Testy Peugeot,  Testy vozů

Peugeot 5008 – Povedená modernizace

Peugeot 5008

  1. Základní informace
  2. Naměřené hodnoty
  3. Výbava a ceník
  4. Konkurenti
  5. Hodnocení (+/-)
  6. Fotogalerie a video

1. Základní informace

  • Rozměry

Délka: 4.641 mm, Šířka se zpětnými zrcátky: 2.098 mm, Výška včetně ližin: 1.646 mm

Rozvor: 2.840 mm, Světlá výška: 236 mm, více v přiložené tabulce

  • Nabídka pohonných jednotek

V nabídce modernizovaného modelu 5008 nalezneme jak vznětové, tak zážehové jednotky. Základní motorizací je zážehová dvanáctistovka 1,2 PureTech s výkonem 130 koňských sil, jenž pracuje ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou. Vrcholem nabídky zážehových jednotek je šestnáctistovka s výkonem 180 koní a to ve spojení s osmistupňovým automatem. Z pohledu vznětových jednotek je k dispozici patnáctistovka (130 k) a dvoulitr BlueHDi s maximálním výkonem 180 koňských sil. Obdobně jako u benzínových agregátů i zde se s manuálem setkáváme u výkonnostně slabší jednotky. Dvoulitr je pak spjat s již zmíněnou osmistupňovou automatickou převodovkou. Poháněna jsou vždy kola pouze přední nápravy, k dispozici je pouze Grip kontrol, jenž pomáhá s lepší trakcí při zhoršených podmínkách na vozovce.

  • 1.2 PureTech 130 S&S MAN6
  • 1.2 PureTech 130 S&S EAT8
  • 1.6 PureTech 180 S&S EAT8
  • 1.5 BlueHDi 130 S&S MAN6
  • 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8
  • 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8



2. Naměřené hodnoty

Pod kapotou testovaného vozu pracuje vrchol nabídky z pohledu vznětových jednotek. Výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba je u specifikace 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8 rovna 5,9 litru na sto kilometrů. Během týdenního testování jsem se s Peugeotem 5008 bohužel k této spotřebě nedopracoval. Výsledná týdenní průměrná spotřeba dosahovala na hodnotu 6,5 litru na sto kilometrů. Tato hodnota mě vzhledem k velikosti vozidla spíše mile překvapila.

  • Emise dle výrobce: 153 (g/km)
  • Emisní norma: Euro 6.3
  • Zrychlení 0-100 Km/h: 9,2 s
  • Maximální rychlost: 215 km/h

3. Výbava a ceník

Peugeot 5008 je k dispozici hned v pěti výbavových stupních. Testovaný vůz je vyveden ve výbavovém stupni s označením GT, tedy druhý nejvyšší v nabídce. Verze GT má nad sebou ještě stupeň GT Pack, ten dodává ještě více komfortních až by se dalo říci luxusních prvků výbavy. Již od základní výbavy však můžete počítat s bohatou bezpečnostní výbavou a slušným komfortem v podobě tempomatu s omezovačem rychlosti, přední LED světlomety s integrovanými LED denními světly, Automatickou dvouzónovou klimatizaci či PEUGEOT i-Cockpit.

  1. Active Pack – od 700.000 Kč
  2. Allure – od 750.000 Kč
  3. Allure Pack – od 775.000 Kč
  4. GT – od 915.000 Kč
  5. GT Pack – od 1.025.000 Kč

Testovaná specifikace se nachází téměř na samotném vrcholu nabídky. Kombinace výbavy GT s výkonným dvoulitrem 2.0 BlueHDi 180 S&S a osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 vychází na částku od 1.025.000 Kč. Pokud bychom přičetli příplatkovou výbavu, není problém se podívat až k hranici 1,1 milionu korun. Za tuto sumu však získáváte kompletně vybavený vůz s dobře pracujícím motorem a převodovkou. Na silnici se budete cítit dobře díky skvělému podvozku a po designové stránce se rozhodně nebudete muset nikterak držet vzadu.

Níže naleznete odkaz na aktuální ceník českého zastoupení značky Peugeot.

Aktuální informace a ceník k modelu Peugeot 5008

4. Konkurenti

Model Peugeot 5008 se oproti předešlé generaci dnes již neřadí mezi MPV, nýbrž do segmentu SUV-C. V konkurenci nabitém poli se Peugeot 5008 musí vypořádávat s celkem 72 dalšími účastníky. Konkurence je opravdu nelítostná, vždyť zde nalezneme například hned čtveřici modelů domácí automobilky Škoda Auto. Nová 5008 se za letošní rok (měřeno od ledna do konce července) drží na celkovém jedenáctém místě s celkem 663 registracemi (1,64 % tržní podíl). Níže naleznete seznam nejúspěšnější modelů segmentu SUV-C.

  1. Škoda Kamiq
  2. Škoda Karoq
  3. Škoda Kodiaq
  4. Hyundai Tuscon
  5. Dacia Duster
  6. Volkswagen Tiguan
  7. Toyota RAV4

5. Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Peugeot 5008

  • Povedená modernizace předních partiích (Líbivé světlomety, nová mřížka)
  • Příjemné nastupování a výhled z vozidla (Světlá výška vozu)
  • Kvalita zpracování interiéru (Příjemné materiály, dobré dílenské zpracování)
  • Variabilita interiéru ( Až sedmimístné uspořádání, jednoduché sklápění sedadel)
  • Příjemné jízdní vlastnosti (Pohodlný podvozek, dobrá součinnost dieselu s automatickou převodovkou)

Mínusy modelu Peugeot 5008

  • Přeorientování na SUV (Kdyby namísto kudrlinek přidalo více místa uvnitř, bylo by to lepší)
  • Dvoulitr BlueHDI 180 (Rozhodně byste mu netypovali 180 koní, maximálně 150 k)
  • Ovládání klimatizace (Nastavení klimatizace pouze přes dotykovou obrazovku)
  • Absence pohonu všech kol (V zimě před chalupou vás Grip kontrol nezachrání)

Celkové hodnocení modelu Peugeot 5008: 95%

6. Fotogalerie a video

Facebook Comments