Testy Peugeot,  Testy vozů

Peugeot 408 – Nevšední záležitost

Peugeot 408 – Nevšední záležitost

Peugeot každým dalším modelem posouvá laťku výše, ať už z pohledu designu, kvality zpracování či technického základu. Novinka s modelovým označením 408 opět posouvá francouzskou automobilku na dostřel německé konkurenci. Zájemce však musí počítat se sebevědomou cenou, jenž velmi jednoduše vystřelí nad jeden milion korun.

Základní informace

  • Délka: 4 687 mm
  • Šířka: 2 062 mm
  • Výška včetně ližin: 1 478 mm
  • Rozvor: 2 787 mm
  • Světlá výška: 188 mm
  • Palivo: Benzin, Plug-in hybrid
  • Výkon: 165 kW
  • Převodovka: e-EAT8

Nabídka pohonných jednotek

PureTech 130 EAT8

Základní pohonnou jednotkou nové 408 je dvanáctistovka PureTech s maximálním výkonem 130 koňských sil (96 kW) při 5.500 otáčkách za minutu. Hodnota točivého momentu dosahuje 230 Nm. při 1.750 otáčkách za minutu. Z nuly na sto akceleruje za 10,4 vteřiny, maximální rychlost se zastaví na 210 kilometrech za hodinu. Benzínová jednotka disponuje systém start/stop a plní emisní normu Euro 6.4. Průměrná spotřeba by se dle výrobce měla pohybovat okolo šesti litrů na sto kilometrů. Tato jednotka je dostupná ve všech výbavových stupních a je vždy spjata s automatickou převodovkou EAT8 o osmi rychlostních stupních. Manuální převodovka není pro model 408 nabízena.

HYBRID 180 e-EAT8 / 225

V ceníku nové 408 budete marně hledat dieselovou pohonnou jednotku, naopak v případě hybridu si může zákazník vybrat ze dvou výkonnostních specifikací. Slabší provedení s maximálním kumulovaným výkonem 180 koní je dostupný taktéž pro všechny tři stupně výbavy. To silnější provedení s výkonem 225 koní je dostupné až od druhého výbavového stupně Allure Pack. Hybridní technologie kombinuje spalovací jednotku PureTech s elektromotorem. Zážehová šestnáctistovka je v případě slabší verze naladěna na maximální výkon 110 kilowatt. Silnější specifikace přidává k dobru dalších 22 kilowatt. Elektromotor je pro obě verze totožný. Disponuje výkonem 81 kilowatt, baterií s kapacitou 12,4 kWh a dojezdem čistě na elektřinu lehce nad 60 kilometrů. Maximální kumulovaný točivý moment je pro obě motorizace taktéž identický, můžete se těšit na 360 Nm. zajišťující příjemnou akceleraci. Dobíjení z WallBoxu (7,4 kW) zabere přibližně 1,9 hodiny a to při dobíjení z nuly do plného dobití. Z domácí jednofázové zásuvky bude dobíjení trvat přibližně 6 hodin.

Týdenní soužití s vozem

Designéři v dobrém rozpoložení

Model 408 velmi dobře zapadá do aktuálního portfolia francouzské automobilky. Moderní fastback s prvky kategorie SUV je čím dál tím žádanější. Inu, konkurence na trhu značně vzrostla. Podobný model nově najdeme v nabídce Renaultu. Nese označení Rafal a po designové stránce rozhodně nezaostává. Podobný vzhled karoserie přináší i stájový kolega z Citroenu, konkrétně model C4X. Zájem ze strany zákazníků o designově odvážnější modely neutichá, a tak 408 bude ze spaní budit nejednoho váhavého zákazníka. Ostré linie, postupně se svažující záď, osobitý vzhled přídě s identickým „drápem” denního svícení, široký postoj a sebevědomá záď evokující supersport s italskými kořeny. Jednoduše design nové 408 je plný emocí. Silných emocí, které dělají z vozu atrakci na každém parkovišti. Design budí vášně, lidé diskutují, ptají se, obdivují. Velkou měrou se na tom podílí fakt, že vůz je vyveden v nejvyšším výbavovém stupni GT. V základu už tolik vášně nebudí, přesto na silnici zaujme. Testovaný model mě oslovil sebevědomým LED denním svícením, předními světlomety Full LED s technologií Matrix, líbivou metalickou barvou Obsession či zadními sdruženými LED světlomety 3D s kresbou „3 drápů“. Naopak jsem se nedokázal sžít s designem dvaceti palcových disků kol Monolithe. Jejich vzhled podlehl až moc velké snaze býti originálními.

i-Cockpit dodává na exkluzivitě

Řešení palubní desky i-Cockpit je již nedílnou součástí všech nových modelů značky Peugeot. Rozdíl je v tom, že v některých modelech prostě není tou správnou cestou. Naopak v případě modelu 508 či nové 408 je to řešení přímo geniální. Propojení vzhledu exteriéru s koncepcí palubní desky jednoduše koresponduje a v případě modelů 508 a 408 dotváří pocit usednutí do něčeho výjimečného. Doopravdy jako byste usedli do kokpitu stíhacího letounu. Řidič je obklopen dvojicí displejů. Virtuální kokpit disponuje 3D sdruženým displejem o velikosti deseti palců. Na středovém panelu pak své místo našel taktéž deseti palcový displej, jenž je příhodně natočen do zorného pole řidiče. Moc se mi líbí dotyková plocha pod obrazovkou, kde si můžete navolit velké ikony často používaných funkcí. Měnit je lze dlouhým stisknutím a výběrem nové funkce, můžete zvolit třeba oblíbenou stanici rádia. Na volant menších rozměrů jsem si již za několik let zvykl, stále bych však raději měl v rukou standardní velikost volantu. Každopádně ergonomie nové 408 je na velmi vysoké úrovni. Vše je na dosah ruky, intuitivní, rychlé, přehledné. Na interiér si zvyknete lusknutím prstu. Během týdne jsem si na používání vozu velmi příjemně zvykl. Pochvalu zasluhují bezesporu i sedadla, která nabízejí příjemnou oporu těla i při delších cestách.

Ve druhé řadě sedadel se neodehrává žádné drama. Situace je zde spíše stísněnější a to především kvůli svažující se siluetě vozu. Každopádně pro dva dospělé pasažéry je zde místa dostatek. Při plném obsazení je nutno počítat s „tlačenicí” v oblasti ramen. Na krajních sedadlech nechybí možnost bezpečného uchycení dvou dětských autosedaček díky systému Isofix. Své místo zde našly výdechy klimatizace či možnost dobíjení chytrého zařízení.

Co se týče zavazadelníku, tak nelze očekávat žádné velké překvapení. Základní objem u verze se spalovacím motorem činí 536 litrů, respektive 508 litrů v případě audio sestavy Focal. Plug-in hybrid nabízí nižší objem, konkrétně 471 litrů, respektive 454 litrů. Po sklopení sedadel druhé řady lze objem navýšit až na maximálních 1.545 litrů (1.528 litrů v případě verze s audio Focal).

Hybrid potěší dynamikou

Pod kapotou testovaného vozu své místo našel plug-in hybrid v silnější specifikaci s maximálním kumulovaným výkonem 225 koňských sil. Samotný vrchol nabídky potěší především dynamičtěji naladěné řidiče, jenž uvítají výkon 180 koní benzínové šestnáctistovky doplněné výkonem elektromotoru. Za příjemnou dynamikou stojí i 360 Nm točivého momentu již od 500 otáček za minutu. Akcelerace je tak příjemná, nikoliv dramatická. Ideální pro svižné jízdy v městském provozu. Volbou jízdního režimu řidič ovlivňuje, zdali pojede čistě na elektrický pohon či v hybridním režimu, kde systém sám vyhodnocuje nejlepší využití z obou motorů. Po vybití baterie, tedy po ujetí až 63 kilometrů v čistě elektrickém módu, se systém přepne na jízdu se spalovacím motorem. Pro udržení maximálního potenciálu výkonu, akcelerace a dynamiky je zapotřebí udržovat baterii nabitou, alespoň částečně. Z pohledu jízdních vlastností se nejvíce přikláním k označení komfortní, nikoliv sportovní, jak by se z agresivního vzhledu mohlo zdát. Podvozek dokáže příjemně filtrovat i větší nerovnosti a to i přes to, že disponuje dvaceti palcovými disky kol obutých do pneumatik 245/40 R20. Řízení a ovladatelnost vozu nikterak nevybočuje z řady, navazuje pocit bezpečí a jistoty. Při dynamičtějším jízdním stylu potěší relativně dobrým spojením s vozovkou a chutí jít do zatáček. Osmistupňový automat funguje bez výhrad. Občasné zmatky při rychlejší jízdě nejsou nikterak zásadní, snad jen samotný volič převodovky by si zasloužil více originality.

Spotřeba plug-in hybridu se odvíjí od mnoha faktoru v čele s úrovní nabití baterie, délce trasy, nájezdu na dálnici či pomalé jízdě v městském provozu. Zaokrouhleně lze říci, že 408 si řekne přibližně o dva litry benzínu a 19 kWh/100 kilometrů elektrické energie. Velmi záleží na poměru jízdy ve městě a na dálnici, kde spotřeba dokáže razantně vystřelit, klidně i k 25 kWh/100 kilometrů. Zároveň při vybité baterii začne být šestnáctistovka žíznivější i přesto, že baterie i nadále pomáhá třeba při rozjezdech.

Za volantem verze Allure Pack

Výbavový stupeň Allure Pack nabízí zákazníkovi možnost volby ze všech tří pohonných jednotek. Rozdílem oproti výše testovanému provedení GT je tak čistě v rovině výbavy a samozřejmě výsledné ceny. Verze Allure Pack startuje na částce o 75.000 Kč nižší, připravit si tak budete muset 870.000 Kč. Peugeot si pro Vás za tuto sumu připravil základní pohonnou jednotku PureTech s výkonem 130 koňských sil, automatickou osmistupňovou převodovku a solidní výbavu. U nového modelu 408 se jednoznačně nehraje na noty šetřivého zákazníka. S cenami lehce pod jedním milionem korun to nejde. Na druhou stranu je vidět obrovský posun kupředu ať už designem, kvalitou zpracování či pocitem z řízení. A to i v případě nižšího výbavového stupně Allure Pack. Testované specifikace se spalovacím motorem PureTech jezdí velmi solidně, potěší celková kultivovanost a příjemná spotřeba okolo šesti litrů na sto kilometrů. Výhodou je přítomnost automatické převodovky, která se významně stará o komfortní jízdní projev. Z pohledu výbavy je Allure Pack o poznání méně stylová konfigurace. Verze GT jednoduše vypadá sexy. Allure Pack nedisponuje Matrix Led předními světlomety, a tak celkový vzhled přídě vypadá fádněji. Silueta vozu samozřejmě i nadále působí velmi dynamicky, horší výbava však podkopává celkový vzhled. V interiéru jsou naopak rozdíly minimální. Palubka tak vypadá i v základu velmi vkusně.

« z 30 »

Ceník Peugeot 408

Designově svěží fastback se lvem ve znaku dokazuje své kvality, především pak odvážné směřování celé značky. Peugeot už nechce být jen levnější alternativou, sebevědomě buduje svoje postavení a v posledních letech se mu daří velmi dobře. Novinka rozhodně není z levného kraje, startuje totiž na velmi sebevědomé ceně od 830.000 Kč. Za tuto sumu dostanete benzínovou dvanáctistovku PureTech 130, automatickou převodovku EAT8 a výbavu Allure čítající následující položky:

  • ESP + ASR + ABS + EBA + EBD + Hill Assist
  • 6x airbag
  • Elektrická parkovací brzda
  • Pack Safety / Pack Drive Assist (EAT8) (dle verze) • Visiopark 1 (couvací kamera 180° s ostřikovačem) + zadní parkovací asistent
  • Přední LED světlomety s integrovanými stylizovanými LED denními světly
  • Automatické přepínání dálkových světlometů
  • Zadní sdružené LED světlomety s kresbou „3 drápů“
  • PEUGEOT i-Connect®
  • PEUGEOT i-Cockpit® (vyvýšený digitální sdružený přístroj 10″, barevný kapacitní dotykový 10″ displej HD)
  • Automatická dvouzónová klimatizace
  • Air Quality System
  • Hands-free startování vozu
  • Elektricky ovládaná přední a zadní okna
  • Elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka
  • Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou
  • Lavice ve druhé řadě dělená v poměru 2/3-1/3
  • Kombinované čalounění látka FRACTIL & koženka černá se zeleným prošíváním
  • Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče s bederní opěrkou
  • Dynamická sedadla vpředu
  • PEUGEOT i-Connect® Advanced – On-line 3D navigace
  • Hliníková kola 17″ SILEX

Základní výbavový stupeň tak není žádný otloukánek, posádce nabídne slušnou dávku komfortní a bezpečnostní výbavy. Druhý stupeň Allure Pack přidává k dobru především možnost volby silnějšího hybridu 225. Z výbavy přidává:

  • Pack Drive Assist (EAT8) + Rear Warning
  • Přední parkovací asistent
  • Vrstvená a zesílená skla předních dveří
  • Hands-free přístup a startování vozu Proximity
  • Hliníková kola 19″ JASPE černá s výbrusem / Hliníková kola 19″ GRAPHITE černá s výbrusem a černými doplňky (dle verze)

Samotný vrchol nabídky nese označení GT, startuje pod hranicí jednoho milionu korun a to v případě benzínové jednotky. Hybridy se již směle přehouply přes jeden milion korun. Konkrétně hybrid 180 pořídíte za 1.165.000 Kč, silnější specifikaci pak za 1.215.000 korun. Z výbavy si GT pošetřilo pro zákazníka následující položky:

  • Pack Drive Assist Plus (EAT8)
  • PEUGEOT Matrix LED Technology: Přední světlomety Full LED s technologií Matrix a automatickou výškovou regulací, Zadní sdružené LED světlomety 3D s kresbou „3 drápů“, Integrovaná stylizovaná LED denní světla, automatická úprava směrování a intenzity světelného paprsku (Matrix Beam)
  • Vyvýšený digitální 3D sdružený přístroj 10″
  • Driver Sport Pack
  • Vyhřívaný volant s chromovanými dekory (logo GT)
  • Clean Cabin (účinné řízení kvality vzduchu v kabině umožňující zachytit škodlivé částice)
  • Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru • vnitřní zpětné zrcátko Frameless (bez rámečku) s automatickou clonou
  • Lavice ve druhé řadě dělená v poměru 2/3-1/3 se systémem Magic Handles
  • Kombinované čalounění ALCANTARA & látka FRAXX KNIT černá se zeleným prošíváním
  • PEUGEOT i-Connect® Advanced – On-line 3D navigace + e-Call
  • Hliníková kola 19″ GRAPHITE černá s výbrusem a černými doplňky
  • Hliníkový dekor palubní desky a předních panelů dveří, chromovaná okrasná lišta, zelené prošívání
  • Exkluzivní tmavé čalounění stropu • Sportovní hliníkové pedály a opěrka nohy

Nechybí celá řada příplatkových položek, kterými můžete jednotlivé stupně výbavy doplnit ke své maximální spokojenosti.

Aktuální ceník nového Peugeotu 408 naleznete na oficiálních stránkách Peugeot Česká republika

Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Peugeot 408

  • Odvážný, extravagantní, agresivní design karoserie poutá pozornost
  • Vyladěný i-Cockpit, výborná ergonomie
  • Příjemná sedadla s výbornou oporou těla
  • Dynamika hybridu, 225 koní potěší při akceleraci
  • Komfortní jízdní projev, pocit bezpečí za volantem

Mínusy modelu Peugeot 408

  • Vyšperkovaný kousek vychází kolem 1,2 milionu korun
  • Základní provedení od 830.000 Kč není tolik o emocích jako verze GT
  • Design disků kol mě neoslovil, v nabídce jsou rozhodně hezčí
  • Průměrný prostor ve druhé řadě sedadel, skromný zavazadelník

Celkové hodnocení modelu 408: 96%

Fotogalerie

Facebook Comments