Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI

Nová Škoda Octavia po své modernizaci sklidila za čtyřokou vizáž spíše slova odporu nežli chvály. Než ale odsoudíte design přídě, je na čase kromě klasické verze představit ostřejší variantu s označením „RS“. Ta má jedno společné i s variantou pro vyjížďky do terénu označovanou emblémem SCOUT, oběma to totiž podstatně více sluší. Rozdělené svítilny dodávají vozu odhodlání, dynamičtější a zároveň ostřejší výraz. Octavia RS však není jen o designových hrátkách, podstatné jsou technické parametry, kterými dokáže Octavia potěšit nejednoho fanouška dynamického kombíku pro celou rodinu.

Design
Když jsem uviděl svůj testovací vůz v bílé barvě namísto atraktivního červeného či zeleného laku, byl jsem lehce zklamán. Útěchou mi byl fakt, že na bílé karoserii je vidět čistý design, kterým se Octavia prezentuje. Podstatně více si tak můžeme povšimnout ostrých linií, vytvářející sportovnější přední nárazník. Více vyniknou i černé doplňky karoserie, jako je mřížka chladiče, zpětná zrcátka a zadní difusor s dvojicí poctivých chromových koncovek výfukového systému. Přehlédnout nelze ani pohledné disky kol z lehké slitiny o velikosti osmnácti palců s červenými brzdovými třmeny, které evokují pocit sportovního DNA. Na zádi ještě můžeme zmínit střešní spoiler a samozřejmě jako na masce chladiče, tak i zde se Octavia chlubí odznáčkem „RS“.

Interiér
Oproti klasické Octavii můžeme okusit sportovnější sedadla, disponující slušným bočním vedením i délkou sedáku. Podpora těla je na úrovni, stejně tak jako sportovní volant, který skvěle padne do ruky a nabízí zkosenou spodní stranu a opět odznak „RS“. Nechybí ani imitace karbonu na plastových dekorech interiéru či střecha v černém provedení a speciální tlačítko, pro volbu jízdních režimů. Nadále Octavia zůstává věrná svému vnitřnímu prostoru, kterým dokáže předčit většinu konkurentů. Na palubě sportovnější Octavie jste hýčkáni téměř veškerou výbavou, kterou škodovka pro tento model nabízí. Nechybí tak tempomat, multimediální navigační systém, vyhřívaná sedadla, řada asistenčních systémů, či automatická klimatizace. Právě kombinace praktického vozu okořeněného sportovnější vizáží a technikou láká nejednoho tatínka od rodiny.

Jízda
Pod kapotou se ukrývá dvoulitrové TSI o výkonu 169 kilowatt ve spojení s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG. Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 350 Nm., z nuly na sto zrychlí přesně za sedm vteřin. Maximální rychlost se pak zastaví na hodnotě 245 kilometrů za hodinu. V nabídce je taktéž s manuální šestistupňovou převodovkou. Pro příznivce naftových agregátů je nabídka v podobě dvoulitrového TDI s maximálním výkonem 135 kilowatt. Benzínové TSI osloví ostrým nástupem, hezkým zvukovým doprovodem ale i skvěle fungující převodovkou DSG. Zvukový doprovod je však z velké části pouze výplodem reproduktorů, ale i tak si Octavii rádi poslechnete. Adaptivní podvozek se skvěle dokáže přizpůsobit všem povrchům. Při režimu SPORT podvozek podstatně lépe přilne k povrchu, a tak dokážete zatáčky projíždět s větší dynamikou ale i jistotou. V režimu NORMAL naopak lépe zvládá případné nerovnosti, a tak se do interiéru dostává podstatně méně nepříjemných dorazů od tlumičů. Na většině okreskách tak budete jezdit s nastaveným podvozek na komfort, právě možnost konfigurace je z mého pohledu přímo nutná. Máte k tomu dokonce možnost vlastního režimu, který pak jedním kliknutím aktivujete. Jedná se o nastavení podvozku, motoru, řízení, intenzity zvukového doprovodu ale i uzávěrky diferenciálu přední nápravy. Nemusíte tak nutně jezdit pouze na sportovní mód, Octavia je totiž i v této sportovnější verzi stále především rodinným vozem. Každopádně jak uvidíte kvalitní komunikaci plnou zatáček a rovinek, okamžitě s radostí přepnete do režimu SPORT. Pak už jen hltáte jeden kilometr za druhým. A co průměrná spotřeba? No, když si tu a tam chcete zadovádět Octavia si řekne s klidem o deset litrů benzínu. Jezdit se dá i za méně, ale i podstatně více. Palubní počítač nám po týdenním testu vyhodnotil průměrnou spotřebu 10,6 litru.

Verdikt
Ať budete na Octavii koukat jakkoliv, vždy ve výsledku před vámi stojí především rodinné kombi, které má své přednosti především v oblasti praktičnosti, komfortu a prostoru pro posádku. Sportovní provedení přidává emoce, touhu více dýchat s vozem a cítit výkon a preciznost. Benzínová jednotka dodává vozu poctivé a výkonné srdce, které dokáže potěšit každého řidiče prahnoucího po dynamickém projevu. Verze combi navíc přidává neskutečnou porci vnitřního prostoru a zavazadelník pro dlouhé výlety po Evropě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *