Testy Škoda Auto,  Testy vozů

Škoda Enyaq Coupé RS iV – Emoční bomba!

Škoda Enyaq Coupé RS iV

  1. Základní informace
  2. Týdenní soužití s vozem
  3. Výbava a ceník
  4. Hodnocení (+/-)
  5. Fotogalerie

1. Základní informace

  • Rozměry

Délka: 4.663 mm, Šířka: 2.148 mm, Výška včetně ližin: 1.607 mm

Rozvor: 2.770 mm, Světlá výška: 173 mm

  • Nabídka pohonných jednotek

Škoda Enyaq Coupé je v nabídce mladoboleslavské automobilky čistokrevným zástupcem elektromobility. O pohon se totiž stará pouze jediná pohonná jednotka a to elektromotor s maximálním výkonem 220 kilowatt. Aktuálně se tak jedná o nejvýkonnější škodovku hrdě nesoucí označení RS. Oproti sportovní verzi Octavie nabízí o rovných 40 kilowatt větší výkon, stejně tak i hodnota točivého momentu hraje ve prospěch Enyaqu (460 Nm. vs. 370 Nm.). Na poli maximální rychlosti však dostane Enyaq Coupé RS od Octavie pěkně na frak. Zatímco maximální rychlost elektromobilu dosahuje 180 kilometrů, Octavia RS se spalovacím motorem 2,0 TSI může uhánět rychlostí až 250 kilometrů za hodinu.

Kapacita baterie elektrického pohonu činí 77 kWh. Při průměrné spotřebě udávané výrobcem 16,9 kWh/100 km je maximální dojezd na jedno nabití okolo 520 kilometrů. V praxi se spotřeba pohybovala lehce nad úrovní 20 kWh/100 kilometrů. Enyaq tak po dobití na optimálních 80% kapacity baterie ukazoval dojezd okolo 320 kilometrů. Díky možnosti rychlého dobíjení DC lze z 10% na 80% kapacity baterie dobít již za 36 minut. Při dobíjení na stojanu DC 75KW lze za 30 minut dobít přibližně 38 kWh, čímž zvýšíte dojezd přibližně o 150 kilometrů. Nabíjet samozřejmě můžete i z WallBoxu či klasické zásuvky, zde si počkáte v řádu několika hodin. Význam takovéhoto dobíjení má především pro uživatele, jenž mohou přes večer dobíjet v garáži a nebo přes den na parkovišti v blízkosti svého zaměstnání.

2. Týdenní soužití s vozem

Škodovka vždy razila cestu praktických, prostorných a cenově přijatelných vozů. V nabídce tak mnohým chybělo něco víc než jen rodinný vůz. Kdo hledal extravaganci, styl, design nad praktičnost, tak jednoduše do autosalonu mladoboleslavské automobilky ani nezavítal. Vše se ale mění s příchodem elektrického Coupé v provedení RS. Něco tak „zbytečného” jsme v nabídce škodovky dlouho neviděli. Jenomže pro některé zákazníky je přesně tento vůz trefou do černého. Po designové stránce se jedná o naprostý designový výstřel, který jakoby nezapadal do zbytku modelové řady. Karoserie Coupé naroubované na základy SUV zní možná hrozivě, výsledkem je však designový skvost. Čisté linie, svažující se střecha, mohutná příď, úzké zadní světlomety, obrovské disky kol a nepřehlédnutelná zelená barva karoserie budí rozruch. Nechybí emblémy odkazující na příslušnost k rodině RS. Vzhledem k výkonu 220 kilowatt je Enyaq Coupé RS iV právoplatným členem nejvýkonnějších škodovek.

Palubní deska se od klasického Enyaqa nikterak zásadně neliší. Přítomen je odznak RS na volantu a nechybí sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou. V případě interiéru se zákazník může rozhodnout mezi verzí RS Lounge a RS Suite. Rozdíl je v potahu palubní desky, použitých materiálech a dekorech. Přední část vozu je příjemně vzdušná, řidič a spolujezdec mají prostoru na rozdávání. Dominantou celého interiéru je samostatně stojící obrazovka infotainmentu s úctyhodnou úhlopříčkou. Před řidičem je naopak umístěn titěrný virtuální kokpit, jenž zobrazuje pouze nezbytné informace. Zároveň Enyaq nabízí head-up displej, řidič tak veškeré potřebné informace vidí i přímo před sebou na čelním skle. Velmi dobře funguje i projekce navigačních příkazů, jenž za pomoci přibližujících se šipek navádí řidiče požadovaným směrem. Mezi hlavní přednosti interiéru bych zařadil velmi komfortní sedadla, jenž nabízejí výbornou oporu těla a dostatečnou délku sedáku pro oporu stehen. Za volantem se jednoduše sedí velmi dobře, svoji ideální pozici si zde najde opravdu každý. Ve druhé řadě sedadel je překvapivě dostatek prostoru všemi směry a to i nad hlavou cestujících. Před koleny je místa nejvíce, zde nebudete mít problém cestovat i několik hodin vkuse. V základním uspořádání nabízí Coupé RS iV objem zavazadelníku přesně 570 litrů, po sklopení sedadel druhé řady se objem navýší až na maximálních 1.004 litrů. Nechybí mezipodlaha pro uložení různých předmětů, síťový program, taška na nabíjecí kabely, kterou můžete schovat pod dno zavazadelníku do hlubokého odkládacího prostoru. Zde opět škodovka boduje svoji praktičností.

Škoda Enyaq Coupé RS iV budí emoce, vzhled vybízí k usednutí za volant a vyrazit na cestu plnou elektrizujících zážitků. Po nastartování však ony emoce jednoduše neprostupují pod kůži tak hluboko jako například u Octavie s klasickým spalovacím motorem. Nic neříkající bzučení rozpohybuje přes dvě tuny vážící kolos. Bez větších emocí, ale překvapivě svižně. Na stovku akceleruje za 6,5 vteřiny, pak už zrychluje přeci jen pomaleji a zastavuje se na rychlosti 180 kilometrů za hodinu. Elektromotor produkující 220 kilowatt je pro Enyaq Coupé RS iV adekvátní, vyšší hmotnost se jednoduše projevuje, a tak pro svižnější jízdu využije všechny své elektřinou nabité koně. Z pohledu řízení mě mile překvapil podvozek, který se dokázal popasovat s obrovskými jednadvaceti palcovými disky kol. V městském provozu, kde bude trávit většinu svého času, pracuje podvozek na výbornou. Dokáže filtrovat široké spektrum nerovností bez větších vibrací či dorazů tlumičů, jenž by prostupovaly do interiéru. Při jízdě po okresních cestách dokáže podvozek překvapit svojí stabilitou a agilitou při svižných průjezdech zatáčkami. K řízení nelze mít zásadních výhrad, naopak chování podvozku bych zařadil i před samotný výkon pohonného ústrojí. Bezesporu velkou výhodou elektrických modelů je všudypřítomné ticho, absence vibrací a okamžitý přísun požadovaného výkonu. V městském provozu řekl bych velmi žádané vlastnosti.

3. Výbava a ceník

Základní cena 1.704.900 Kč se tyčí nad všemi ostatními modely domácí automobilky. Za stejné peníze můžete mít doma Kodiaqa a jako bonus solidně vybavenou Octavii v kombíku. Jenže kdo hledá originalitu a do jisté míry i exkluzivitu, tu dostane právě u Enyaqa Coupé RS iV. Dá se předpokládat, že při dané ceně se Coupé na českých silnicích bude vyskytovat v omezeném počtu. Ono jedna věc je kolik jich vidíme v Praze a na R10 směrem do Mladé Boleslavi. Realita mimo tyto lokality pak poukazuje na celkové prodeje ať už verze Coupé tak klasického Enyaqa SUV. Během loňského roku se prodalo 1.293 vozů nesoucí název Enyaq. To z něj učinilo nejprodávanější elektromobil na trhu s lehce nad polovičním podílem ve své kategorii. Rozhodně bude zajímavé během roku sledovat podíl verze Coupé na prodejích Enyaqu. S cenou,, jenž velmi jednoduše může s příplatkovými položkami atakovat částky okolo 1,8 milionu korun, se bude prodávat v řádu stovek kusů. Potkat ho tak bude vlastně zážitkem a silnou emocí, která Enyaqa Coupé RS iV staví do role „auta z plakátu” visíc v dětském pokojíčku či garáže věrného škodovkáře.

Kompletní informace k ceně, jednotlivým prvkům výbavy naleznete na oficiální stránce značky Škoda Auto.

Škoda Enyaq Coupé RS iV – ceny, výbavové stupně, motorizace

4. Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Škoda Enyaq Coupé RS iV

  • Odvážný a sebevědomý design (budete středem pozornosti)
  • Prostorný a komfortní interiér (dostatek místa všemi směry)
  • Prvotřídní sedadla a vysoká kvalita zpracování
  • Výkon 220 kilowatt a skvělá akcelerace potěší každého
  • Schopný podvozek (funkční v městském provozu i na okresce)

Mínusy modelu Škoda Enyaq Coupé RS iV

  • Nic pro konzervativní příznivce škodovky
  • Cena atakující 1,8 milionu korun (nedostupné = exkluzivita pro majitele)
  • Dojezd okolo 400 kilometrů je dostačující, stále však limitující
  • Hybrid by oslovil širší spektrum zákazníků

Celkové hodnocení modelu Škoda Enyaq Coupé RS iV: 97%

5. Fotogalerie

Facebook Comments