Testy Opel,  Testy vozů

Opel Mokka – Crossover co má šťávu

Opel Mokka

  1. Základní informace
  2. Naměřené hodnoty
  3. Výbava a ceník
  4. Konkurenti
  5. Hodnocení (+/-)
  6. Fotogalerie

1. Základní informace

  • Rozměry

Délka: 4.151 mm, Šířka se zpětnými zrcátky: 1.987 mm, Výška včetně ližin: 1.534 mm

Rozvor: 2.557 mm, Světlá výška: 157 mm, více v přiložené tabulce

  • Nabídka pohonných jednotek

Opel Mokka přijíždí na trh s nabídkou tří pohonných jednotek. Základem je benzínová dvanáctistovka o třech válcích a dvou výkonových verzích. Slabší jednotka nabízí maximální výkon 74 kilowatt, respektive rovných 100 koňských sil. Spjata je s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem přední nápravy. Totožná jednotka je k dispozici i s vyšším výkonem, celkem 96 kilowatt (130 koní) je na každodenní provoz velmi slibných. V případě silnější varianty se můžete rozhodnout mezi šestistupňovou manuální převodovkou, tak automatickou převodovkou o osmi rychlostních stupních. Pokud plánujete delší štreky a celkově větší roční nájezd, je k dispozici i dieselový agregát 1.5 CDTI s maximálním výkonem 81 kilowatt (110 koní). Škoda jen, že v případě dieselu není k dispozici osmi stupňový automat. Opel Mokka jde s dobou, a tak v nabídce nalezneme i čistě elektrickou verzi. Mokka-e je poháněna elektromotorem o výkonu 100 kilowatt (136 koní) a bezestupňovou automatickou převodovkou. Nejvyšší výkon tak z nabídky nabízí právě elektrifikovaný model, přesto je ze všech nejpomalejší. Maximální rychlost je v případě elektrického pohonu omezen pouze na 150 kilometrů za hodinu. Zatímco silnější zážehová jednotka překonává hranici dvou set kilometrů (202 km/h). Baterie s kapacitou 50 kWh zaručuje dojezd okolo 324 kilometrů na jedno nabití.

  • 1.2 TURBO S/S (74 kW)
  • 1.2 TURBO S/S (96 kW)
  • 1.5 CDTI S/S (81 kW)
  • Mokka–e (100 kW)



2. Naměřené hodnoty

Pod kapotou testovaného vozu pracuje základní zážehová dvanáctistovka s maximálním výkonem 100 koňských sil. K dispozici je tak pouze manuální převodovka. Maximální výkon je dostupný při 5.750 otáčkách za minutu. Hodnota maximálního točivého momentu je pak 205 Nm při 2.750 otáčkách za minutu. Výkon rovných 100 koňských sil nepůsobí nikterak závratně, nicméně vezmeme-li v potaz relativně nízkou pohotovostní hmotnost 1.270 kilogramů, jízda s Mokkou není rozhodně nudná. Každopádně kdo přeci jen preferuje dynamičtější jízdní styl, rozhodně doporučuji silnější 96 kilowattovou jednotku. Během týdne jsem si zvykl na mírný výkonový deficit. Mokka si vás získá především pohodovým jízdním stylem. Z vozu je dobrý výhled, potěší vyšší pozice za volantem a schopný podvozek do městské džungle. Řízení je velmi uživatelsky přívětivé. Snad jen šestistupňová manuální převodovka by mohla fungovat jemněji.

  • Emise dle výrobce: 124 – 129 (g/km)
  • Emisní norma: EURO 6d
  • Zrychlení 0-100 Km/h: 10,6 s
  • Maximální rychlost: 188 km/h

3. Výbava a ceník

Z pohledu výbavy je Mokka velmi vstřícná. K mání je hned v šesti výbavách. Základní výbava nese označení Mokka a je k dispozici se základní dvanáctistovkou od 449.990 Kč. V základní výbavě můžete počítat s velmi bohatou výbavou obsahující například LED denní svícení, manuální klimatizaci, 7“ digitální přístrojová deska, 7“ audiosystém Multimedia, inteligentní tempomat s omezovačem rychlosti, kůží potažený volant či 16“ ocelové ráfky s kryty. Druhý výbavový stupeň Edition (od 479.990 Kč) dává možnost vybírat z kompletní nabídky pohonných jednotek. Z výbavy přidává pouze 16“ stříbrné ráfky z lehkých slitin. Ve třetím stupni s označením Edition můžete vybírat ze všech dostupných pohonných jednotek a to od částky 519.990 Kč. Oproti základní výbavě a výbavě Edition přidává k dobru automatickou jednozónovou klimatizaci, přední mlhové LED světlomety, panoramatickou parkovací kameru 180°, přední loketní opěrku či 17“ dvoubarevné ráfky z lehkých slitin. Čtvrtý stupeň GS Line pořídíte od 579.990 Kč. Mokka v této výbavě hraje tak trochu na city. Z výbavy přidává sportovnější vzhled díky černým doplňkům karoserie (zatmavená boční a zadní okna, červené lišty okolo bočních oken, černá střecha Diamond Black, černá přední maska Opel Vizor, lesklé černé chrániče nárazníků, 17“ černé ráfky z lehkých slitin). Další stupeň GS Line Plus (599.990 Kč) navíc přidává 18“ tříbarevné ráfky z lehkých slitin, adaptivní tempomat a aktivní udržování v jízdním pruhu. K dispozici je stejně jako výbava GS Line pouze pro silnější dvanáctistovku. Vrcholem nabídky je verze Ultimate, dostupná taktéž pro silnější dvanáctistovku ale i pro dieselový agregát. Budete si muset připravit již 629.990 Kč. Můžete se však těšit na přísun prémiové výbavy v podobě: (10“ navigační systém Multimedia Navi Pro, 12“ digitální přístrojová deska „Pure Panel“, adaptivní světlomety IntelliLux LED Matrix, bezpečnostní systém OpelConnect, bezklíčové odemykání a startování PEPS, přední a zadní parkovací asistent, adaptivní tempomat, 3 nastavitelné jízdní režimy (AT8), přepínač sportovního režimu (MT6), aktivní udržování v jízdním pruhu, hlídání slepého úhlu, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, čalounění Alcantara, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant (MT6), zatmavená boční a zadní okna, černý strop, sportovní pedály z lehkých slitin, černá střecha Diamond Black a 18“ dvoubarevné ráfky z lehkých slitin).

  1. Mokka – od 449.990 Kč
  2. Edition – od  479.990 Kč
  3. Elegance – od 519.990 Kč
  4. GS Line – od 579.990 Kč
  5. GS Line Plus – od 599.990 Kč
  6. Ultimate – od 629.990 Kč

Testovaný vůz byl vyveden ve výbavě Elegance s několika příplatky. Tento stupeň lze považovat za zlatou střední cestu. Týden na palubě nové Mokky mě bavil, interiér je komfortní, zpracování na velmi dobré úrovni a výbava je vskutku komfortní. V této výbavě mi na palubě nic zásadního nechybělo. Chválím celkovou koncepci palubní desky s dobře čitelnými displeji virtuálního štítu i multimediálního navigačního systému. Z pohledu prostornosti se musíte smířit s celkově skromnějšími rozměry pro cestující ve druhé řadě sedadel. Pro městský styl života je však celková prostornost a zavazadelník dostačující (350 litrů).

Níže naleznete odkaz na aktuální ceník českého zastoupení značky Opel.

Aktuální informace a ceník k modelu Opel Mokka

4. Konkurenti

Opel Mokka je zástupcem segmentu sportovně užitkových vozů, konkrétně jej řadíme do třídy SUV-B. Souboj tak svádí s celkem 25 konkurenčními modely včetně jednoho stájového sourozence v podobě Opelu Crossland X. Zatímco Crossland se může od začátku roku pochlubit průběžně čtvrtou příčkou s celkem 1.238 registracemi, Mokka se zatím postupně rozjíždí. Za osm měsíců se pro novinku rozhodlo zatím 202 zákazníků, tržní podíl je tak skromných 1,52 procenta a prozatímní čtrnáctá příčka. Mezi hlavní konkurenty řadíme například Renault Captur, Seat Arona či Ford Puma. Z pohledu podílu elektrické Mokky se zatím bavíme o zanedbatelném číslu, registrace se počítají v jednotkách. Konkrétně se pro čistě elektrickou verzi rozhodlo 21 zákazníků. Níže nejúspěšnější zástupci třídy SUV-B.

  1. Seat Arona
  2. Peugeot 2008
  3. Ford Puma
  4. Opel Crossland X
  5. Renault Captur
  6. Volkswagen T-Cross
  7. Hyundai Kona
  8. Kia Stonic

5. Celkové hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Opel Mokka

  • Nadčasový a odvážný design (čistá příď, ostré čisté linie)
  • Ergonomie palubní desky (natočení displeje infotainmentu)
  • Příjemná sedadla (dostatečná délka sedáku)
  • Jisté jízdní vlastnosti (schopný podvozek, příjemné nastavení posilovače řízení)
  • Pestrá škála výbavy a motorizací (benzin, diesel, elektro, šest výbav)

Mínusy modelu Opel Mokka

  • Široké prahy (nešikovné pro nastupování)
  • Skromné vnitřní rozměry (nic pro pět lidí)
  • Přítomnost klavírního lesku (příliš lesklých ploch k ušpinění – nic pro puntičkáře)
  • Vyšší ceny v případě elektrické verze (od 859.990 Kč)

Celkové hodnocení modelu Opel Mokka: 95%

6. Fotogalerie

Facebook Comments