hyundai i30 kombi
Testy Hyundai,  Testy vozů

Test Hyundai i30 kombi – Král nižší střední třídy

Český automobilový trh i v roce 2021 představuje s pohledu statistik drtivý zájem o vozy řadící se do segmentu SUV. Téměř 40% prodaných vozů je právě z této trendy kategorie. Druhou nejpočetnější skupinou prodávaných vozů je segment nižší střední třídy. Aktuálně se bavíme o tržním podílu okolo 16 procent, bronzová medaile pak náleží s 15% malým vozům. Již v minulém roce se jihokorejskému modelu s označením i30 podařilo segment nižší střední třídy vyhrát. Od začátku letošního roku úspěšně pokračuje v obhajobě. Za první dva měsíce má na svém kontě již 1.428 prodaných kusů. V konkurenci nabitém poli je to obrovský úspěch. Vždyť i30 oponují například modely Škoda Scala, Volkswagen Golf, Kia Cee´d či Toyota Corolla.

Design: Modernizace jí prospěla
Designový jazyk jihokorejské automobilky v současné produkci rozhodně nelze považovat za fádní. Jako důkaz poslouží nový Tuscon či i20. Rodinné kombi i30 je v portfoliu značky možná tím nejvíce konzervativním. Přesto se podařilo vytvořit karoserii, která dokáže oslovit svoji sportovně elegantní siluetou. Pomalu svažující se střecha působí opravdu velmi elegantně. Drobný facelift přinesl výraznější přední nárazník a masku chladiče. Moc se mi líbí agresivnější světlomety s integrovaným LED denním svícením a dynamicky tvarovaný nárazník dodávající vozu celkově širší postoj. Oproti svému předchůdci tak nová i30 rozhodně posunula vzhled na vyšší úroveň. Při pohledu na záď vozu se změnila pouze grafika světlometů, která přinesla i výraznější světelný podpis. Testovaný vůz je vyveden ve výbavovém stupni Style. K dispozici tak máme sedmnácti palcové disky kol z lehké slitiny. Vzhledem k jízdnímu projevu, kterému se budeme věnovat později, bych volil o palec menší disky. Za krásu se v tomto ohledu platí nižším komfortem.



Interiér: Na obrázku hezký, v praxi slabší
Jestli mě někde i30 zklamala. tak to je právě interiér, konkrétně palubní deska a úroveň dílenského zpracování. Drtivá většina plastů je tvrdých a to i v oblasti například řidičova kolena. Osobně tvrdé plasty nepovažuji za mínus. Nicméně jejich zpracování a celkový vzhled ale musejí odpovídat současným požadavkům. To ve mě ale i30 rozhodně nevzbuzovala. Interiér v mnohých ohledech působil tak trochu „odfláknutým” dojmem. Přitom jednotlivé prvky palubní desky fungují bez výhrad, například digitální přístrojový štít je skvěle čitelný i za ostrých slunečních paprsků. Obdobně nelze nic namítat 10,25 palcové dotykové obrazovce infotainmentu, který disponuje navigačním systémem, možností konektivity s chytrým zařízením a přístup ke konfiguraci vozu. Systém pracuje přesvědčivě, potěší rychlou odezvou na jednotlivé pokyny, stejně tak intuitivním ovládáním a grafickým zpracováním. Chválit budu i v případě posezu za volantem, který je díky ergonomickým sedadlům velmi příjemný. I na delších cestách se tak budete cítit komfortně. Výbavový stupeň style nabízí velké množství nadstandardní výbavy. Zmínit mohu vyhřívaný volant a přední sedadla, duální automatickou klimatizaci, Bi-LED přední světlomety, střešní ližiny, adaptivní tempomat a široká nabídka asistenčních systémů. Nad bezpečím posádky tak bdí celá řada aktivních pomocníků. Dnes již v nižší střední třídě běžná záležitost v podobě asistentu pro vedení v jízdních pruzích, autonomní nouzové brždění, rozpoznávání dopravních značek, detekce chodců či sledování mrtvého úhlu.

hyundai i30

Interiér modernizované i30 je vskutku komfortně vybavený. Škoda jen palubní desky, která svým vzhledem, použitými materiály a zpracováním ubírá na kladném hodnocení. Ve druhé řadě sedadel není prostoru na rozdávání. Osoba kolem 180 centimetrů však nebude mít problém se komfortně usadit. Na krajních sedadlech pak nesmí chybět systém Isofix pro bezpečné uchycení dětské autosedačky. Velikým překvapením pro mě byl zavazadelník, který v základu nabídne solidních 602 litrů. Kromě velkorysého objemu potěší ideálním tvarem a rovnou ložnou plochou. K dispozici je navíc systém pro uchycení zavazadel tak, aby se zamezilo nežádoucímu pohybu. Dělená sedadla druhé řady v poměru 60:40 po sklopení vytvoří téměř rovnou ložnou plochu. Objem zavazadelníku se po sklopení sedadel druhé řady navýší až na maximálních 1.650 litrů. V oblasti praktičnosti si tak i30 zavazadelníkem získává přízeň nejednoho zájemce a to jak ve sféře firemních zákazníků, tak rodin s dětmi.



Jízda: Úsporně a bez emocí
V nabídce motorizací si i30 pro své zákazníky připravila hned čtveřici agregátů. Základem nabídky je benzínová patnáctistovka CVVT s výkonem 81 kilowatt a manuální šestistupňovou převodovkou. To přeplňovaný litrový agregát nejenže nabídne vyšší výkon 88 kilowatt, lze jej spojit i s automatickou dvouspojkovou převodovkou o sedmi rychlostních stupních. Třetí jednotkou je 1,5 T-GDI Mild Hybrid. Jedná se o vrchol nabídky. Maximální výkon dosahuje hodnoty 159 koňských sil, maximální točivý moment pak dosahuje hodnoty 253 Nm. 48V mild hybridní technologie podporuje spalovací motor přísunem výkonu z elektromotoru. Typicky při znovunastartování či akceleraci pomáhá tak především v městském provozu. Tato technologie se nachází i v námi testovanému vozu, který pod kapotou ukrývá jediný dieselový agregát v nabídce. Jedná se o 1,6 CRDi s vyšším maximálním výkonem rovným 100 kilowattům, respektive 136 koňským silám. Slabší varianta pak nabídne o 15 kilowatt nižší výkon. V obou případech lze diesel kombinovat jak s manuální převodovkou, tak automatem. Testovaný vůz má k dispozici dvouspojkovou automatickou převodovku, ta je však i v nejvyšším výbavovém stupni dostupná pouze za příplatek. Připravit si tak budete muset rovných 50.000 Kč.

hyundai i30 motorizace

Součinnost silnějšího dieselu s automatickou převodovkou není úplně stoprocentní. Převodovka často až zbytečně „dusí” výkonový potenciál hnací soustavy. Rozhodně by jste tak na první dobrou netipovali výkon 136 koňských sil. Při poklidném jízdním stylu pracuje převodovka rozhodně lépe, nežli při dynamické projížďce po okresní cestě. V městském provozu však oceníte hladký chod a téměř nepostřehnutelná přeřazení. Výkon 100 kilowatt je pro i30 rozhodně dostačující. Motor byl po celou dobu testu příjemně kultivovaný. Do interiéru neprocházely žádné větší vibrace či hluk. Navíc dokáže v průměru jezdit okolo 5,3 litru na sto kilometrů. Jízdní projev odpovídá zaměření vozu, od řízení tak rozhodně nečekejte žádné silnější emoce. Je to flotilový dříč a rodinné kombi, můžete tak očekávat jisté a bezpečné jízdní vlastnosti. Podvozek dokáže pohltit velké spektrum nerovností, vzhledem k sedmnácti palcovým diskům však nelze mluvit o kdovíjakém komfortu. Rozhodně bych tak volil o palec menší disky, protože jinak je podvozek nastaven velmi dobře.

ceník hyundai i30 kombi

Verdikt: Cena mlží nedokonalosti
Modernizované provedení i30 v praktičtějším provedení kombi startuje na částce od 394.990 Kč. Při využití jarního bonusu se cena sníží na lákavých 354.990 Kč. S drtivou většinou konfigurací se lze vejít pod hranici půl milionu korun a to i v případě varianty s 1,5 T-GDI Mild Hybrid o výkonu 159 koní a druhém nejvyšším výbavovém stupni „Smart” (494.990 Kč). Za tuto sumu získáte opravdu pohledné, prostorné a výkonné kombi, které uspokojí potřeby většiny čtyřčlenných rodin. Průměrná palubní deska a občasné horší dílenské zpracování je rázem zapomenuto. Pokud se však podíváme na testovaný exemplář, rázem se pohybujeme v nebezpečně vysokých cenách. Po využití bonusu se totiž bavíme o voze v hodnotě 661.890 korunách. Volbou rozumu v případě poptávky dieselové jednotky je tak specifikace 1,6 CRDi s manuální převodkou a nižším výkonem 115 koní ve výbavě Comfort. V takovém případě si i30 můžete pořídit za 454.990 korun a to je cena, kterou si svými dovednostmi obhájí.

Plusy: Atraktivní vzhled, objemný a dobře přístupný zavazadelník, kultivovaný a úsporný diesel

Mínusy: Průměrné zpracování palubní desky, design interiéru, součinnost automatické převodovky s dieselovou jednotkou

Celkové hodnocení: 96%
Průměrná spotřeba: 5,3 l/100 km
Cena testovaného vozu: 661.890 Kč

com

Facebook Comments