Peugeot 3008 – Skvělým interiérem maskuje průměrné jízdní vlastnosti
19.3.2025/
Nová generace oblíbeného modelu 3008 se prezentuje kompletně přepracovaným designem a velmi povedeným interiérem. Po technické stránce staví na základech úspěšného předchůdce a posouvá jízdní vlastnosti a komfort na standard dané kategorie. Přesto zůstává v některých ohledech v šedi průměru. Vše zachraňuje nadčasový design palubní desky a svébytný design karoserie. Z nabídky nadobro zmizel oblíbený dieselový agregát BlueHDi. Zákazníci tak nově vybírají mezi hybridem, plug-in hybridem a čistě elektrickou verzí. Pro většinu zájemců je však rozhodující otázka zdali hybrid či plug-in hybridní pohonné ústrojí. Cenou se novinka nikterak nepodbízí, většina konfigurací se pohybuje okolo 1,1 milionu korun. V době, kdy evropský trh dobývá jedna čínská automobilka za druhou, to bude mít 3008 složitější než kdy jindy.
Základní informace
Délka: 4 542 mm
Šířka: 1 895 mm
Výška: 1 641 mm
Rozvor: 2 739 mm
Objem motoru: 1,2 Hybrid 145 e-DCS6
Palivo: Benzín + elektro
Výkon: 100 kW
Převodovka: Automatická převodovka e-DCS6
Cena testované verze: od 790.000 Kč
Peugeot 3008 ve fotogalerii
Nová generace oblíbeného SUV sází na zcela přepracovaný design.
Odvážné linie přitahují pozornost. Po designové stránce nová 3008 rozhodně vystupuje z řady.
Na délku naměříme 4 542 milimetrů. Rozvor činí 2 739 mm. Na výšku má novinka 1 641 mm a na šířku pak naměříme 1 895 milimetrů.
PEUGEOT Pixel LED Technology je dostupná až od druhého stupně výbavy GT. Přední adaptivní světlomety Pixel LED s automatickou výškovou regulací a kresbou „3 drápů“ nabízejí výbornou účinnost.
Zadní sdružené LED světlomety 3D s kresbou „tří drápů“ dodávají vozu sportovní ráz.
Záď vozu je díky výše umístěným světlometům opticky mohutná.
Již od základní výbavy je 3008 nabízena s devatenáctipalcovými disky. Výbava GT pak nabízí i dvacetipalcová hliníková kola.
V nabídce lakování karoserie nehledejme žádné výrazné barvy. Novinka sází na ponuřejší, pastelové odstíny. Konkrétní odstín testovaného vozu je modrá Ingaro.
Příď vozu zaujme mřížkou chladiče, která jde do ztracena až k LED dennímu svícení. Novinku si rozhodně s jiným vozem nespletete, tedy kromě většího modelu 5008, který má totožný designový jazyk.
Nová 3008 je koncipována s důrazem na komfortní jízdu. Podvozek je naladěn velmi příjemně, zvládá široké spektrum nerovností a zároveň zajišťuje jistotu i při dynamické jízdě.
Potěší celková kultivovanost, výborné odhlučnění kabiny a velmi příjemně nastavený posilovač řízení. Jízda s 3008 je velmi komfortní. Rozhodně však nečekejte výraznější zpětnou vazbu od kol ani sportovní jízdní charakter. Vše je zaměřeno na poklidnou jízdu a hospodárný provoz.
V nabídce je čtveřice pohonných jednotek, bohužel však již bez dieselu a benzínové jednotky PureTech. Všechny jsou již elektrifikované. Základem nabídky je hybridní pohonná jednotka, která kombinuje benzínovou dvanáctistovku s elektromotorem. Dále je k dispozici plug-in hybridní pohonné ústrojí, které spojuje šestnáctistovku s elektromotorem. Nakonec pak čistě elektrické provedení ve dvou výkonnostních variantách.
Za volantem hybridní jednotky se řidič může spolehnout na dostatečný výkon 145 koní. Pohonné ústrojí kombinuje zážehovou dvanáctistovku o výkonu 100 kW a elektromotor o výkonu 15,6 kW. Maximální kumulovaný výkon pak činí 145 koní. Plug-in hybrid, stejně jako všechny ostatní konfigurace, nabízí automatickou převodovku. Průměrná spotřeba hybridní 3008 je 6 litrů na 100 kilometrů.
Velký posun v kvalitě a designu můžeme pozorovat v interiéru. Nová koncepce palubní desky se Peugeotu povedla na jedničku.
PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® Display 21“ vypadá fantasticky. Interiér vypadá vzdušně a exkluzivněji nežli u předchůdce. Nový zákazník si bude muset jako u všech modelů Peugeot zvyknout na menší volant a vyvýšené budíky.
Nová koncepce palubní desky výrazně pozvedla ergonomii řidičova pracoviště. Vše je na dosah ruky, přičemž velmi dobře funguje menší dotyková plocha pro ovládání nastavených funkcí vozu.
Pozici za volantem možná budete zprvu hledat déle, poté však oceníte komfortní sedadla a celkově vyšší posed za volantem.
Sedadla nabízejí příjemnou oporu těla i na delších cestách.
Na zadních sedadlech je místa tak akorát. Vyšší postavy budou mít trochu pocit stísněného prostoru nad hlavou. Před koleny je dostatek místa. Na krajních sedadlech nalezneme systém Isofix pro bezpečné uchycení dvou dětských autosedaček.
Objem 588 litrů bohatě postačí pro každodenní provoz. V případě potřeby lze sklopit sedadla druhé řady a navýšit tak maximální objem až na 1 663 litrů.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Peugeot 3008
Originální a svébytný design exteriéru
Moderní a elegantní palubní deska
Dobré odhlučnění kabiny
Komfortní podvozek i na horších silnicích
Mínusymodelu Peugeot 3008
Absence čistě spalovací verze (diesel BlueHDi, benzín PureTech)
Ceny v případě plug-in hybridu přes jeden milion korun