně. Průměrná spotřeba by se v případě plug-in hybridu měla pohybovat okolo 1,3 – 1,6 litru na sto kilometrů. Nejlevněji pořídíte E-TECH v nejnižším výbavovém stupni ZEN a to za 780.000 Kč. K výbavě Intens přičtěte dalších 20.000 Kč. Kromě vysoké ceny se musíte smířit i s podstatně menším zavazadelníkem, který přišel o znatelných 132 litrů. Po týdnu stráveném s dieselovou patnáctistovkou marně hledám důvod, proč by měla například čtyřčlenná rodina uvažovat o verzi E-TECH. Nejenže diesel pořídíte ve výbavě Intens za již zmíněných 561.000 Kč, což je o 239.000 korun méně, navíc budete mít k dispozici pořádný zavazadelník a bezesporu levnější servis.

ceník renault négane kombi



Navíc když k tomu přidám fakt, že motorizace Blue dCi 115 si během týdne řekla v průměru o 4,7 litru na sto kilometrů. A pokud nutně potřebujete automatickou převodovku, lze si za ni připlatit celkem 52.000 Kč. To je stále rozdíl okolo 200.000 Kč ve prospěch konvenčního agregátu. Z pohledu jízdních vlastností se Megane i nadále projevuje jako komfortní, bezpečné a rodinné kombi. Potěší dobré odhlučnění a kultivovaný projev dieselového agregátu. Drobnou výtku bych měl k manuální převodovce, která by mohla nabídnout jemnější a přesnější chod páky v kulise řazení. Jinak nelze mít k celkovému jízdnímu projevu zásadnějších výtek.

Plusy: Povedené modernizace vzhledu, objemný zavazadelník, kultivovaný a úsporný diesel, útulný interiér

Mínusy: Občasné horší dílenské zpracování, tužší chod řadící páky

Celkové hodnocení: 96%
Průměrná spotřeba: 4,7 l/100 km
Cena testovaného vozu: 606.000 Kč

Facebook Comments