Testy Toyota,  Testy vozů

Toyota Hilux ve fotogalerii – Legendární dříč

Toyotu Hilux lze jednoznačně označit za již legendárního dříče. Pick-up s jediným cílem odvést, převést co nejvíce materiálu či nářadí cestou necestou. V terénu je Hilux nezastavitelný, veškeré parametry dávají řidiči sebevědomí vyrazit i do velmi náročného terénu. Zároveň nový Hilux umí díky bohaté výbavě posloužit i jako vůz do městského provozu. S výbavovým stupněm GR Sport dostanete řadu designových drobností, které dodávají vozu na atraktivitě.

Základní informace

  • Délka: 5 330 mm
  • Šířka: 1 855 mm
  • Výška: 1 810 mm
  • Rozvor: 3 085 mm
  • Objem motoru: 2 800 ccm
  • Palivo: Diesel
  • Výkon: 150 kW
  • Převodovka:6 stupňová automatická převodovka
  • Cena testované verze: od 1.047.000 Kč bez DPH
  • Konkurenti: Volkswagen Amarok, Ford Ranger

Toyota Hilux ve velké fotogalerii. Po kliknutí na první fotografii, můžete celé album prohlížet ve větším rozlišení včetně popisků.

Toyota Hilux ve fotogalerii

Toyota Hilux jako ikona spolehlivosti již od roku 1968. Nezničitelný pick-up známý po celém světě.
Drsný vzhled podpořený sportovně vyhlížejícími doplňky GR Sport dělají z Hiluxu nezaměnitelný vůz.
Červené doplňky jsou možná až moc výrazné, nicméně pokud jde o upoutání pozornosti, plní funkci na výbornou.
Hilux je nabízen ve dvou variantách karoserie. Extra Cap a double cap, tedy dvoumístné uspořádání s delší korbou a pětimístný interiér s kratším nákladovým prostorem.
V terénu je jako ryba ve vodě. Skvělé vlastnosti pro jízdu mimo zpevněný povrch dělá z Hiluxu ideálního parťáka pro mnoho profesí.
I užitkový pick-up umí nabídnout ledkové zadní světlomety.
Příď vozu je vybavena LED světlomety s dostačující světelnou účinností. Kdo bude chtít více světla, dozajista dokoupí světelný rám.
Maska chladiče zaujme přítomností nápisu namísto loga automobilky.
Vzhled přídě vozu působí nezničitelně, ostatně jako zbytek celého vozu.
Nechybí emblém GR sport, jenž odkazuje na úspěšnou sportovní divizi automobilky Toyota.
Speciální tlumiče a pružiny jsou zhotoveny v červené barvě. Nelze si jich nevšimnout.
Přední LED světlomety s LED denním svícením. Základ nabídky tvoří halogenové světlomety.
Na šířku měří Hilux 1.855 milimetrů. Na výšku pak 1.810 milimetrů.
Nesmí chybět tažné zařízení. Tažná kapacita bržděného přívěsu činí 3,5 tuny. V případě nebržděného 750 kilogramů.
Hloubka brodění dosahuje až na 700 milimetrů. Hilux si pak hravě poradí i se stoupáním 42°. Zadní nájezdový úhel 26°, přechodový 23° a přední až 29°.
Emblém GR Sport naleznete i na zádi vozu.
V terénu je chování podvozku krásně čitelné a sebejisté. Na silnicích a především v městském provozu je podvozek tvrdý.
Táhnout bržděný přívěs až do hmotnosti 3,5 tuny ocení mnoho zákazníků.
Disky kol z lehkých slitin. I pick-up umí být stylový.
V terénu je jako doma, na dálnici občas působí nervózně, především při poryvech bočního větru. I takového mastodonta občas něco rozhodí.
Vyšší posez oceníte jak při manévrování v terénu, tak při jízdě v městském provozu. Základní provedení pořídíte od 1.047.000 Kč bez DPH, vrchol nabídky Invincible pak za 1.226.000 Kč bez DPH.
Nákladový prostor pojme vše na co si vzpomenete.
Délka nákladového prostoru činí 1.555 milimetrů.
Šířka ložné plochy disponuje hodnotou 1.540 milimetrů.
Výška nákladového prostoru je 480 milimetrů.
Mountain top za pomoci elektromotoru bezpečně zakryje nákladový prostor.
Mocný 2,8 litrový diesel produkuje 204 koňských sil a maximální točivý moment 500 Nm. Spotřeba se pohybuje okolo 9 litrů na sto kilometrů. Záleží na náročnosti terénu či hmotnosti nákladu.
Výkon dieselového agregátu je přenášen skrze šestistupňovou automatickou převodovku na všechna čtyři kola. K dispozici je i verze s manuální převodovkou. Výkon motoru je dostačující, jak pro jízdu v náročném terénu, tak pro jízdu na dálnici.
Sportovně střižená sedadla s logem GR Sport nabízejí příjemnou konzistenci výplně a dostatečné boční vedení.
Červené doplňky našli své místo i v kabině.
Palubní deska je hodně účelově střižená. Nabízí jednoduchý design bez zbytečných kudrlinek.
Vše je velmi robustní, kvalitně zpracovaný. V interiéru nic nevrže ani při jízdě v terénu.
Řidičova zóna je přehledná a na užitkový pick-up bohatě vybavená.
Z výbavy nechybí multimediální navigační systém, vyhřívané sedadla, multifunkční volant či klimatizace.
Volant potěší příjemným prošíváním.
JBL dodává cestám ten správný rytmus.
Logo GR nesmí chybět ani na hlavové opěrce.
Budíky jsou jednoduché a přehledné.
Ovládání uzávěrky naleznete na středovém panelu hned vedle klimatizace.
Grafika není silnou stránkou multimediálního systému.
Volič automatické převodovky je adekvátní ke zbytku robustnosti vozu.
Na zadních sedadlech je nebývalý komfort.
Pětice cestujících nebude mít s prostorem sebemenší problém.

Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Toyota Hilux

  • Všestranné využití i v náročném terénu
  • Schopný pohon všech kol, výborné parametry pro jízdu v terénu
  • Komfortní i při jízdě v městském provozu
  • Bohatá výbava
  • Kultivovaný dieselový agregát s dostatečným výkonem

Mínusy modelu Toyota Hilux

  • Postarší grafika multimediálního systému
  • Mírná nejistota v řízení při dálničních limitech
  • Vyšší ceny v případě náhradních dílů a servisu

Celkové hodnocení modelu Toyota Hilux: 98%

Facebook Comments