Test Škoda Kamiq 1,6 TDI – stojí za zvážení

Škoda Kamiq se stále s větší vervou dere na výsluní českého automobilového trhu. Malý městský crossover zaplnil poslední mezeru mladoboleslavské automobilky v oblasti sportovně užitkových vozů. Poptávka po takovémto vozu byla jasným impulzem pro výrobu Kamiqa, který na trh přichází, oproti konkurenci, s podstatným časovým deficitem. Kdo si počká, ten se dočká a v případě Kamiqa se čekání opravdu vyplatilo. Za volantem Kamiqa jsem již najezdil stovky kilometrů a jeho přednosti v oblasti jízdních vlastností jsou opravdu na daný segment pozoruhodné. Poslední seznámení jsem absolvoval s velmi zajímavou specifikací, pod kapotou totiž pracuje dieselová jednotky 1,6 TDI. Jak funguje v malém městském crossoveru, jsem zjišťoval během týdenního testu.

Kompletní recenzi modelu Kamiq či jeho premiéru v Alsasku si můžete přečíst v dřívějších publikacích. V klasickém testu jsme okusili litrový tříválec 1,0 TSI ve spojení s automatickou převodovkou DSG. Poznatky ohledně designu, interiéru a jeho praktické stránky, včetně rozsáhlé fotogalerie, naleznete níže v odkazu.

Test Škoda Kamiq 1,0 TSI – Konečně jiný crossover

V dnešním článku se tak více zaměříme na spojení dieselové jednotky s malým městským crossoverem. Na dnešní poměry je to vlastně celkem příjemná zpráva. Mnoho automobilek se totiž netají vkládáním svých nadějí pouze do benzínových jednotek. Po zkušenosti s litrovým tříválcem mohu jednoznačně vyvrátit jakákoliv tvrzení ohledně nedostatečného výkonu. Kamiq se (i v případě zážehové jednotky) prezentuje velmi příjemnou dynamikou, která bude pro většinu řidičů naprosto dostačující. Největším argumentem proti maloobjemové jednotce o třech válcích je výsledná spotřeba. Během týdne jsme se od výrobce udávané spotřeby vzdálili v průměru o dva litry. Konečná spotřeba byla dle palubního počítače vyčíslena na 7,2 litru.

recenze škoda kamiq 1.6 tdi

V tento okamžik nastupuje na plac právě dieselová jednotka, která mě v Kamiqu oslovila nejen přívětivější spotřebou. I díky větší hmotnosti dieselového agregátu se Kamiq na silnici choval daleko jistějším dojmem. Zatíženější přední náprava tolik na nerovnostech neodskakuje, a tak i v případě podvozku je celkový jízdní projev o chlup příjemnější. V oblasti odhlučnění pohonné jednotky si nemohu stěžovat, do interiéru se nedostavují výraznější vibrace. Dalším plusem oproti litrovému tříválci je akustický projev vznětového agregátu. Prostě, je tam slyšet trocha toho příjemného „chrochtání”. Když se zaměříme na technické specifikace, tak pod kapotou testovaného Kamiqa pracuje vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválcový motor o objemu 1,6 litru s přímým vysokotlakým vstřikováním paliva common-rail. Výkon 85 kilowatt je k dispozici od 3.250 – 4.000 otáčkách za minutu, hodnota točivého momentu se pak zastaví na hodnotě 250 Nm při 1.500 – 3.250 otáčkách. Jednotka splňuje emisní normu EU6 DG, do vzduchu vypustí 112 g/km emisí CO2, průměrná spotřeba udávaná výrobcem je stanovena na 4,3 litru. Během týdne nám průměrná spotřeba dle palubního počítače vyšla na konečných 5,0 litru. Vzhledem k převážné jízdě po městě a dálnicích je výsledek opravdu skvělý. Pokud bychom jezdili s cílem co nejnižší spotřeby, umím si představit klidně i o půl litru menší spotřebu. Přenos výkonu je u vznětových agregátů umožněn jak skrze

manuální, tak i sedmistupňovou automatickou převodovku DSG. Jelikož jde o nejvyšší specifikaci Kamiqa, máme k dispozici automat. Dvě souosé, elektrohydraulicky ovládané spojky pracují v součinnosti s dieselovou jednotkou a pohonem pouze přední nápravy na jedničku. Chod převodovky nikterak neubírá na výkonnostním potenciálu 85 kilowattové jednotky, snad jen v režimu ECO až přílišně drží nízké otáčky. Dieselovou šestnáctistovku můžete mít i s manuální šestistupňovou převodovkou, krom možnosti řazení dle vašeho uvážení můžete počítat s úsporou v podobě 40.000 Kč. Pro koho tedy Kamiq s naftovým srdcem a sedmistupňovou automatickou převodovkou je tou pravou volbou? Vzhledem k nebývale vzdušnému interiéru v kompaktním balení, je Kamiq doopravdy ideálním městským crossoverem. Pokud však během týdne několikrát zajede na dálnici, určitě přijde vhod právě diesel. Nejenže vás odmění velmi příjemnou spotřebou, jízdní vlastnosti a stabilita vozu je z mého pohledu o kousek dále, nežli v případě litrového TSI. Co se týče cen, tak se musíte smířit s tím, že pod půl milionu jednoduše v této specifikaci nepůjdete. Testovaný Kamiq startuje na částce 554.900 Kč, pokud přičteme některé položky výbavy z příplatkového seznamu, dostanete se klidně až na 600.000 Kč. Aktuálně nejdražší verzí je nová specifikace Monte Carlo, již ve stejné technické specifikaci pořídíte od 609.000 Kč.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *