Testy Citroën,  Testy vozů

Citroën C5 Aircross – Chvalitebně!

Citroën C5 Aircross

  1. Základní informace
  2. Týdenní soužití s vozem
  3. Výbava a ceník
  4. Hodnocení (+/-)
  5. Fotogalerie

1. Základní informace

  • Rozměry

Délka: 4.500 mm, Šířka: 2.099 mm, Výška včetně ližin: 1.689 mm

Rozvor: 2.730 mm, Světlá výška: 195 mm

  • Nabídka pohonných jednotek

Modernizovaná Citroën C5 Aircross nabízí širokou paletu pohonných jednotek. Zákazník může vybírat jak mezi benzínovou, tak dieselovou a hybridní pohonnou jednotkou. Základní motorizací pro C5 Aircross zůstává tříválcová dvanáctistovka PureTech s maximálním výkonem 130 koňských sil. Tato jednotka je spjata s manuální šestistupňovou převodovkou a je dostupná skrze celé spektrum výbavových stupňů. Totožná jednotka je k dispozici i s automatickou převodovkou o osmi rychlostních stupních, jenž můžeme nalézt téměř ve všech vozech koncernu Stellantis. Totožná situace nastává při výběru dieselové jednotky. Pro zájemce o vznětový agregát je v nabídce ponechána patnáctistovka BlueHDi a to jak s manuálem, tak automatickou převodovkou. V obou případech je maximální výkon roven 130 koňským silám. Své si najdou i příznivci elektrifikace, konkrétně je C5 Aircross nabízena jako plug-in hybrid. K dispozici je ve dvou výkonnostních specifikacích. Základem je maximální výkon 180 koní. Vrcholnou specifikací je hybrid s výkonem 225 koní a dojezdem čistě na elektřinu okolo 50 kilometrů na jedno nabití. Citroen se tak svojí nabídkou snaží udržet konzervativnější zájemce preferující spalovací motory, zároveň ukazuje možnosti částečné elektrifikace za pomoci plug-in hybridní technologie.

  • 1.2 PureTech 130 S&S MAN6
  • 1.2 PureTech 130 S&S EAT8
  • 1.5 BlueHDi 130 S&S MAN6
  • 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8
  • PLUG-IN HYBRID 180 ë-EAT8
  • PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

2. Týdenní soužití s vozem

Modernizace úspěšného francouzského SUV přináší řadu drobných změn, jenž pomáhají udržovat krok s konkurencí. Měnil se vzhled předních světlometů, nového designu se dočkalo logo automobilky, na zádi vozu můžeme zpozorovat změnu grafiky zadních světlometů. Drobné retuše přinášejí celkově svěžejší vzhled, především pak nové LED denní svícení. Po designové stránce řadím C5 Aircross rozhodně k těm povedenějším. Zvenčí klame tělem, kdo čeká veliký vnitřní prostor, však bude trochu zklamán.

V interiéru došlo na několik kosmetických úprav palubní desky. Oproti předchůdci je největší změnou nové umístění obrazovky multimediálního navigačního systému, které se posunulo výše k zornému poli řidiče. Zároveň je obrazovka řešena horizontálně, a tak nikterak nepřekáží ve výhledu z vozu. Interiér i nadále zůstává komfortní. Velkou zásluhu na tom mají sedadla s širokými opěradly a příjemnou konzistencí výplní. Interiér je velmi dobře odhlučněn. Citroën sází na pohodlný způsob cestování a v případě C5 se to jednoznačně daří. Palubní deska je tvořena kvalitními materiály, potěší precizní dílenské zpracování. V posledních letech se Citroënu daří mazat své nedostatky z minulosti, snad jen zákazníci dorazí a změnu okusí na vlastní kůži. Ve druhé řadě sedadel je místa tak akorát, rozhodně bych uvítal o pár centimetrů více v oblasti kolen. Celkově je zadní část C5 Aircross stísněnější, zavazadelník pak pojme 580 litrů, to považuji za minimum pro rodinné SUV. V případě interiéru nelze mít žádných větších výhrad. Kdo hledá v první řadě komfortní SUV a rozhodně nepomýšlí na prémiové značky, Citroën nabízí opravdu vysoký standard.

Pod kapotou testovaného vozu pracuje hybridní pohonné ústrojí ve vrcholném provedení s 225 koňskými silami. Vrchol nabídky jak z pohledu výkonu tak samozřejmě finální ceny. Technicky jde o velmi vyspělý vůz kombinující zážehovou šestnáctistovku PureTech s elektromotorem a osmistupňovou automatickou převodovkou. Maximální výkon benzínového agregátu dosahuje na 181 koní. Elektromotor disponuje maximální výkonem 110 koní. Maximální kumulovaný výkon hybridu je pak výše zmíněných 225 koní. Hodnota točivého momentu dosahuje 360 Nm., ve všech případech jsou poháněna kola pouze přední nápravy. Baterie s kapacitou 14,2 kWh zaručuje dojezd čistě na elektřinu v rozmezí 50-60 kilometrů na jedno nabití. Dobíjet můžete mnoha způsoby. Tím nejrychlejším je WallBox (6,6 kW), zde budete dobíjet cca 2,2 hodiny. Hybridní pohonné ústrojí funguje velmi dobře. Při jízdě je nejlepší volbou jízdní režim ponechat na hybrid, kdy systém sám vyhodnocuje ideální využití spalovacího motoru v kombinaci s elektromotorem. Jízda je příjemně plavná, výkonu je dostatek v každém momentu. Díky elektromotoru se jízda v městě stává komfortnější, zásluhu na tom má minimální hluk a absence vibrací při rozjezdech. Ostatně celé řízení a podvozek je opět nastaven směrem k zákazníkům vyhledávající komfort. Řízení je příjemně lehké, podvozek je nastaven hodně směrem k houpavějšímu stylu, potěší především na hodně rozbitých okreskách a obecně v městském provozu. Na okreskách při dynamičtější jízdě je nutné počítat s náklony karoserie a celkovou neochotou předávat řidiči více informací skrze volant. Spojení řidiče s vozovkou zde opravdu moc nefunguje, dynamičtější řidiče tak jízda rozhodně nikterak neoslní. O to se však Citroën ani nesnažil a dělá dobře. C5 Aircross vsadila na komfortní jízdu a to dělá opravdu na výbornou. Víc ale od řízení neočekávejte. Pokud budete dobíjet doma ideálně přes večer, dává hybrid smysl. V opačném případě se připravte na vyšší spotřebu benzínového agregátu. V ideálním případě si C5 Aircross řekne v průměru o 1,5 – 2 litry. Pokud však máte baterie komplet vybité, musíte počítat se spotřebou klidně okolo 7,5 litru na sto kilometrů.

3. Výbava a ceník

C5 Aircross vstupuje na český trh hned v šesti výbavových stupních. Základní cena startuje na částce od 675.000 korun (Live Pack) a to s benzínovou dvanáctistovkou PureTech 130 a manuální převodovkou. V základní výbavě můžete počítat s následujícími prvky. Nutno podoktnout, že se nejedná o žádné holátko.

Následují výbavové stupně Feel, Feel Pack, C-Series, Shine a Shine Pack. Zajímavou nabídnou je stupeň C-Series, jenž pořídíte od 755.000 Kč. Z pohledu výbavy nabízí vše potřebné, případně lze dokoupit ze seznamu příplatkových položek. Co se týče hybridu, tak nejlevněji vychází ve výbavě Feel a to za 970.000 Kč. Jde o slabší verzi se 180 koňmi pod kapotou. Silnější hybrid pak nejlevněji pořídíte za 1.010.000 Kč, taktéž ve výbavě Feel. Pokud bychom postoupili k výbavě C-Series, tedy ke zlatému středu, hybrid pořídíte za 1.020.000 Kč, respektive 1.040.000 Kč v případě silnější verze.

Kompletní informace k ceně, jednotlivým prvkům výbavy naleznete na oficiální stránce značky Citroën.

Citroën C5 Aircross – ceny, výbavové stupně, motorizace

4. Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Citroën C5 Aircross

  • Robustný design karoserie s povedenou retuší přídě (vypadá dražší)
  • Skvěle překryté prahy dveří (zde se neumažete)
  • Komfortní interiér jako o třídu výše (sedadla, odhlučnění, kvalita materiálů)
  • Široká nabídka výbavy a motorizací (benzín, nafta, hybrid)
  • Komfortně naladěný podvozek (oceníte ve městě)

Mínusy modelu Citroën C5 Aircross

  • Stísněný prostor ve druhé řadě sedadel (očekával bych více místa)
  • Pouze průměrný zavazadelník (jde o rodinné SUV)
  • Při dynamičtější jízdě náklony karoserie (sportovec to rozhodně není)
  • Když nemáte možnost dobíjet doma, postrádá hybrid smysl

Celkové hodnocení modelu Citroën C5 Aircross: 97%

5. Fotogalerie

Facebook Comments