Testy Volkswagen,  Testy vozů

Volkswagen Polo ve fotogalerii – Kvalita má svoji cenu

Volkswagen Polo se v roce 2023 musel smířit s propadem prodejů. Příčinou může být silnější konkurence ale i sebevědomá cena startující na půl milionu korun. Polo si však v mnohých ohledech dokáže svoji cenu obhájit. Kvalitní a komfortní interiér, prvotřídní zpracování a celkově kultivovaný jízdní projev dokáže náročnějšího zákazníka přesvědčit, aby si u Volkswagenu připlatil.

Základní informace

  • Délka: 4 053 mm
  • Šířka: 1 751 mm
  • Výška: 1 429 mm
  • Rozvor: 2 552 mm
  • Objem motoru: 999 ccm
  • Palivo: Benzín
  • Výkon: 70 kW
  • Převodovka: 5° manuální
  • Cena testované verze: od 576.900 Kč
  • Konkurenti: Škoda Fabia, Renault Clio, Peugeot 208, Hyundai i20

Nový Volkswagen Polo ve velké fotogalerii. Po kliknutí na první fotografii můžete celé album prohlížet ve větším rozlišení včetně popisků.

Volkswagen Polo ve fotogalerii

Volkswagen Polo ve výbavě Style poznáte díky světelné liště propojující hlavní světlomety.
Zadní LED světla s dynamickými ukazateli směru dodávají Polu na sebevědomém designu.
Po designové stránce se Polo prezentuje sportovně vyhlížejícími křivkami.
Na šířku má Polo 1.751 milimetrů. Díky široké dolní masce chladiče působí opticky větším dojmem.
S černě lakovanými zpětnými zrcátky a střechou to Polu opravdu sekne.
Otevírání pátých dveří je manuální a to za pomoci samotného loga automobilky.
Celkově jednoduchý až konzervativní design si po letech provozu získává na oblibě.
Zadní LED světla vypadají vkusně. V základním provedení Life nenajdeme dynamické ukazatele směru jízdy.
Každá ze čtveřice výbav má originálně tvarovanou spodní část nárazníku. Tu ve výbavě Style zdobí dvě chromové lišty.
Nové Polo startuje na částce od 499.900 korun, výbava Style pak od 576.900 Kč. Na malý městský vůz rozhodně sebevědomá cena.
V minulém roce se na českém trhu prodalo celkem 661 kusů. To je při srovnání s rokem 2022 propad prodejů o 51,64 procenta.
Na délku měří Polo 4.053 milimetrů, rozvor činí 2.552 mm. Na výšku pak naměříme 1.429 milimetrů. Svými rozměry je Polo ideální parťák do městského provozu.
V základu výbavy Style jsou 15" kola z lehkých slitin, lze připlatit za pohledné šestnácti palcové disky.
Čistá a jednoduchá záď.
Světlomety IQ.LIGHT LED Matrix dodávají vozu na sebevědomém výrazu. Snad jen při potkávacích světlometech bych uvítal lepší světelný účinek do dálky.
Čisté linie stárnou pomaleji. Polo bude i za pár let vypadat moderně.
Jízda s novým Polem je velmi příjemná. Potěší dobře naladěný podvozek a především dobrá manévrovatelnost v městském provozu.
Pod kapotou testovaného vozu se ukrývá základní pohonná jednotka 1,0 TSI s maximálním výkonem 95 koňských sil. Tříválcová jednotka není zrovna z těch nejživějších, pro poklidnou jízdu však bohatě postačí.
Na místo výkonu oceníte celkovou kultivovanost, dobré odhlučnění a spotřebu okolo pěti litrů na sto kilometrů. Pětistupňová manuální převodovka jde pěkně zlehka, dráhy jsou krátké a přesné.
Sedadla jsou na danou kategorii jedna z nejlepších. Potěší celková šíře opěradla, délka sedáku i boční vedení. Nastavení je pouze manuální.
Palubní deska je typicky sterilní, čistá, bez zbytečných designových výstřelků. Ostatně tyto interiéry vždy působí dobře i v případě bazarových vozů.
Použité materiály jsou kvalitní a velmi dobře zpracované. V interiéru nic nepovrzává, vše působí bytelně.
Multifunkční volant disponuje dostatečně širokým věncem pro ideální úchop.
Přední část kabiny je vzdušná, potěší i dobrý výhled z vozu.
V interiéru nového Pola se budete cítit opravdu komfortně. Komfortní sedadla, kvalitní materiály a solidní odhlučnění dělají své.
Virtuální kokpit nabízí jednoduché a přehledné zobrazení základních, provozních údajů.
Ovládání automatické klimatizace Climatronic našlo své místo ve spodní části středového panelu. Ovládání je rychlé a intuitivní.
Obrazovka infotainmentu Ready2Discovery nabízí výbornou čitelnost. Obrazovka je mírně natočena směrem k řidiči. V případě výbavy Style není k dispozici navigační systém.
Pěti stupňová manuální převodovka disponuje kvalitně zpracovanou řadicí pákou. Dráhy jsou krátké a přesné, nelze mít výhrad.
Na zadních sedadlech mnoho místa Polo nenabízí. Čtveřice dospělých se vtěsná, ale spíše na kratší vzdálenost.
Na krajních sedadlech lze bezpečně upevnit dvě dětské autosedačky díky systému Isofix.
Sedadla druhé řady jsou dělená v poměru 60:40. Po sklopení nevzniká rovná plocha.
Na převoz lyží či snowboardu ale postačí.
Základní objem zavazadlového prostoru činí 351 litrů. Maximální objem po sklopení sedadel druhé řady je 1.125 litrů.

Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Volkswagen Polo

  • Konzervativní design s čistými liniemi dělá z Pola hodnotnější vůz
  • Kvalitně zpracovaný interiér
  • Komfortní sedadla
  • Kultivovaný chod základní motorizace
  • Aktivní a pasivní bezpečnost posádky na vysoké úrovni

Mínusy modelu Volkswagen Polo

  • Základní cena půl milionu korun
  • Nutnost připlácet za některé prvky i ve vyšších výbavách (navigace)
  • Silnější motorizace bude adekvátnější volbou

Celkové hodnocení modelu Polo: 95%

Facebook Comments