Test Škoda Karoq 2,0 TDI 4×4

Vítám vás u testu českého auta roku. Ano, dnes se podíváme na novou Škoda Karoq v tom nejvkusnějším provedení. Pod líbivou karoserií se skrývá nejvýkonnější diesel s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. V interiéru nalezneme téměř veškeré příplatky, a tak ani nepřekvapí cena přes jeden milion korun. Jaký je menší sourozenec oblíbeného Kodiaqa?

Design
Karoq s celkovou délkou 4.382 milimetrů působí oproti většímu Kodiaqu podstatně kompaktněji. Příbuznost však Karoq nezastírá. Přední část vozu se prezentuje ostře řezanými světlomety s Full LED technologií a již klasicky vysoko položenými mlhovkami s funkcí corner, tedy s přisvícením do zatáček. Přední partie jsou líbivé, z profilu se Karoq prezentuje ostrou linií táhnoucí se přes celou karoserii, disky kol z lehké slitiny či chromovými ližinami. Nechybí ani decentní oplastování kritických částí karoserie. Na zádi našly své místo rozměrné svítilny s ledkovým světelným podpisem. Ani zde nechybí rozměrný plastový nárazník, jenž chrání lak karoserie. V celkovém hodnocení je Karoq velmi pohledným vozem, ani tak nehraje kdo ví jak na city, je spíše sympatickým společníkem. Menší rozměry oproti Kodiaqu mu prospívají, proporčně je vyváženější a ve své podstatě líbivější.

Interiér
Interiér je nám známý opět z modelu Kodiaq, osloví tak kvalitním zpracováním a celkovou přehledností. Největší pozornost strhává 9,2 palcový dotykový infotainment Colombus, jenž po celou dobu testu pracoval přímo ukázkově. Navigace osloví rychlým a intuitivním ovládáním s příjemným grafickým zpracováním. Propojení chytrého zařízení pak zabere pár vteřin. Z výbavy vozu, tedy stupně Style s příplatky, můžu zmínit duální automatickou klimatizaci, vyhřívané a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, panoramatické střešní okno či digitální přístrojový štít. Ten v Karoqu zažívá svoji premiéru u celé značky Škoda Auto. Potěší možnost zobrazení navigace či ostatních jízdních dat. Po interiéru nalezneme taktéž množství odkládacích prostorů, rozměrná přihrádka před spolujezdcem je klasikou. Do výplní dveří s přehledem můžeme umístit jeden a půl litrovou lahev vody. Pod loketní opěrkou pak své místo našel odkládací prostor na menší pití a drobnosti. Interiér si odnáší celkově kladné hodnocení až na vrzající madla dveří, která do jisté míry kazí celkový dojem z jinak kvalitního interiéru. Na zadních sedadlech je dostatek místa i pro dospělé, měřím 180 centimetrů a nemám sebemenší problém si sám za sebe sednout. Sedadla druhé řady jsou jednotlivá, a tak umožňují posun a sklápění opěradla. Nechybí zde odkládací stolek či USB porty pro spojení s chytrým zařízením.

Zavazadelník
Variabilita a praktičnost zavazadelníku není silnou stránkou vozů řadících se do segmentu SUV. Karoq však potěší možností úplného vyjmutí sedadel druhé řady či šikovnými pojízdnými háčky na tašky. Originálně je vyřešeno plato zavazadelníku, které je přichyceno na pátých dveřích, a tak se při otevření automaticky zdvihne. Zavazadelník nabízí v klasickém uspořádání celkem 521 litrů, pod ložnou plochou nalezneme další odkládací prostory a především rezervní kolo.

Jízda
Karoq má ve své nabídce dvě benzínové jednotky a to litrové TSI s výkonem 85 kilowatt a patnáctistovku TSI s maximálním výkonem 110 kilowatt. Co se týče nafty, tak můžeme vybírat mezi šestnáctistovkou a dvoulitrovým agregátem TDI. Výkonově jsou naftové jednotky totožné s těmi spalujícími benzín. Pod kapotou testovaného Karoqa pracuje výkonnější naftová jednotka, tedy dvoulitr TDI a to ve spojení s pohonem obou náprav. V této specifikaci máme k dispozici sedmistupňovou převodovku DSG, jenž potěší hladkým chodem. Řadit můžeme i pádly pod volantem. Výkon 110 kilowatt je k danému vozu adekvátní, reakce na plyn není poznamenána větším turboefektem, a tak se Karoq vyloženě nebojí ani dynamičtější jízdy. Díky adaptivnímu podvozku není problém užít si i svižnější průjezdy zatáčkami, více ale oceníte komfortní nastavení, jenž si dokáže pohrát i s horšími podmínkami na vozovce. Pokud však natrefíte na větší výmoly, je třeba počítat s občasnými rázy od nápravy, které se do interiéru dostávají v podobě zvukové dohry. Při dálničních limitech se slabým hláskem začíná ozývat aerodynamický hluk, jinak je odhlučnění na dobré úrovni. Jelikož se Karoq hrdě hlásí k vozům SUV a nabízí pohon všech kol, je třeba toho využít. Byť není světlá výška vozu v podobě sedmnácti centimetrů, kdo ví, jaká hodnota na přesuny po polních a lesních cestách postačí. Přední nájezdový úhel činí 18,4 stupně, zadní pak 18,7 stupně. Hodnoty odpovídají standardům této kategorie, a tak je třeba na tyto parametry občas brát ohled. Díky pohonu všech kol není problém s přehledem projet zasněženou cestou. Na náročnější projížďky to ale není a ve výsledku Karoq se k tomu ani sám nehlásí.

Verdikt
Po týdenním testování jsem si na Karoqa příjemně zvykl. Má své chybky to bezesporu. Nejvíce zamrzí vrzající madla dveří, vyšší ceny v případě dovybavení vozu příplatkovými položkami či pouze průměrné schopnosti pro jízdu mimo zpevněný povrch. Na druhou stranu potěší komfortním interiérem, variabilitou druhé řady sedadel či výkonným a kultivovaným naftovým agregátem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *