Citroën C5 Aircross – 1,6 PureTech

Značka Citroën zásobuje automobilový trh už od samých začátků originálními a maximálně pohodlnými vozy. Ani po sto letech, kdy automobilka slaví takto významné jubileum, se situace nemění. Důkazem mi je nová vlajková loď francouzské automobilky s modelovým označením C5 Aircross. Začátkem tohoto roku jsme měli možnost strávit týden za volantem vrcholného provedení s nejsilnějším naftovým agregátem. Po půl roce tak okusíme opět vrchol nabídky, nyní však s nejvýkonnějším zážehovým agregátem.

Kompletní recenzi, v níž jsme novou C5 popsali od designu, přes interiér a jeho praktickou stránku až po jízdní vlastnosti, naleznete níže v odkazu.

Test Citroën C5 Aircross 2,0 BlueHDi – Komfort nade vše

I při druhém setkání s C5  Aircross musím uznat, že Citroen odvedl kus kvalitní práce. Především pak v případě interiéru, nastavení podvozku a celkově komfortního projevu. Testovaný kousek je vyveden opět v nejvyšším výbavovém stupni Shine s řadou příplatkových položek, včetně nápaditého koženkového čalounění interiéru v béžové barvě. Co musím vyzdvihnout jsou neskutečně komfortní sedadla, která nabízejí opravdu velmi příjemný posez i pro vyšší postavy či prostorově rozměrnější řidiče. Dostatečně široké opěradlo do jisté míry připomíná křeslo z prodejny nábytku a stejně tak komfortní je i ve skutečnosti. Co mě moc neoslovilo bylo laciné zpracování volantu, u něhož je půlka věnce vyvedena v hnědé barvě (stejné jako u sedadel) a druhá v černé barvě plastu. Z celkového hlediska jinak povedeného interiéru je ale tento nedostatek pouze malou vadou na kráse. Pojďme však rovnou k technickým specifikacím testovaného vozu. S výkonem 180 koňských sil se benzínová šestnáctistovka, stejně tak s naftovým dvoulitrem BlueHDi, stává nejvýkonnější jednotkou v nabídce.

Oproti již dříve testovanému dieselu se C5 Aircross s benzínovou 1,6 PureTech chová podstatně zábavněji. Jízda působí daleko více agilněji, a tak se C5 nezalekne ani dynamičtější jízdy. Pod kapotou pracuje jednotka o výkonu 133 kilowatt, respektive 180 koňských sil. Výkon je přenášen skrze automatickou osmistupňovou převodovku na kola (pouze) přední nápravy. Chod nového automatu zvedá komfort na další úroveň, jednotlivá přeřazení jsou téměř nepostřehnutelná. Řadit lze i rozměrnými pádly pod volantem, nicméně jejich využití je minimální. Celkově bych tento doplněk oželel, stejně tak jako režim Sport. Podvozek C5 Aircross totiž není na tuto disciplínu nastaven, jeho předností je komfortní a pohodlná jízda, a to i po rozbitých okresních cestách. V tomto případě trochu zamrzí absence pohonu obou náprav. U mnoha vozů jsou marketingové slogany až moc nadsazené skutečnosti, zde u C5 Aircross si však troufnu říci, že slogan “Comfort Class” je zcela adekvátní. Souhra pohonné jednotky s automatickou převodovkou či celkově velmi komfortně naladěný podvozek dělají z každé cesty příjemnou zábavu.

Celkové hodnocení: 95 %
Průměrná spotřeba: 7,7 l/100 km
Cena testovaného vozu: od 745 000 Kč

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *