Testy Škoda Auto,  Testy vozů

Škoda Octavia RS – Nohama na zemi

Škoda Octavia RS

  1. Základní informace
  2. Naměřené hodnoty
  3. Výbava a ceník
  4. Hodnocení (+/-)
  5. Fotogalerie a video

1. Základní informace

  • Rozměry

Délka: 4.702 mm, Šířka se zpětnými zrcátky: 2.003 mm, Výška včetně ližin: 1.455 mm (liftback 1.457 mm)

Rozvor: 2.681 mm, Světlá výška: 129 mm (128 mm verze 4×4), více v přiložené tabulce

  • Nabídka pohonných jednotek

Čtvrtá generace modelu Škoda Octavia ve sportovním provedení RS přijíždí s jednou žhavou novinkou. Kromě klasických konvenčních agregátů nabídne plug-in hybridní variantu kombinující zážehovou čtrnáctistovku s elektromotorem. Octavia RS má totožnou nabídku pohonných jednotek jak pro liftback, tak pro praktičtější karosářskou verzi kombi. K dispozici jsou celkem tři pohonné jednotky, výše zmíněný plug-in hybrid, dále dvoulitrový diesel 2,0 TDI a o stejném objemu benzínové TSI. Zatímco RS iV disponuje pouze šestistupňovou automatickou převodovkou. U konvenčních jednotek můžete volit mezi šestistupňovým manuálem nebo automatickou převodovkou o sedmi rychlostních stupních. Výhradou dieselu je pak možnost volby verze s pohonem obou náprav. Dieselový dvoulitr nabízí výkon 147 kilowatt a maximální točivý moment 400 Nm. v rozmezí od 1.750 – 3.500 otáček za minutu. Benzínová jednotka 2,0 TSI jde s výkonem ještě dále, těšit se tak můžete na skvělých 180 kilowatt. Hodnota maximálního točivého momentu v případě zážehového agregátu je 370 Nm. v rozmezí od 1.600 – 4.300 otáček za minutu. Nejmenší hodnotu kroutícího momentu hledejme u plug-in hybridní verze iV (250 Nm.), maximálním výkonem se však rovná benzínovému TSI (180 kW).

  • 1,4 TSI iV 180 kW 6-stup. automat.
  • 2,0 TDI 147 kW 7-stup. automat.
  • 2,0 TDI 147 kW 7-stup. automat. 4×4
  • 2,0 TSI RS 180 kW 6-stup. mech.
  • 2,0 TSI RS 180 kW 7-stup. automat.



2. Naměřené hodnoty

Během tohoto roku jsem měl možnost okusit všechny tři typy motorizací. Volba ideální motorizace v případě verze RS bude spočívat v individuálních požadavcích. Mně osobně se zamlouvá kombinace praktičnosti verze combi s výkonným dieselovým agregátem, pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Se sportovností si moc nezadá, přesto nabízí skvělé jízdní vlastnosti, atraktivní vzhled a výkonný diesel. Kdo hledá více sportovních zážitků, měl by se rozhodovat mezi dvoulitrovým TSI či plug-in hybridem iV. Kombinace spalovacího motoru s elektromotorem funguje na jedničku, přesto mě více oslovil konvenční dvoulitr. U všech tří testovaných modelů jsem byl maximálně spokojený s ovladatelností, podvozkem a automatickou převodovkou. Jedinou výtku bych měl k celkově hrubšímu přechodu mezi jízdou čistě na elektřinu a následné přepnutí na spalovací motor.

  • 1,4 TSI iV 180 kW 6-stup. automat. Combi
  • Zrychlení 0-100 Km/h: 7,3 s
  • Maximální rychlost: 225 km/h

 

  • 2,0 TDI 147 kW 7-stup. automat. 4×4 Combi
  • Zrychlení 0-100 Km/h: 6,8 s
  • Maximální rychlost: 238 km/h

 

  • 2,0 TSI RS 180 kW 7-stup. automat. Liftback
  • Zrychlení 0-100 Km/h: 6,7 s
  • Maximální rychlost: 250 km/h

3. Výbava a ceník

Nová generace modelu Octavia v provedení RS (liftback) startuje na částce od 924.900 Kč. V takovém to případě se bavíme o verzi s naftovým agregátem 2,0 TDI s automatickou převodovkou. Na totožné částce startuje i specifikace s dvoulitrovým TSI spjatým s mechanickou šestistupňovou převodovkou. Ostatní konfigurace startují o padesát tisíc korun výše. V případě praktičtějšího provedení combi je startovací částkou 964.900 Kč. Motorizace zůstávají totožné jako u liftbacku.

Verze RS vycházejí z výbavového stupně STYLE. Navíc přidávají výbavové prvky v exteriéru, interiéru, bezpečnosti, komfortu a v oblasti multimédií.



Za pochvalu rozhodně stojí anatomicky tvarovaná sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou. Ideální kombinace mezi sportovností a použitelností pro každodenní provoz. Po designové stránce mě oslovil sportovní 3ramenný volant, který nejen skvěle vypadá, ale je i prvotřídně zpracovaný. Naopak nemohu říct, že by infotainment Colombus pracoval ve všech testovaných vozech na 100%. Občasné sekání či dlouhé nabíhání není hodno automobilu převyšující částky jednoho milionu korun.

4. Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Škoda Octavia RS

  • Atraktivní design (agresivní maska, decentní spoiler, kola z lehkých slitin)
  • Jisté jízdní vlastnosti (schopný podvozek, příjemně nastavený posilovač řízení)
  • Komfortní výbava (skvělá sedadla, bohatá výbava, bezpečnostní asistenti)
  • Dobrá pověst (generacemi ověřený recept na prodejní úspěch)
  • Univerzál (potěší dynamičtější řidiče i početnou rodinu)

Mínusy modelu Škoda Octavia RS

  • Pořizovací cena (pod milion se dostává horko těžko)
  • Méně sportovnosti (uvítal bych opravdu ostrou verzi, kdo chce méně výkonu, k dispozici je sportline)
  • Verze RS iV (klasický dvoulitr je zkrátka zábavnější)
  • Pohon 4×4 pouze pro diesel
  • Pokulhávající infotainment

Celkové hodnocení modelu Škoda Octavia RS: 98%

5. Fotogalerie a video

Facebook Comments