Testy Škoda Auto,  Testy vozů

Škoda Karoq – Mladoboleslavský univerzál

Škoda Karoq

  1. Základní informace
  2. Týdenní soužití s vozem
  3. Výbava a ceník
  4. Konkurenti
  5. Hodnocení (+/-)
  6. Fotogalerie a video

1. Základní informace

  • Rozměry

Délka: 4.390 mm, Šířka: 2.025 mm, Výška včetně ližin: 1.608 mm, Rozvor: 2.638 mm

  • Nabídka pohonných jednotek

Škoda Karoq v modernizovaném provedení vstupuje na český trh jak s benzínovými jednotkami, tak dieselovými agregáty. Oproti konkurenci zde nenalezneme žádnou elektrifikovanou jednotku. Pro zájemce o benzínového Karoqa je zde připraven základní litrový agregát TSI s maximálním výkonem 81 kilowatt. Jednotka je spjata s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem pouze přední nápravy. Výkon 110 kilowatt nabízí čtyřválcová patnáctistovka, zde je možnost volby mezi manuálem a automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG. Vrcholem nabídky je dvoulitrové TSI s velmi slušnou hodnotou maximálního výkonu. Celkem dvoulitr nabízí výkon 140 kilowatt a to ve spojení s automatickou převodovkou a pohonem 4×4. Dieselový agregát 2,0 TDI je pro zákazníky připraven ve dvou výkonnostních variantách. Slabší verze nabízí výkon 85 kilowatt s možností jak manuálu, tak automatické převodovky. Výkonnější verze dává řidiči k dispozici maximální výkon 110 kilowatt. K dispozici je s manuálem a nebo automatem DSG. V případě automatické převodovky je k dispozici zároveň pohon obou náprav.

  • 1,0 TSI 81kW
  • 1,5 TSI 110kW
  • 1,5 TSI 110kW DSG
  • 2,0 TSI 140kW DSG 4×4
  • 2,0 TDI 85kW
  • 2,0 TDI 85kW DSG
  • 2,0 TDI 110kW
  • 2,0 TDI 110kW DSG 4×4



2. Týdenní soužití s vozem

Prostřední SUV z modelové nabídky mladoboleslavské automobilky prošlo zdařilou modernizací. Změny hledejme především v designu, který nepůsobí již tak mdle jako u svého předchůdce. S modernizací se podařilo celkový vzhled kompaktního SUV významně osvěžit. Nové světlomety s líbivým světelným podpisem a přepracovaná maska chladiče dělají z Karoqa jednoduše pohlednější vůz. Drobnou retuší prošla i záď vozu, zde své místo našly přepracované zadní světlomety s chromovým páskem. Celkově užší světlomety působí dynamičtěji, především pak ve výbavě Sportline dodávají vozu na agresivitě. Z pohledu designových změn tak mohu jednoznačně říci, že nový Karoq s modernizací dospěl v robustní a sebevědomí vůz plný originálních prvků. Na silnici se tak rozhodně neztratíte, tedy do té doby, než jich začne po silnicích jezdit tolik, jako v předešlé generaci.

Po usednutí do interiéru vás nečekají žádné velké změny. Tou nejzásadnější je přítomnost nového volantu. Palubní deska totiž zůstala bez jakéhokoliv zásahu a to je jen dobře. Interiér Karoqa považuji možná za nejhezčí, který v současných škodovkách můžeme vidět. Působí robustně a to i díky zapuštěné obrazovce infotainmentu. Dnešní trend samostatně stojících obrazovek z mého pohledu nepůsobí tak hodnotně, jako právě zapuštění do palubky. Velmi kvituji zanechání krásných otočných ovladačů klimatizace, které jsou hezké na pohled, ale především pomáhají k dokonané ergonomii.

Novou Škodu Karoq jsem okusil ve dvou specifikacích s tím, že na jedné straně mi byla k dispozici jedna z pravděpodobně nejprodávanějších verzí, na straně druhé ta nejzajímavější. V prvním případě se bavíme o dvoulitrovém TDI s výkonem 110 kilowatt, pohonem 4×4 a DSG převodovkou. Dá se předpokládat, že vzhledem k ceně se lépe bude prodávat verze s manuálem a pohonem pouze přední nápravy. Výkon dieselového dvoulitru bohatě postačí pro každodenní provoz, potěší jeho celková kultivovanost a ochota akcelerovat již od nízkých otáček. Hodnota točivého momentu se v případě 110 kilowattového agregátu zastavila na hodnotě 360 Nm. Sedmistupňová automatická převodovka DSG velmi dobře spolupracuje s pohonnou jednotkou. Chod je příjemný a celkově kultivovaný, pohon obou náprav je pak jakousi třešničkou na dortu. Vzhledem k využití vozu se dá předpokládat, že pohon 4×4 většina majitelů využije pouze při snaze vyjet co nejdále zasněžený kopec. Přesto se Karoq neztratí ani v lehčím terénu, kde využívá vyšší světlé výšky a celkově kratších převisů karoserie. Dieselový dvoulitr se podařilo velmi dobře odhlučnit, do interiéru se dostává minimum hluku či typického brumlání. Slabší TDI s výkonem 85 kilowatt si moc dobře neumím představit v případě využití pro početnější rodinu či jako vůz pravidelně táhnoucí přívěs. Výkon 110 kilowatt je přeci jen adekvátnější i vzhledem k celkové hmotnosti lehce pod dvě tuny. Spotřeba se během týdne ustálila na hodnotě okolo 5,7 litru na sto kilometrů. Věřím, že v případě delších tras a celkové snahy jezdit co nejvíce eko se spotřeba dostane na výrobcem udávaných 5,5 litru.

Bez větších problému se na téměř dvojnásobnou spotřebu dostanete s druhou testovanou motorizací. Byť výrobce udává spotřebu 7,5 litru, realita je spíše okolo devíti litrů. Záleží totiž na jízdním stylu. Věřím, že i oněch 7,5 litrů lze dosáhnout, ale to nevyužijete potenciál dvoulitrového TSI naladěného na 140 kilowatt. Ano, jak jsem již výše napsal, dvoulitr TSI 140 kW je rozhodně nejzajímavější pohonnou jednotkou nového Karoqa, tedy jen ve verzi Sportline. Pro klasického Karoqa je tato jednotka nedostupná, a tak dělá verzi Sportline tak trochu zajímavější. Jednotka je v tomto případě spjata s automatickou převodovkou a pohonem obou náprav, tedy samotný vrchol nabídky. Výkon 140 kilowatt se možná na papíře nezdá kdovíjakou hodnotou. Především v době elektrifikovaných modelů, které atakují i hodnoty ke tři sta koňským silám. V případě Karoqa se však bavíme o 140 kilowattech produkovaných spalovacím motorem, kde nezáleží, jestli máte zrovna dostatečnou kapacitu baterie na oněch oslnivých tři sta koní. Jednoduše Karoq s touto motorizací nabízí kousek sportovnosti a zábavy za volantem, je to takové baby RS. Když pominu zvuk motoru z reproduktorů, dvoulitr nabízí i tak příjemný zvukový projev. Po sešlápnutí plynového pedálu pocítíte nezvyklou chuť akcelerovat, tedy bavíme-li se v rovině rodinných SUVéček. Nejde o žádného dravce, ale dynamický vůz, který dostává svému označení Sportline. Součinnost s automatickou převodovkou potěší i při dynamické jízdě, stejně tak naladění podvozku i díky možnosti jeho nastavení. Adaptivní podvozek si dokáže poradit s širokým spektrem nerovností, zároveň se dokáže příjemně zpevnit na rychlé průjezdy zatáčkami a předat tak řidiči alespoň špetku emocí a stoprocentní kontrolu nad vozem. Kdo hledá výkonné rodinné SUV rozhodně by měl Karoqa Sportline s dvoulitrovým TSI zařadit do svého seznamu. Svým projevem rozhodně nezklame, naopak příjemně překvapí.



3. Výbava a ceník

Pro zájemce o modernizovaného Karoqa je připravena trojice výbavových stupňů a dvě rozšíření s přívlastkem Exclusive. Základem nabídky je stupeň Ambition, startující na částce od 638.900 korun českých se základní pohonnou jednotkou 1,0 TSI 81 kW. Z výbavy se můžete těšit například na kola z lehké slitiny Castor 16″, LED přední světlomety, Top LED zadní světla s animovanými ukazateli směru jízdy, tempomat s omezovačem rychlosti, dvouzónový CLIMATRONIC či osmipalcový infotainment Bolero. Rozhodně se tak v základu nejedná o ostrouhanou verzi, která by měla zákazníka odradit. Druhý stupeň Style přidává řadu komfortních prvků jako například vyhřívaná přední sedadla a ostřikovače čelního skla, vyhřívaný volant (pro DSG s pádly), KESSY – bezklíčové zamykání a startování či sedmnáctipalcové disky kol z lehké slitiny. V případě výbavy style se bavíme o ceně od 663.900 korun (1,0 TSI 81 kW). V případě volby dieselového agregátu s výkonem 110 kilowatt a manuální převodovkou se Karoq nabízí ve výbavě Styly o rovných 100.000 Kč výše. Zlatá střední cesta se tak v případě Karoqa pohybuje okolo tři čtvrtě milionu korun. Kdo má pocit, že potřebuje ještě více výbavy, je zde připraven stupeň Style Exclusive. Ten přidává k dobru mimo jiné Matrix-LED přední světlomety, virtuální kokpit 10″, adaptivní podvozek DCC, infotainment Amundsen 8″ s navigací či balíček Asistovaná jízda 2.0 obsahující (prediktivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, adaptivní vedení v jízdním pruhu (Lane Assist+), hlídání mrtvého úhlu (Side Assist), automatické parkování, DSG: asistent jízdy v koloně a nouzový asistent). V tomto případě se bavíme o plně vybaveném voze s řadou prvků, které najdeme i v o třídu dražších vozech. Style Exclusive startuje na 823.900 Kč (1,5 TSI 110 kW) a končí na 973.900 korunách (2,0 TDI 110kW DSG 4×4). Z výbavy Style si bere základ i verze Sportline, která přidává kola z lehké slitiny Procyon 18″ černá, přední a zadní nárazník a prahové lišty lakované v barvě karoserie, sportovní kryty pedálů a plaketka Sportline. Nechybí sportovní volant, adaptivní podvozek (DCC) s progresivním řízením a sportovní sedadla s perfektní oporou těla. Sportline startuje na 823.900 korunách, se všemi motorizacemi se stále vejde pod hranici jednoho milionu korun. To však neplatí o výbavě Sportline Exclusive, která se v případě nejsilnějšího vznětového TSI a dieselu s pohonem 4×4 dostává lehce nad jeden milion korun. Z výbavy přibyde například infotainment Columbus 9,2″ s navigací, třízónový CLIMATRONIC, vyhřívání zadních sedadel či vyhřívané čelní sklo.

Níže naleznete odkaz na aktuální ceník zastoupení značky Škoda Auto.

Aktuální informace a ceník k modelu Škoda Karoq

4. Konkurenti

Škoda Karoq je typickým zástupcem segmentu C-SUV, tedy třídy s největším počtem konkurenčních vozů. O svou přízeň zde bojuje na osm desítek crossoverů. Tím nejúspěšnějším je mimochodem právě Karoq. S celkem 5.178 registracemi (leden – srpen) mu náleží skvělý tržní podíl 12,6 procenta. Druhá příčka náleží houževnatému konkurentovi v podobě Tusconu (4.437 ks) od jihokorejské automobilky Hyundai. Třetí pozice prozatím náleží většímu sourozenci Karoqa, tedy až sedmimístnému Kodiaqu (4.258 ks). Bramborovou medaili si zatím odnáší nejmenší s mladoboleslavských SUV, tedy model Kamiq (4.180 ks). TOP pětku pak uzavírá všem známý model Duster od Dacie a to s celkem 2.841 prodanými kusy. Co se týče statistiky prodeje Karoqa, můžeme vidět podstatně větší zájem o benzínové pohonné jednotky. Celkem na benzín připadá 3.643 registrací a na dieselový agregát zbývajících 1.535 registrací.

5. Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Škoda Karoq

  • Osobitější a pohlednější design (oproti předchůdci posun k lepšímu)
  • Kompaktní rozměry (ideální do města)
  • Kultivovaný projev 2,0 TDI (skvělá spotřeba, odhlučnění i jízdní projev)
  • Sportline 2,0 TSI 140 kW (rozhodně mile překvapí)
  • Bohatá výbava již od základu (Ambition rozhodně není holátko)
  • Jisté jízdní vlastnosti (skvělý podvozek, řidičsky přívětivý vůz)

Mínusy modelu Škoda Karoq

  • Základní litr TSI (raději čtyřválec 1,5 TSI)
  • Pro pětičlennou rodinu průměrný zavazadelník
  • Nejlevnější čtyřkolka za 838.900 Kč
  • Vyšší hrana zavazadelníku

Celkové hodnocení modelu Škoda Karoq: 97%

6. Fotogalerie a video

Facebook Comments