Testy Peugeot,  Testy vozů

Peugeot 2008 ve fotogalerii – Mládě lva v pubertě

Nejmenší crossover z modelové řady Peugeot prošel drobnou modernizací. Kromě sjednocení vizuální identity s ostatními novými modely jsou změny opravdu decentní. Malý crossover i nadále sází na originální vzhled, moderní design palubní desky a komfort pro každodenní cestování. V nabídce se neudržela dieselová jednotka, tu nahradil nový hybrid a čistý elektromobil. Pro většinu zájemců naštěstí v nabídce zůstává spalovací jednotka PureTech ve dvou výkonnostních variantách.

Základní informace

  • Délka: 4 304 mm
  • Šířka: 1 987 mm
  • Výška: 1 523 mm
  • Rozvor: 2 605 mm
  • Objem motoru: 1 199 ccm
  • Palivo: Benzín
  • Výkon: 96 kW
  • Převodovka: EAT-8
  • Cena testované verze: od 705.000 Kč
  • Konkurenti: Škoda Kamiq, Opel Mokka, Volkswagen T-Cross, MG ZS

Peugeot 2008 ve velké fotogalerii. Po kliknutí na první fotografii můžete celé album prohlížet ve větším rozlišení včetně popisků.

Peugeot 2008 ve fotogalerii

Modernizace sjednotila hlavní prvky vizuální identity francouzské automobilky.
Nové je tak LED denní svícení hned trojicí „drápů”. Nechybí ani nové logo či přepracovaný nárazník.
Na zádi se změny dotkly grafiky zadních světel.
Oproti předchozí generaci je světelný podpis líbivější jak vpředu, tak i na zádi.
Nové LED denní svícení dodává vozu na větším sebevědomí. Vůz opticky rozšiřují a jsou dostupné již od základní výbavy.
Celá příď vozu je mohutná a po designové stránce lépe ucelená nežli u předešlé modelové řady.
V základním provedení nabízí nová 2008 šestnáctipalcové disky. V provedení GT se můžete těšit na osmnáctky v černém provedení s výbrusem.
Za rok 2023 se na českém trhu prodalo 1.260 kusů. Jedná se o nejúspěšnější Peugeot ve statistikách prodejů nových vozů.
Retuš grafiky zadních světlometů se povedla.
Na šířku měří 1.987 mm, výška včetně střešních ližin činí 1.550 milimetrů a na délku naměříme 4.304 mm.
S rozvorem 2.605 mm nabízí 2008 dostatečný vnitřní prostor i ve druhé řadě sedadel.
Nápis na pátých dveřích namísto loga. Trend, kterým se ubraly snad všechny automobilky.
Plaketka GT odkazující na vrchol nabídky.
Mohutná maska chladiče osazené novým logem.
S modernizací skončil diesel, který dokázal jezdit s malou 2008 pod pět litrů. Novinkou je přítomnost hybridního pohonného ústrojí. Nechybí ani čistě elektrická verze.
Vyšší světlá výška a lehké oplastování karoserie umožní jízdu mimo zpevněný povrch.
Falešné koncovky výfuku už po letech nikoho nepobuřují. Dvě koncovky v případě 2008 působí spíše komicky.
V noci jen stěží přehlédnete nový světelný podpis.
Pod kapotou je spalovací motor o objemu 1,2 litru s označením PureTech. V základu 100 koní a spojení s manuální šestistupňovou převodovkou. V našem případě silnější verze se 130 koňmi a automatickou převodovkou.
Jednotka nabízí dostatečný výkon pro každodenní používání. V městském provozu oceníte komfort dobře fungující automatické převodovky. Osm rychlostních stupňů zajistí maximální plynulost jízdy.
Prahy jsou dobře překryté.
Bohužel šíře prahů znesnadňuje nastupování a prahy jsou permanentně špinavé v horní části.
Sedadla nabízejí velmi příjemnou oporu těla. Zelené prošívání je šmrncovní.
Skvělé boční vedení drží tělo i při dynamičtějším jízdním stylu.
Délka sedáku není nastavitelná, přesto potěší dostatečnou délkou a oporou stehen i delším řidičům.
i-Cockpit v plné parádě. Palubní deska dokáže na první pohled okouzlit. Chyby odhalíte postupem času.
Zásadním nedostatkem je pozice budíků nad volantem. Najít ideální pozici, tedy komfortní posez, správně nastavený volant a bezpečně vidět na budíky, je téměř nemožné. Celý týden tak hledáte kompromis v nastavení.
Pokud však ideální pozici nebo alespoň její kompromis naleznete, je interiér nové 2008 příjemně komfortní.
Multimediální navigační systém disponuje přepracovanou grafikou a celkově rychlejším systémem.
Ovládací lišta v klavírním stylu pro rychlé funkce.
Řidičova zóna je z pohledu ergonomie na dobré úrovni. Vše podstatné je ihned po ruce či v zorném poli řidiče.
Šikovná odkládací schránka s možností bezdrátového nabíjení telefonu.
Volič automatické osmistupňové převodovky disponuje titěrným ovladačem.
Za volantem nové 2008 vás čeká především komfortní jízda. Podvozek je schopen filtrovat široké spektrum nerovností, na dynamickou jízdu však stavěn není. Potěší lehká manévrovatelnost a příjemně nastavený posilovač řízení.
V interiéru novinky se připravte na noční světelnou show. Možná až příliš světýlek, jenž odpoutávají pozornost.
Na zadních sedadlech je místa tak akorát pro dvojici dospělých či tří děti. Potěší dostatek místa před koleny, méně místa je nad hlavou.
Přístup do druhé řady sedadel je příjemný, na krajních sedadlech nalezneme systém Isofix pro bezpečné uchycení dvou dětských autosedaček.
V základním uspořádání nabízí 2008 zavazadelník o objemu 434 litrů až 545 l v případě naplnění po strop a využití dvojité podlahy.
Dvojitá podlaha je jediným chytrým řešením v zavazadelníku, bohužel chybí přihrádky, háčky či fixační sítě.
Sklopení sedadel druhé řady lze v poměru 60:40. Vznikne téměř rovná ložná plocha.
Maximální objem kufru činí příjemných 1.467 litrů.

Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Peugeot 2008

  • Atraktivní vzhled, líbivé LED denní svícení
  • Kompaktní rozměry vhodné do městského provozu
  • Vyšší posez za volantem, dostatečný výhled z vozu
  • Zachování spalovacího motoru 1,2 PureTech
  • Lehká manévrovatelnost a obratnost

Mínusy modelu Peugeot 2008

  • Široké prahy dveří znesnadňují nastupování
  • Konec dieselového agregátu BlueHDi
  • i-Cockpit nesedne každému řidiči
  • Ceny zajímavých konfigurací okolo 700.000 Kč

Celkové hodnocení modelu Peugeot 2008: 95%

Facebook Comments