Testy MG,  Testy vozů

MG HS ve fotogalerii – Útok zahájen

Automobilka MG na nic nečeká a rozpoutává útok na české zákazníky. Příval akčních cen, novinek a modernizací nenechá konkurenci klidně spát. Portfolio cenově dostupných vozů brzy doplní přímý konkurent domácí Fabie, model MG3 bude silnou konkurencí. Aktuálně se můžeme těšit z povedené modernizace crossoveru MG HS. Přepracovaný design vozu rozhodně zaujme nové zákazníky, škoda jen nedotažených detailů. Avšak cena zůstává i nadále velmi atraktivní.

Základní informace

  • Délka: 4 610 mm
  • Šířka: 1 876 mm
  • Výška: 1 685 mm
  • Rozvor: 2 722 mm
  • Objem motoru: 1 490 ccm
  • Palivo: Benzín
  • Výkon: 119 kW
  • Převodovka: 6ti stupňová manuální převodovka
  • Cena testované verze: od 659.900 Kč
  • Konkurenti: Škoda Karoq, Peugeot 3008, Volkswagen Tiguan, Hyundai Tuscon

MG HS ve velké fotogalerii. Po kliknutí na první fotografii můžete celé album prohlížet ve větším rozlišení včetně popisků.

MG HS ve fotogalerii

Modernizace přináší atraktivnější a dynamičtější vzhled přídě. Oproti předchůdci působí nové HS sportovněji.
Na zádi vozu se změnily světlomety, nová grafika LED svícení dodává vozu na sebejistém postavení.
Jestliže byl před lety design čínských vozů k smíchu, nyní je čas brát nové modely naprosto vážně.
Zadní partie vozu se mi moc líbí. Rozměrné světlomety, dvě poctivé koncovky výfuku a celkově široký postoj dodávají vozu na mohutnosti.
Líbivé linky, přední LED světlomety již od základu či designové směrovky v nárazníku to vše za relativně rozumné peníze.
Design a zpracování jednotlivých detailů šla mezigeneračně kupředu.
Nové MG HS modelového roku 2024 startuje na částce od 569.900. Nejdražší provedení pak pořídíte za stále atraktivních 709.000 Kč.
Tónovaná skla jsou dostupná od druhého výbavového stupně Emotion.
Zadní svítilny mohou lehce připomínat menší SUV od bavorské automobilky.
Dvojice koncovek výfukového systému potěší. Po vzhledové stránce dodává novince na sportovnosti.
Osmnácti palcové disky kol z lehké slitiny standardem pro dvě nejvyšší výbavy. Základ tvoří sedmnáctky.
Na délku měří HS 4.610 mm, rozvor pak činí 2.722 mm, v kabině je tak dostatek prostoru pro všechny cestující.
Na šířku naměříme 1.876 mm, na výšku pak 1.685 milimetrů.
Sebevědomý pohled do nového roku. V tom minulém se na českém trhu prodalo celkem 451 vozů.
Na to, že se jedná o vůz s cenou lehce nad půl milionu korun, je vzhled jak ze segmentu prémiovek.
Zadní difusor s dvojicí koncovek vypadá vkusně.
Pod kapotou novinky vždy najdeme benzínovou patnáctistovku TGI. Přeplňovaný zážehový motor nabízí výkon 162 koňských sil a je spjat s manuální šestistupňovou převodovkou či automatem.
Výkon 162 koňských sil na papíře vypadá dobře, v reálu je potenciál motoru mírně přidušen.
Potěší však příjemně kultivovaný projev se spotřebou paliva okolo sedmi litrů na sto kilometrů.
Na pohled vypadají sedadla sportovně, jejich konzistence je však měkčí, a tak opora těla není kdovíjaká.
Na pohodlné cestování jsou však dostatečná.
Palubní deska je jednoduchá a ctí základní koncepci.
Palubka se mi opravdu moc líbí, při detailnějším zkoumaní však narazíte na drobné nedokonalosti ve zpracování.
Středový panel je přehledný, obrazovka multimediálního navigačního systému nikterak rušivě nevystupuje z palubní desky.
Audiosystém s 10,1" barevným dotykovým displejem nabízí navigační systém či možnost spárování s chytrým zařízením.
Za volantem MG HS nečekejte kdovíjaké emoce. Řízení je příjemně lehké avšak bez zpětné vazby či radosti z jízdy. Potěší příjemně nastavený posilovač řízení a dobrá manévrovatelnost v městské provozu.
Z vozidla je dobrý výhled, sedí se hodně vysoko, možná až moc. Ocenil bych nižší posez.
Šestistupňová manuální převodovka disponuje relativně přesnými drahami v kulise.
Před řadící pákou své místo našly vybrané ovladače.
Některé detaily jsou velmi dobře propracovány, ostatní už méně. Výdechy klimatizace vypadají šik.
Digitální přístrojový panel s 12,3" barevným displejem najdete již v základním provedení.
Použitý plast ve výplních dveří je hodně laciný. Po kontaktu s vodou zanechává ošklivé mapy.
Na zadních sedadlech je prostoru dostatek i pro trojici dospělých. Potěší dostatek místa před koleny ale i v oblasti ramen.
Interiér je příjemně provzdušněn i díky panoramatickému střešnímu oknu.
V základním uspořádání nabízí HS objem kufru 580 litrů. Bohatě postačí i pěti členné rodině.
Roletka zavazadlového prostoru je na výhoz. Nejenže téměř nefunguje, za jízdy se občas sama odjistí.
Sklopení zadních sedadel je ukázkové. Zde by se dalo i komfortně lehnout.
Převoz rozměrnějších předmětů nebude problém.

Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu MG HS

  • Povedená modernizace designu, atraktivní a dynamický vzhled
  • Atraktivní cena i dobře vybavených specifikací
  • Prostorný interiér, dostatečný zavazadelník
  • Jednoduchá a přehledná palubní deska
  • Bohatá výbava již od základu

Mínusy modelu MG HS

  • Lehce pokulhávající zpracování
  • Navigační systém funguje velmi pomalu a zmatečně
  • Některé materiály v interiéru jsou velmi laciné
  • Absence pohonu všech kol a dieselového agregátu

Celkové hodnocení modelu MG HS: 96%

Facebook Comments