Testy DS Automobiles,  Testy vozů

DS7 – Broušení diamantu

Výkladní skříň francouzské automobilové produkce se pevně ukotvila na českém trhu. Model DS7 v předchozím provedení, ještě s přívlastkem Crossback, dokázal svojí originalitou a nevšedností oslovit dostatek zájemců na to, abychom se dočkali pokračování. Modernizace zásadně nemění hru, jde o broušení diamantu. Drobné změny posouvají DS7 o další kousek blíže k nekompromisní německé konkurenci.

Základní informace

  • Délka: 4 593 mm
  • Šířka: 2 098 mm
  • Výška včetně ližin: 1 625 mm
  • Rozvor: 2 738 mm
  • Světlá výška: 190 mm
  • Palivo: Benzín, hybrid
  • Výkon: 265 kW
  • Převodovka: EAT8

Nabídka pohonných jednotek

1.5 BlueHDi 130 EAT8

Diesel přežil, asi takto by šlo zhodnotit nahlédnutí do ceníku. Základní pohonnou jednotkou zůstává již léty ověřená patnáctistovka BlueHDi s maximálním výkonem 96 kilowatt, respektive 130 koňských sil při 3.750 otáčkách za minutu. Čtyřválcová jednotka přeplňovaná turbodmychadlem s variabilní geometrií nabízí příjemných 300 Nm. točivého momentu při 1.750 otáčkách. Průměrná spotřeba paliva se dle výrobce pohybuje okolo 5,5 litru na sto kilometrů. Tato jednotka potěší především zákazníky, kteří budou vůz využívat pro dlouhé trasy. Na dálnici překvapí svojí kultivovaností a příjemným zátahem již od nízkých otáček. Zatímco diesel přežil modernizaci, spalovací motor na benzín, tedy PureTech se do nabídky již nepodívá. Tedy jako samostatná pohonná jednotka. V případě plug-in hybridu je využívána pro kooperaci s elektromotory.

Plug-in hybridní jednotky E-TENSE

Plug-in hybrid, to je odpověď značky na elektrifikaci modelové řady DS7. K dispozici jsou hned tři specifikace, základem je vždy čtyřválcová spalovací jednotka o objemu 1,6 litru. Základní provedení s označením E-TENSE 225 využívá výkon 133 kilowatt ze spalovacího motoru a 81 kilowatt z předního elektromotoru. Maximální kumulovaný výkon jest 165 kW, respektive 225 koní. Hodnota točivého momentu dosahuje na 360 Nm. Skrze osmistupňovou automatickou převodovku EAT8 jsou v případě základní verze poháněna kola pouze přední nápravy. Specifikace E-TENSE 300 4×4 dosahuje vyššího výkonu díky 14 kilowattům navíc u spalovacího motoru a především díky přítomnosti druhého elektromotoru umístěného na zadní nápravě (83 kW). Maximální kumulovaný výkon tak činí rovných 300 koňských sil. K dispozici je skvělých 520 Nm. točivého momentu a pohon 4×4, díky zadnímu elektromotoru. Vrcholem nabídky je pak ještě výkonnější plug-in hybrid, který dokáže nabídnout maximální výkon 360 koní. Specifika jsou totožná, pohon 4×4 a automatická osmistupňová převodovka.

Týdenní soužití s vozem

Není třeba velkých změn

Po designové stránce si mě DS7 získala ihned po uvedení na trh v roce 2019. Originální a nápaditý design karoserie plný krásných detailů vystupuje z řady nudných SUVéček. Francouzský šarm a noblesa na čtyřech kolech. Jelikož se značka DS prodává spíše v řádech desítek kusů měsíčně, její přítomnost na silnici zcela logicky budí vášně. Neokoukaný design, originalita a pro mnohé vlastně neznámá značka s exoticky vyhlížejícím logem. Málo kdo tuto značku zná, její historii či základ  jsou postaveny na dostupné značce Citroen. Vzhled je každopádně jedním z hlavních triumfů DS7. Předchůdce současného modernizovaného provedení je i nadále šmrncovním vozem. Drobné změny na exteriéru vozu dodávají na svěžejším vzhledu. Nové je LED denní svícení, které se rozprostřelo do svislých pásů. Z mého pohledu bylo denní svícení u předchůdce velmi dobře koncipováno. Díky umístění na rohy karoserie opticky vůz rozšiřovalo, nové řešení zas naopak dodává na větší agresivitě. Dynamičtější vzhled podtrhuje i ostřeji tvarovaná mřížka chladiče a zúžené LED zadní světlomety s líbivým světelným podpisem. Drobné změny na celkovém vzhledu nic nemění, přesto lze modernizaci vzhledu zhodnotit pozitivně. DS7 totiž i nadále zůstává jedním z designově nejpovedenějších SUV na trhu.

Exkluzivní palubní deska

V době instalování trčících tabletů multimediálních systémů je koncepce palubní desky DS7 pohlazením na duši. Elegantně zapuštěná obrazovka dotykového multimediálního systému posouvá celkový dojem z interiéru do segmentu luxusních vozů. Celý interiér je velmi elegantní, působí uklizeně, nikoli však sterilně jako u řady koncernových vozů. Každý detail jakoby tvořil umělec, ne inženýr od rýsovacího prkna. Rozhodně doporučuji navštívit autosalon DS a usednout za volant DS7. Interiér má takovou svoji vlastní pozitivní atmosféru. Veškeré materiály jsou velmi kvalitní, stejně tak jejich zpracování. Velkou pochvalu zasluhují sedadla. Nabízejí velmi příjemnou oporu těla. Především při delších cestách oceníte nastavitelnou délku sedáku, funkci odvětrávání či vyhřívání. Nechybí ani masážní program, užít si ho může řidič i spolujezdec. Zadní sedadla pak nabízejí možnost elektricky nastavit sklon opěradla pro maximální pohodlí.

Řidičova zóna je z pohledu ergonomie na dobré úrovni, snad jen startování tlačítkem na vrchu palubní desky vyžaduje delší seznámení. Stejně tak ovládání stahování oken na středové konzoly. Před řidičem figuruje digitální přístrojový štít, který potěší líbivým grafickým zobrazením a možností personifikace. Dokáže zobrazit pokyny navigačního systému či noční vidění. Při nočních vyjížďkách se na palubní desce vyjímají analogové hodiny, pro někoho kýč, pro druhého punc vyšší třídy.

Modernizace sebou přinesla vítanou změnu v oblasti navigačního systému. Multimediální systém DS IRIS přináší modernější vzhled navigačního systému a intuitivnější ovládání. Potěší rychlost a plynulost systému, navíc není třeba připlácet. DS IRIS je nabízen již od základní výbavy Bastille.

Parťák na pohodovou jízdu

Z pohledu jízdních vlastností se DS7 prezentuje především orientací na komfortní podvozek. Ať už jedete po dálnici, okresní silnici či v městském provozu, vždy se budete cítit velmi komfortně. Velkou měrou se o to zasazuje skvělé odhlučnění díky vrstveným sklům, komfortně nastavené tlumiče a celkový pocit bezpečí za volantem. Byť se pod kapotou ukrývá hybridní agregát s maximálním výkonem 360 koní, výše zmíněný komfort na palubě jednoduše přebíjí na papíře velmi dobře vypadající čísla. Jednotka funguje bez větších výhrad, každopádně bych na první dobrou netipoval výkon z teritoria hot-hatchů. DS7 jde velmi příjemně za plynem, především pak v případě dostatečné kapacity baterie. Z nuly na sto akceleruje za úctyhodných 5,6 vteřiny, následně však výkon opadá a zrychlení již není tak dramatické. Pro každodenní provoz, dokonce i pro dynamičtěji založeného řidiče, je však výkonu dostatek. V městském provozu lze ocenit možnost jízdy čistě na elektřinu, rozjezdy či popojíždění v koloně je tak velmi plynulé a tiché. Po výjezdu z města si o to více užijete přepnutí do režimu SPORT, jenž povolí uzdu spalovacímu motoru i dvojici elektromotorů a vy si můžete užít oněch 360 koní a 520 Nm. točivého momentu. Nejlépe se budete cítit v režimu Comfort, který jednoduše k DS7 nejlépe pasuje. Skvěle fungující podvozek, komfortní interiér, široká plejáda asistenčních systémů. To vše dělá z tohoto vozu ideálního parťáka pro pohodovou jízdu.

Ke komfortní náladě za volantem dopomáhá i přítomnost automatické osmistupňové převodovky EAT8. Součinnost automatické převodovky s pohonným ústrojím lze ohodnotit na výbornou, snad jen občasné zmatečné řazení v případě dynamického jízdního stylu. V tomto ohledu převodovka ukrajuje na výkonnostním potenciálu. Opět je však nutné podotknout, že hlavním teritoriem tohoto vozu jsou dlouhé cesty po dálnicích či jízda v městském provozu. Zde převodovka funguje bez výhrad. Pohon všech kol najde reálné využití snad jen při cestě do horského střediska. Na výlety mimo zpevněný povrch sice disponuje solidní světlou výškou. Jednotlivé přesahy karoserie však neumožní vjezd do horších podmínek. Ostatně už i z designu vozu lze usoudit, že město je to pravým ořechovým. Průměrná spotřeba se během týdne pohybovala okolo 2,5 litru v případě dobité baterie, jenž umožňuje jet čistě na elektřinu až 63 kilometrů. V případě jízdy pouze na spalovací motor se spotřeba dokáže vyšvihnout až k sedmi litrům. Ostatně jako u každého hybridu či elektromobilu záleží v první řadě na jízdním stylu a následně na povětrnostních podmínkách.

Ceník DS7 E-TENSE 360 EAT8 4×4

Francouzská automobilka DS se při nacenění nové DS7 rozhodně nedržela při zemi. Základní provedení s dieselovou patnáctistovkou startuje na částce 1,1 milionu korun. Cena tohoto vozu však může být téměř dvojnásobná. Vrcholné provedení E-TENSE 360 EAT8 4×4 ve výbavovém stupni Opera totiž pořídíte za mastných 2.050.000 Kč. Zajímavé specifikace se pohybují okolo 1,5 milionu korun, kde zájemce získá E-TENSE 225 EAT8 s bohatou výbavou stupně PERFORMANCE Line. Rozhodování při výběru budou hodně ovlivňovat emoce, DS7 je prostě na první pohled líbivé exkluzivní auto, které si zamilujete a budete se chtít nechat rozmazlovat. To že náhle skončíte na dvou milionech je věc druhá.

Již od základní výbavy Bastille se můžete těšit například na následující prvky:

  • Přední světlomety EcoLED
  • Akustické čelní sklo
  • Audio systém s 8 reproduktory, zvukový procesor Arkamys
  • DS IRIS SYSTÉM, dotykový displej 12,3″, 3D on-line navigace
  • DS Connect Box
  • Parkovací senzory vzadu i vpředu
  • Bezklíčový přístup do vozu
  • Kola z lehkých slitin 18” VIENNA
  • Digitální přístrojový panel 12.3″

Zlatá střední cesta v podobě verze Rivoli přidává napříkad:

  • DS PIXEL LED VISION 3.0
  • Kola z lehkých slitin 19” EDINBURGH*
  • Dvouzónová automatická klimatizace se senzorem kvality vzduchu
  • Hodiny B.R.M R180 na palubní desce (s elektrickým vyklápěním)
  • Zatmavená zadní okna
  • DS ACTIVE SCAN SUSPENSION*

Výbavy je opravdu hodně, některé prvky výbavy by se neztratily ani ve vozech o třídu výše. Záleží tak na preferencích každého zájemce, jedno je však jisté, komfort na palubě je zaručen již od základní výbavy.

Aktuální ceník nové DS7 naleznete na oficiálních stránkách DS Automobiles Česká republika

Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu DS7

  • Originální a nezaměnitelný design vozu
  • Punc luxusního automobilu
  • Jisté jízdní vlastnosti, komfortní podvozek, dostatečný výkon
  • Komfortní a skvěle zpracovaný interiér
  • Nádherně zapracovaný displej multimediálního systému

Mínusy modelu DS7

  • Vyšší cena v případě vybavenějších verzí
  • Výkon 360 koní neodpovídá realitě
  • Průměrný vnitřní prostor

Celkové hodnocení modelu DS7: 97%

Fotogalerie

DS7 v roce 2024

Facelift francouzského SUV je na našem trhu již přes rok. Potkat novou DS7 v provozu je stále otázkou náhody, především pokud nejste součástí pražského provozu. Zde přeci jen občas tento svébytný model můžete zahlédnout. V roce 2023 se na českém trhu prodalo celkem 68 kusů nového modelu, jenž ve statistikách již nedisponuje přívlastkem Crossback jako u minulé generace. V aktuálním roce se DS7 drží podobných prodejů, přesto se prodalo za období od ledna do konce srpna celkem o deset kusů více. Momentálně se prodalo již 57 nových modelů DS7.

Co se týče cen DS7 si od prosince 2023 nikterak nezahrává s čísly. Ceník je stále identický po celý rok. Modernizovaná  DS7 tak i v roce 2024 startuje na částce 1.150.000 Kč. Vrcholné provedení PHEV 360 AWD v novém výbavovém stupni ANTOINE DE SAINT EXUPERY pak vychází na 1.875.000 korun. Jedinou novinkou je tak v nabídce nová konfigurace výbavy která se inspirovala knihou Citadela, posmrtně vydanou sbírkou úvah o lidském údělu. Síla díla odpovídá síle modelu, jehož silueta evokuje pohodlí a bezpečí.

Automobilka DS se snaží přiblížit českým zákazníkům i možností operativního leasingu DS RELAX PLUS. V případě modelu DS7 se jedná o nabídku na tři roky s celkovým nájezdem 60.000 kilometrů s cenou 12.300 Kč bez DPH za měsíc včetně servisu a bez akontace.

 

Facebook Comments