Návrhář Jan Černý jezdí Lexusem, který si sám navrhl
Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Nově je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza Ramba. Jako první si však svůj vůz také navrhl. Jeho Lexus UX zdobí motiv Rorschachova testu, typický i pro oblečení, které Jan pod vlastní značkou navrhuje.
Lexus UX s ekologickým hybridním pohonem kombinuje klasický benzínový motor a elektromotor. Elektřinu si vyrábí sám z energie vznikající při brzdění. Autorem designu tohoto výjimečného vozu je sám Jan Černý.
Černý lak zdobí motiv Rorschachova testu v pečlivě vybraném modrém odstínu. „Vždy si vybírám barvy, které jsou něčím specifické. Tato elektrická modrá mě baví v tom, že je mnohem sytější na slunci, ale téměř neviditelná ve stínu. Zároveň je hodně kontrastní a s autem funguje výborně,“ popisuje módní návrhář, který tvoří pod značkou Jan. Samotný Rorschachův test pak propojuje vůz s kolekcemi oblečení, které Jan Černý vyrobí. „Je to takový můj signature print. Líbí se mi, že mi ve skvrnách Rorschachova testu každý vidí to, co je mu blízké a příjemné. Inspiroval jsem se přitom dílem Vladimíra Boudníka, což byl český grafik a malíř, který s Rorschachovým testem pracoval. Díky němu jsem to objevil a začal to rozvíjet dál. Celkově to sedí do mého konceptu a ručního barvení oblečení,“ popisuje designér.
Navrhoval tenisové šaty pro Báru Strýcovou, ambasadorku Toyoty
Přestože se ve své tvorbě soustředí na pánské oblečení, jeho typický motiv zdobí i tenisové šaty, které Jan navrhl pro tenistku Barboru Strýcovou, která se pro změnu nedávno stala ambasadorkou české Toyoty. V šatech od Jana si zahrála prestižní Rolland Garros i aktuální Australian Open.
„Spolupráce s Janem Černým nám dává smysl mimo jiné z toho důvodu, že Lexus celosvětově podporuje mladé designéry a nechává je i navrhovat vlastní design vozu, naposledy např. v rámci soutěže UX Art Car. Velmi se nám proto líbila myšlenka, že se designér nestane jen obyčejným ambasadorem, ale i tvůrcem svého vlastního designu Lexusu UX. Značka Jan navíc reprezentuje odvážný design, prémiovou kvalitu a ruční práci, což jsou hodnoty, s nimiž se ztotožňuje i Lexus,“ říká PR manažerka Toyoty a Lexusu Jitka Jechová.
Jan Černý je jednoznačně nejúspěšnější český návrhář pánské streetové módy. Jeho oblečení už vzbudilo zájem i v mezinárodních médiích, jako jsou italská Vogue nebo prestižní Hypebeast. Jeho prestižky, tedy tradiční tenisky Prestige, které oživil a dodal jim moderní vzhled, nosí i Virgil Abloh, kreativní ředitel pánské divize značky Louis Vuitton, kde byl Jan Černý na půlroční stáži.