Volkswagen ID.4
Testy Volkswagen,  Testy vozů

Volkswagen ID.4 – Přesvědčivý výkon

Volkswagen ID.4

  1. Základní informace
  2. Naměřené hodnoty
  3. Výbava a ceník
  4. Konkurenti
  5. Hodnocení (+/-)
  6. Fotogalerie a video

1. Základní informace

  • Rozměry

Délka: 4.584 mm, Šířka se zpětnými zrcátky: 2.108 mm, Výška včetně ližin: 1.612 mm

Rozvor: 2.766 mm, Světlá výška: 210 mm, více v přiložené tabulce

  • Nabídka pohonných jednotek

Model ID.4 je zástupcem čistě elektrické rodiny Volkswagen. Pod kapotou tak pracuje elektromotor ve dvou výkonnostních verzích. Základem nabídky je elektromotor s kapacitou baterie 77 kWh s maximálním výkonem v rozmezí od 128 do 150 kW. Výkon udržitelný po 30 minutách je však o poznání nižší, konkrétně nabídne výkon 70 kW, respektive 95 koňských sil. V případě slabší verze jsou poháněna kola zadní nápravy a to skrze automatickou převodovku. Silnější varianta s maximálním výkonem 220 kW (299 koní) nabízí samozřejmě taktéž automatickou převodovku. K dobru však přidává pohon obou náprav 4MOTION. Udržitelný výkon v případě verze GTX dosahuje hodnoty 77 kilowatt, tedy 105 koňských sil. Dobíjení modelu ID.4 lze praktikovat za pomoci přípojky 11 kW AC či 125 kW DC. Baterie tak můžete dobíjet jak doma, tak na jakékoliv veřejné dobíjecí stanici včetně těch rychlonabíjecích, které postupně vyplňují mapu. Co se týče dojezdu elektrického ID.4, pohybujeme se okolo 400 až 450 kilometrů na jedno nabití. Nutno však zmínit, že dojezd je v případě elektromobilů hodně individuální záležitost. Svou roli zde hraje jízdní styl řidiče, klimatické podmínky a reliéf dané cesty. Při výletu do zimního letoviska je tak potřeba kalkulovat s dojezdem o desítky kilometrů nižším.

    • ID.4 PRO 77 kWh (150 kW)
    • ID.4 GTX 77 kWh (220 kW)



Volkswagen ID.4

2. Naměřené hodnoty

Po zkušenostech s modelem Škoda Enyaq IV jsem k prvnímu seznámení s modelem ID.4 přistupoval bez větších očekávání. Přeci jen je to další elektromobil z koncernu Volkswagen, a tak duší to bude identický automobil. Právě ona duše tak trochu v případě elektrických aut částečně pohasla. Rozdíly mezi jednotlivými elektromobily určenými pro každodenní provoz se tak často rozplývají a po týdenním testování vlastně nemáte v paměti zarytou žádnou silnější emoci spojenou s výhradně jedním elektromobilem. To však v žádném případě neznamená, že by za volantem elektromobilu neprobíhaly žádné emoce. Pro většinu nových zákazníků bude ID.4 zážitkem například v oblasti komfortu, výborné akustické izolace či lineárního přísunu výkonu. Například to hrobové ticho na palubě i při vyšších rychlostech je bezesporu příjemné, stejně tak absence vibrací při rozjezdech v městském provozu. Elektromobil rozhodně má co nabídnout. Pokud se bavíme konkrétně o nové ID.4, stavím ji do role premianta tohoto segmentu. Jednoduše po celý týden mě ID.4 jakoby chtěla ukázat, že život s plně elektrickým autem není o kompromisech, ale o požitku z komfortní, tiché a plynulé jízdě. Když k tomu přidám, že v městském provozu není problém na jedno nabití urazit až 500 kilometrů a poté cirka za 1 hodinu komfortně dobít v širokém spektru rychlonabíjecích stanic, mám pocit, že ID.4 je ideálním vozem pro první zkušenost s čistě elektrickým vozem.

ID.4 77 kWh (150 kW)

  • Emise dle výrobce: 0 (g/km)
  • Zrychlení 0-100 Km/h: 8,5 s
  • Maximální rychlost: 160 km/h

Z pohledu jízdních vlastností je ID.4 v první řadě komfortním vozem s velice schopným podvozkem. V městském provozu tak kromě vždy přítomného výkonu oceníte schopnost podvozku filtrovat široké spektrum nerovností. Řízení je uživatelsky velmi příjemné, potěšil mě poloměr otáčení, který činí 10,2 metru. V praxi se s ID.4 velmi příjemně manévruje a to i přes fakt, že karoserie má na délku téměř 4,6 metru. Výhled z vozu je velmi příjemný všemi směry. V zorném poli řidiče trochu zaclání vystrčený displej multimediálního zařízení. Po delší době však displej přestanete téměř vnímat. Chvilku jsem si musel zvykat na netradičně umístěný volič automatické převodovky, který našel své místo za volantem. Ovladač je pevně přichycen k digitálnímu přístrojovému štítu a ovládá se vlastně jen překlápěním v požadovaném směru. Bezpečnost posádky je pro ID.4 samozřejmě prioritou, a tak je k dispozici celá škála pasivních a aktivních asistenčních systémů. V čele s aktivním vedením v jízdních pruzích, nouzové brždění, sledování mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek a eCall v případě dopravní nehody.

3. Výbava a ceník

Volkswagen pro zákazníky připravil dvě výbavové linie modelu ID.4. Základní nabídku tvoří výbavová linie s označením Pro čítající širokou škálu výbavy. Již od základu můžete počítat s 19″ koly, nikoliv s disky ale pouze plastovými kryty. Dále v nabídce nechybí tepelné čerpadlo, adaptivní tempomat ACC, automatická klimatizace Climatronic, ID. Display, digitální přístrojový štít s barevným displejem o velikosti 5,3″ či vyhřívaný volant, sedadla a čelní sklo. Výbavu bych v tomto případě neoznačoval za základní nýbrž za odpovídající pořizovací ceně. ID.4 ve výbavové linii Pro pořídíte od 1.284.900 Kč, komfortní výbava je tak bezesporu na místě. V této cenové hladině by tak absence některých prvků výbavy bylo spíše smutným zjištěním. Pokud chcete ještě více výbavy, je zde připravena verze GTX, která k dobru přidává například 20″ kola z lehkých slitin, IQ.Light LED Matrix světlomety, 3D LED zadní světla s animací na uvítanou a především pohon všech kol 4MOTION. Volkswagen samozřejmě dále nabízí širokou nabídku příplatkových položek, které jsou uspořádány do konkrétních paketů. Linie GTX startuje na částce 1.517.900 Kč. Dostat se klidně o čtvrt milionu výše však není problém. Například Paket Top Sport Plus Interiér Gray zkrášlí ID.4 o – Interiér Platinum Gray , sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, potahy sedadel ArtVelours Microfleece, přední ergoActive sedadla s elektrickým nastavením, paměťovou funkcí, bederní opěrkou, s masážní funkcí a s nastavitelnou délkou podsedáku, ambientní osvětlení – osvětlení lišty přístrojové desky, ozdobných lišt, výplní dveří, odkládací přihrádky ve všech 4 dveřích a prostoru pro nohy pasažérů v přední řadě vozu – výběr ze škály 30 barev, pedály z ušlechtilé oceli, design “Play and Pause”, zadní opěradla asymetricky dělená, sklopná – s loketní opěrkou vzadu vč. držáku na 2 nápoje – s průvlakem pro transport dlouhých předmětů, vnější zrcátka elektricky nastavitelná a sklopná, automatické naklonění vnějšího zpětného zrcátka u spolujezdce při zařazení zpátečky. Tento paket nabízí bezesporu velmi atraktivní výbavu. K ceně vozu však budete muset připočíst dalších 95.400 Kč. Takových to paketů je v ceníku mnoho, lákají k dokoupení, cena pak bude nepříjemně atakovat hranici 2.000.000 Kč. Osobně si myslím, že základ verze GTX je opravdu napěchován komfortní a bohatou výbavou, a tak ID.4 s cenovkou okolo 1.500.000 Kč je ideální volbou.

Níže naleznete odkaz na aktuální ceník zastoupení značky Volkswagen

Aktuální informace a ceník k modelu Volkswagen ID.4


4. Konkurenti

Volkswagen ID.4 řadíme do segmentu C-SUV, kde o svoji přízeň bojuje s celkem 71 konkurenčními modely. Nutno podotknout, že v této třídě nalezneme SUV s obrovským rozptylem jak svého zaměření, tak i cenové nabídky. V této třídě tak své místo nachází i modely jako Dacia Duster, Citroen C4 či Škoda Kamiq. Mezi přímé konkurenty ID.4 tak řadíme především modely jako Škoda Enyaq iV, Kia EV6, Mercedes-Benz EQC či Audi Q4. Nejúspěšnějším čistě elektrickým zástupcem segmentu C-SUV je bez zaváhání model domácí automobilky Škoda Auto Enyaq iV. S celkem 215 registracemi za letošní rok nemá konkurenci. Na druhém místě nalezneme hned tři modely s celkem 17 prodanými kusy. Jmenovitě jde o Kiu EV6, Hyundai IONIQ 5 a právě ID.4 z dílny Volkswagenu. Průběžné třetí místo s 15 registracemi na svém kontě připisuje Audi Q4. Tržní podíl čistě elektrických aut v segmentu C-SUV je stále velmi skromný. Momentálně se podíl elektro aut pohybuje na hodnotě 3,89 procenta.

  • Škoda Enyaq iV
  • Kia EV6
  • Hyundai IONIQ 5
  • Mercedes-Bent EQC
  • Volkswagen ID.4
  • Audi Q4

5. Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Volkswagen ID.4

  • Prostorný interiér (dostatek místa ve druhé řadě, zavazadelník 543 litrů)
  • Komfortní interiér (pohodlná sedadla, skvělé odhlučnění, bohatá výbava)
  • Schopný podvozek (příjemně nastavený podvozek pro městský provoz)
  • Uživatelsky přívětivý (reálný dojezd až 450 km, rychlé dobíjení, intuitivní ovládání)

Mínusy modelu Volkswagen ID.4

  • Designově nepřesvědčivý („baclaté” tvary, minimum emocí)
  • Detaily v interiéru (zpracování některých detailů působí až moc snahou ušetřit)
  • Oproti Enyaqu nenabízí žádný zásadní rozdíl proč právě ID.4

Celkové hodnocení modelu Volkswagen ID.4: 95%

6. Fotogalerie

Facebook Comments