Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D

Mitsubishi Outlander prošel výraznou modernizací, od roku 2012, kdy se světu představila zcela nová třetí generace tohoto oblíbeného SUVéčka prošel již dvěma modernizacemi. Současný Outlander přináší podle slov automobilky více jak stovku změn. Nejde však jen o pozměněný design, modernizace se dotkla i technické stránky vozu. Můžeme tak například otestovat zcela unikátní pohon obou náprav označovaný jako S-AWC. Pod kapotou nám společníka dělal vznětový motor o objemu 2,2 litru s výkonem 150 koňských sil.

Design
Nejviditelnější změnou oproti předešlému Outlanderu je přepracovaný design přídě. Designéři Mitsubishi pojmenovali výraznou masku stylem “Dynamický štít”, který by se v následujících letech měl dostat na všechny modely této japonské automobilky. Zcela nové jsou diodové světlomety, které nás překvapily svoji výbornou účinností. Příď vozu rozhodně není ochuzena o chromové doplňky, které dodávají vozu jistou dávku sebevědomí. Výčet zásadních novinek na designu exteriéru je téměř u svého konce. Na boku nalezneme pouze novou chromovou lištu či nápadné devatenácti palcové disky kol z lehké slitiny. Záď nového Outlanderu nabízí taktéž nové diodové světlomety, ostatní změny jsou opravdu jen kosmetického rázu.

Interiér
V kabině nehledejme designovou revoluci, palubní deska je téměř identická s předchůdcem. To z mého pohledu není na škodu, palubka vypadá na pohled velmi dobře. V modernizovaném Outlanderu nalezneme o špetku více měkčené plasty, zpracování a lícování jednotlivých plastů je na výborné úrovni. Za jízdy jsem se nesetkal s žádnými pazvuky nebo snad s povrzáváním plastů. Co se týče výbavy vozu, jsem naprosto spokojen. Některé věci bych i klidně oželel. Sedím totiž v nejvyšším výbavovém stupni s označení INSTYLE, který v základu nabízí 2zónovou automatickou klimatizaci, elektrická okénka, tempomat, multimediální navigační systém se sedmi palcovým dotykovým displejem či kůží obšitý multifunkční volant. Velkou pochvalu ode mě dostávají sedačky, díky nim si jízdu v Outlanderu budete užívat. Disponují dostatečným bočním vedením, takže i ve vracečkách v Krkonoších vás podrží a zajistí stoprocentní komfort. Na zadních sedačkách je dostatek místa ve všech směrech. Snad jen pro vyšší postavy bude problém s místem nad hlavou. Při mých 180 centimetrech jsem neměl sebemenší problém si sám za sebe sednout. Místa před koleny je dostatek, rozhodně se zde nebude nikdo upejpat.

Zavazadelník
Pro českého zákazníka je taktéž důležitý zavazadelník. Outlander nabízí v základu slušných 667 litrů, po sklopení sedaček se objem kufru zvětší až na 1.608 litrů. Náš model dokáže pojmout až sedm cestujících v této variantě pak nabízí objem rovný 128 litrům. Tvar kufru je ideální, nakládací hrana je díky stavbě SUV o malý kousek výše. Každopádně zde Outlander dokazuje svoji praktičnost a velkorysost k zavazadlům svého majitele.

Jízda
Pod kapotou nám pracuje 16ti-ventilový, řadový, vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru. Tento motor disponuje výkonem 110 kilowat, respektive 150 koňskými silami. Maximální točivý moment se zastaví na hodnotě 360 Nm. a to při 2.750 otáčkách. Zrychlení z 0-100 stihne Outlander za 11,6 vteřiny a maximální rychlost se zastaví na 190 kilometrech za hodinu. V průměru si pak motor řekne o 6 litrů nafty. Naše výbava se může pochlubit 6ti-stupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol S-AWC. Tento unikátní pohon 4×4 poskytuje řidiči ideální podmínky pro bezpečnou jízdu při akceleraci, brzdění, zatáčení a změně směru jízdy za použití elektronicky řízené spojky pohonu 4WD a aktivního elektronicky ovládaného, nápravového diferenciálu AFD. Pocity za volantem jsou více než kladné. Přesné řízení a rychlá odezva od kol jen podtrhují komfort a bezpečnost. Na okreskách je chování vozu čitelné a ničím nepříjemným vás nepřekvapí. Pohonu všech kol není nic co vytknout. V lehkém terénu se cítí Outlander jako ryba ve vodě. Většinu cest zvládá s grácií na režim “Normal”, když už přicházejí náročnější podmínky, stačí přepnout do režimu “Lock” a užít si záběru všech kol bez sebemenšího zaváhání. V terénu oceníte světlou výšku o hodnotě 190 milimetrů a dostatečné nájezdové úhly. V číslech mluvíme o 21 stupních, vpředu i vzadu a taktéž o přejezdovém úhlu. Po dojetí po zasněžené cestě k chatě či návštěvě polních a lesních cest je Outlander schopný bojovník.

Verdikt
Outlander opravdu přinesl celou řadu změn ať těch menší či rozsáhlejších. Nejvíce Outlanderu prospěl modernější vzhled předních partií. Celkově Outlander překvapil díky schopnosti zkombinovat povedený design s obrovským vnitřním prostorem a terénními ambicemi. Mezi silné stránky vozu řadím přepracovaný design, praktický interiér či silnou a zároveň hospodárnou jednotku. Slabinu naopak vidím v pomalejším infotainmentu a vyšší pořizovací ceně.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *