Škoda Fabia Combi ScoutLine 2020
Testy Škoda Auto

Škoda Fabia Combi ScoutLine – to nejhezčí rozloučení

Dynamika současné automobilové produkce přináší řadu nových vozů, inovací, elektrifikace a zvýšené bezpečnosti. Vznikají vozy čistě elektrické, autonomní, design často stojí nad praktičností a ceny neustále rostou. Co když však hledáte nové rodinné auto, které bude určené pro každodenní provoz. Takové, které budete řídit vy, vaše manželka a o víkendu ho půjčíte svému synovi či dceři. Vůz, který budete řídit vy, ne elektronika. Vůz, do kterého, když se uskromníme, tak se v pohodě všichni usadíme, i kdybychom jeli na dovolenou.

Dnešní článek bych chtěl věnovat modelu, který nás bohužel v dohledné době s největší pravděpodobností opustí. Absurdita řady nepraktických crossoverů a SUVéček vezme místo dalšímu malému rodinnému combi. Škoda Fabia v praktičtější karosářské variantě se nové generace nedočká. Na test jsem si tak vzal verzi, která se loučí opravdu stylově. Verze ScoutLine je z mého pohledu nejpohlednější specifikací. Ze všech stran na mě auto působí svěže, což bude dáno do jisté míry i tou fresh zelenou metalízou. Pohledu neuniknou ani luxusní disky kol z lehké slitiny o velikosti sedmnácti palců. Karoserie je pak obohacena řadou praktických ochranných plastů ve stříbrné a černé barvě. Díky těmto prvkům působí Fabia opravdu stylově a nabádá k rodinným výletům. Velmi oceňuji přítomnost Bi-LED světlometů, které jsou standardem pro výbavu Style. Jejich účinnost je velmi dobrá a pozitivně se podepisuje na bezpečné jízdě za horších světelných podmínek. Na zádi vozu taktéž nalezneme částečně LEDkové světlomety s charakteristickým světelným podpisem.  Zadní nárazník, stejně jako přední, nabízí oplastování ve stříbrné barvě. Kombinace černo-stříbrných doplňků se zelenou metalízou je prostě šik.

Škoda Fabia 2019

V interiéru se žádné změny neodehrávají. Paket ScoutLine je kombinován s výbavami Ambition a Style. V našem případě máme vrchol nabídky. Interiér je tak nabit veškerou výbavou, včetně řady příplatkových položek. Škoda jen, že se v interiéru nikterak neprojevuje zvolení paketu ScoutLine. Stačila by alespoň speciální sedadla s plaketkou, dekorační lišty v jiném vzoru či odznak na volantu, jako je tomu u většího modelu Octavie. Interiér vozu je tak naprosto totožný s klasickou verzí ve výbavě Style. Po týdenním testu chválím sedadla. Byť se nacházíme v segmentu malých vozů, celkové provedení je na vysoké úrovni. Snad jen delší sedák, který by lépe podepřel stehna, by přišel vhod. Avšak boční vedení a celková konzistence výplně je v pořádku. Kladně hodnotím i multifunkční, kůží obšitý volant. Dostatečně široký věnec volantu dodává větší pocit jistoty, stejně tak i velmi precizní zpracování, co se kvality týče. Ostatní materiály, tedy hlavně ty, jež tvoří palubní desku, jsou komplet z tvrdého plastu. Měkčené plasty zde nehledejme, podstatné je však, že ani při vyjížďkách mimo zpevněný povrch nikde nic nepovrzává. Celkové zpracování – i v detailech, kam oko málokdy zahlédne, je precizní. Z výbavy testovaného vozu mohu zmínit příplatkový multimediální infotainment Amundsen 6,5“ s navigací (včetně mapového podkladu), Bluetooth, Apple konektivity a ŠKODA Surround (+ 16.800 Kč). Nechybí ani adaptivní tempomat (ACC) za 4.800 Kč (standardem je klasický tempomat), vyhřívaná sedadla (+ 5.800 Kč), Climatronic – automatická klimatizace se senzorem vlhkosti či zadní parkovací kamera (Rear View Camera) s ostřikovačem, jejž pořídíte za příplatek 7.000 Kč. Standardní výbavu pro stupeň Style naleznete v přiloženém obrázku.

škoda fabia combi scoutline

Více informací o vnitřním prostoru a zavazadelníku naleznete v naší dřívější publikaci. V přiloženém odkaze naleznete kompletní recenzi Fabie, taktéž v provedení Combi.

Test Škoda Fabia Combi 1,0 TSI – Rozumná volba pro mladou rodinu

Paleta pohonných jednotek u modelové řady Fabie je značně prořídlá. Aktuálně je k dispozici pouze zážehový tříválcový motor 1,0 TSI ve dvou výkonových variantách. Slabší verze nabídne 70 kilowatt a je spjata pouze s pětistupňovou manuální převodovkou. Silnější verze tříválcového turbomotoru nabízí výkon 81 kilowatt a spojení s šestistupňovou manuální převodovkou. V našem případě pod kapotou pracuje silnější varianta, která se po celou dobu testu projevovala jako adekvátní volba. Ono těch 70 kilowatt by v případě jízdy v jednom, maximálně ve dvou osobách, bohatě stačilo. Pokud však budete jezdit více naloženi, tak oněch 11 kilowatt a šestý rychlostní stupeň přijde vhod. V případě, že sedláte verzi s 81 kilowatty a jedete sami, nabízí jednotka až překvapivě dostatek výkonu. Především v městském provozu je jízda příjemně dynamická, na dálnici se již projevuje malý objem, a především menší stabilita a jistota v řízení. Pokud však jedete v rozmezí od 120 do 130 kilometrů za hodinu, jednotka nemá zásadní problém ani s delším stoupáním. Snad jen míra aerodynamického hluku a celkové odhlučnění by mohlo být o kousek lepší. Při dálničních limitech je hladina hluku na daný segment adekvátní, nicméně oproti Scale či Kamiqu je rozdíl podstatný. Co mě však na Fabii velmi těší je celkové nastavení podvozku. Vzhledem k tomu, že v případě tohoto modelu nemáte možnost žádat nastavitelný podvozek s proměnlivou tuhostí tlumičů (ani za příplatek), mají vývojáři podstatně těžší úkol. Podvozek má tak pouze jedno nastavení, které se však povedlo na jedničku. Jízda je tak velmi příjemná, podvozek dokáže filtrovat velké množství nerovností. Přesto není jeho projev houpavý, jako u řady crossoverů a malých SUV. Největší přednost však shledávám v jistém a precizním řízení. Posilovač je nastavený velmi příjemně, a tak v městském provozu i při dynamičtější jízdě máte vše bezpečně pod kontrolou.

Verze Scout disponuje o pár milimetrů zvýšeným podvozkem, jediné plus tak vidím v oblasti jednoduššího vystupování. Zázrak ale nečekejte. Vyšší světlá výška nedělá z Fabie Combi nic víc, polní cestu však zvládne hravě a především s nutnou dávkou stylu, protože proto se verze Scout prodávají. Během týdenního testu jsem na litrovém TSI naměřil výslednou spotřebu okolo 6,5 litru na sto kilometrů. Rozhodně se dá jezdit za méně. Cílem však není najít nejnižší hodnotu, ale tu, za kterou budete jezdit bez větších omezení. Do 6,5 litru se tak vlezete, a navíc se nebudete muset bát občas jednotku pěkně vytočit až k červenému poli otáček. Zde totiž ožívá a nabízí opravdu příjemné svezení.

Facebook Comments

Zanechat Odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.