Testy Renault,  Testy vozů

Renault Kangoo Van – Pracant s líbivou tváří

Renault Kangoo Van

  1. Základní informace
  2. Týdenní soužití s vozem
  3. Výbava a ceník
  4. Hodnocení (+/-)
  5. Fotogalerie

1. Základní informace

  • Rozměry

Délka: 4.486 mm, Šířka: 2.159 mm, Výška včetně ližin: 1.893 mm

Rozvor: 2.716 mm, Světlá výška: 160 mm

  • Nabídka pohonných jednotek

Kangoo Van nabízí pro zájemce v základním provedení čtyřválcovou jednotku 1,3 TCe s maximálním výkonem 100 koňských sil spjatou se šestistupňovým manuálem. Totožná jednotka je naladěna ještě o dalších dvacet koní navíc. TCe 130 dává k výběru mezi manuálem a automatickou převodovkou EDC o sedmi rychlostních stupních. Pro zájemce o vznětové agregáty je připravena patnáctistovka dCi v několika specifikacích. Základní diesel nabízí skromný výkon 75 koní. Následuje verze s výkonem 95 koňských sil. Vrcholem nabídky je Blue dCi s výkonem 115 koní. Nejsilnější diesel má výhradu v podobě automatické převodovky EDC. Všechny zmíněné motorizace splňují aktuálně emisní normu euro 6. Renault si s příchodem nového Kangoo Van nachystal překvapení v podobě čistě elektrické verze. Nese označení E-TECH, stejně jako elektrifikované osobní modely značky Renault. Nabízí výkon 120 koní a dojez okolo tří set kilometrů na jedno nabití. Jak můžete níže vidět, paleta pohonných jednotek je opravdu velkorysá. Nechybí automatická převodovka, elektrická verze a silný benzín s výkonem 130 koní.

  • TCe 100
  • TCe 130
  • TCe 130 EDC
  • Blue dCi 75
  • Blue dCi 95
  • Blue dCi 115
  • Blue dCi 115 EDC
  • EV45 11 kW
  • EV45 22 kW

2. Týdenní soužití s vozem

Užitkové vozy mám v oblibě. Obdivuji jejich maximální účelnost, praktičnost a spolehlivost. V posledních letech se navíc úspěšně daří dávat malým užitkovým vozům líbivou tvář. Ideálním příkladem může být právě nový Kangoo Van. Po vzhledové stránce se z mého pohledu jedná o nejhezčí malý užitkový vůz na trhu. Největší novinkou v případě Kangoo je prvek Open Sezame by Renault. Jedná se o největší přístup k nákladovému prostoru na trhu skrze boční posuvné dveře. Pro snazší manipulaci s nákladem přispívá prostor o délce 1,45 metru. Podstata je v tom, že na straně spolujezdce chybí boční sloupek. Otevírá se tak celý prostor od „A” sloupku až daleko do zadní části karoserie. V případě, kdy ve městě parkujete ve stísněných prostorách a přístup ze zadní části je ztížen i díky křídlovým dveřím, oceníte možnost vykládat či nakládat právě bočními posuvnými dveřmi. Aby náklad nikterak neohrožoval řidiče, nechybí drátěná ochrana rozdělující kabinu (k dispozici i pevná přepážka). Díky sklopení sedadla spolujezdce do roviny můžete převážet bez problému delší předměty.

Základní objem nákladového prostoru činí 3,3 metru krychlových. Maximální objem pak činí až 3,8 metru krychlových. V zadní části jsou k dispozic dělené křídlové dveře, posuvné boční jsou pak k dispozici pouze na pravé straně vozidla. Maximální užitečné zatížení verze TCe 130 činí při standardním zatížení 616 kilogramů. Při zvýšeném užitečném zatížení uvádí Renault náklad o hmotnosti až 819 kilogramů. Maximální hmotnost bržděného přívěsu je pro všechny verze shodná a to 1,5 tuny. V případě nebržděného jsou dle motorizací rozdíly v řádu desítek kilogramů, testovaná verze TCe 130 může táhnout 720 kilogramů. Výkonově je verze se 130 koňmi pod kapotou velmi kultivovaným a výkonným agregátem. Výkon je skrze šestistupňovou manuální převodovku posílán na kola přední nápravy. Čtyřkola se aktuálně v nabídce nenachází. Benzínová jednotka jde příjemně za plynem, potěší její agilnost v městském provozu. Ideální parťák pro kurýrní společnosti, jenž doručují pouze po městě. Šesti stupňová manuální převodovka funguje bez větších výhrad, snad jen dráhy řadící páky by mohly být přesnější. Jinak nelze mít k projevu nového Kangoo žádných větších výhrad. Spotřeba se během týdne pohybovala v průměru okolo sedmi litrů na sto kilometrů. Při vyšším zatížení se spotřeba pohybovala okolo 7,5 litru.

3. Výbava a ceník

Renault nedělá z ceníku nového Kangoo Van žádnou zbytečnou vědu a nabízí tak ve své podstatě jediný výbavový stupeň EXTRA. Druhý stupeň totiž nese označení EXTRA Open Sezame by Renault. Jde tedy pouze o možnost volby verze bez přítomnosti „B” sloupku. Základní verze startuje na částce od 465.900 korun. Příplatek za verzi Open Sezame se ve všech případech připlácí rozumných 24.000 Kč. Co vše za částku pod hranicí půl milionu korun získáte zjistíte v přiloženém seznamu. Připlácet následně můžete za řadu paketů či konkrétních prvků výbavy, které jednoduše potřebujete pro své pohodlí za volantem. Konkrétně testovaný vůz startuje na částce od 516.500 korun. Většina verzí se tak pohybuje okolo půl milionu korun. Nejdražší verze, tedy Blue dCi 115 EDC ve verzi EXTRA Open Sezame, pořídíte od 585.500 korun bez DPH.

Aktuální ceník naleznete na oficiálních stránkách značky Renault Česká Republika.

4. Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Renault Kangoo Van

  • Pohledný design karoserie i palubní desky (jedna z nejhezčích malých dodávek)
  • Systém Open Sezame (skvělé a praktické řešení za 24.000 Kč)
  • Výkonná motorizace (TCe 130 jede opravdu příjemně)
  • Široká nabídka pohonných jednotek včetně elektrické verze
  • Možnost vůz komfortně dovybavit dle preferencí zákazníka

Mínusy modelu Renault Kangoo Van

  • V některých detailech horší dílenské zpracování
  • Absence verze s pohonem 4×4
  • V případě otočné drátěné přepážky vyšší hluk z nákladového prostoru

Celkové hodnocení modelu Renault Kangoo Van: 98%

5. Fotogalerie

Facebook Comments