Testy Toyota,  Testy vozů

Toyota Mirai ve fotogalerii – Rarita na silnicích

Nová Toyota Mirai ve velké fotogalerii. Po kliknutí na první fotografii, můžete celé album prohlížet ve větším rozlišení včetně popisků.

Vodíkový sedan je na českých silnicích téměř nemožné potkat. V roce 2023 se prodalo 13 kusů.
Nejen malé prodeje dělají z modelu Mirai exkluzivní zboží. Z exkluzivitou stojí především impozantní design karoserie.
Sedan jak má být. Proporce karoserie jsou prostě úchavatné z každého úhlu pohledu.
Příď vozu zaujme rozměrnou maskou chladiče, která se rozpíná přes celou šíři vozidla.
Po designové stránce jde opravdu o jedno z nejhezčích aut na trhu. Naživo vypadá ještě o level lépe. Na délku měří 4.975 milimetrů. Rozvor pak dosahuje skvělé hodnoty 2.920 milimetrů.
Zadní světlomety se táhnou přes celou šíři vozu.
Sportovně-elegantní linie, to jest vizitka sedanu Mirai.
Kvůli omezenému dojezdu okolo 600 kilometrů a pouze dvěma plnícími stanicemi je hlavním teritoriem hlavní město.
Přední Bi‑LED světlomety mají výborný světelný účinek.
20" litá kola v černém designu, pneumatiky 245/45 R20. Podvozek modelu Mirai je příjemně poddajný. Potěší svým komfortem při jízdě v městském provozu.
Záď vozu dotváří celkově sportovní siluetu s výbornou aerodynamikou. Minimální odpor vzduchu a výborné odhlučnění kabiny dělají z Mirai tichého společníka.
Toyota Mirai si na svůj prodejní boom bude muset ještě počkat. Pořídit si jej můžete od 1.809.000 Kč, ve výbavě Executive stojí o dalších 100.000 Kč více.
Dvacetipalcové disky kol z lehkých slitin vypadají famózně.
Bezemisní pohon FCEV nabízí maximální výkon 182 koňských sil (300 Nm.). Celkem 330 palivových článků se stará o rozpohybování vozu. Lithium-iontová baterie má 84 článků.
Kapacita zásobníku činí 5,6 kilogramu. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 1 kg H₂/100 km. Plnící stanici najdete na pražském Barrandově. Cena za kilo je bohužel okolo 500 Kč.
Dojezd se pohybuje okolo 600 kilometrů. Jízda je příjemně tichá, rozjezdy jsou velmi agilní, chování vozu pak naprosto čitelné s pocitem maximální kontroly nad vozem.
Pohodlná sedadla v bílém provedení působí honosně.
Palubní deska je tvořena prvotřídními materiály.
Kabina je však celkově velmi stísněná. Především prostoru nad hlavou je opravdu poskromnu.
Sedadla nabízejí příjemné posezení, zde vás záda bolet rozhodně nebudou.
Sedák by mohl být o chlup delší.
Dvoubarevné provedení palubní desky rozbíjí jinak fádní linie.
Řidičova zóna je příjemně přehledná.
Multimediální navigační systém působí na jinak futuristický vůz mírně zaostale.
Virtuální kokpit nabízí jednoduché a dobře čitelné zobrazení.
Zde je prostor k velkému zlepšení. Grafika opravdu pokulhává.
Volič automatické převodovky e-CVT má netradiční umístění. Působí jako Joystick od herní konzole.
Na zadních sedadlech je prostoru poskromnu. Interiér je spíše čtyřmístný.
Jízda na zadních sedadlech je ale nesmírně komfortní. Tiché prostředí je ideální pro práci či odpočinek.
Nechybí mohutná středová opěrka s úložným prostorem a možností ovládání vybraných funkcí.
Zavazadelník nabízí skromných 272 litrů. Na zavazadla určená do letadla dostačující.
Na dovolenou stejnak nepojedete autem, na dopravení zavazadel na letiště však poslouží bez výhrad.
Facebook Comments