Testy Toyota,  Testy vozů

Toyota RAV4 Adventure – Kus poctivého auta! (+ plug-in hybrid)

Toyota RAV4 Adventure

  1. Základní informace
  2. Naměřené hodnoty
  3. Výbava a ceník
  4. Konkurenti
  5. Hodnocení (+/-)
  6. Fotogalerie

1. Základní informace

  • Rozměry

Délka: 4.600 mm, Šířka: 1.855mm, Výška včetně ližin: 1.685 mm

Rozvor: 2.690 mm, Světlá výška: 190 mm

  • Nabídka pohonných jednotek

Toyota RAV4 je na českém trhu nabízena minimálně s dvoulitrovým agregátem. Základem nabídky je dvoulitrový valvematic s maximálním výkonem 173 koňských sil. Tato jednotka pracuje s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem přední nápravy. Zvolit si však můžete i verzi s pohonem obou náprav. Tentýž agregát lze konfigurovat i s automatickou převodovkou. Zákazník si i v případě automatické převodovky Multidrive S může zvolit mezi dvoukolkou a pohonem obou náprav. Druhým motorem v nabídce nové Toyoty RAV4 je 2,5 litrový hybrid ve dvou specifikacích. Zatímco dvoukolka nabízí maximální výkon 218 koní, čtyřkolka nabídne celkem 222 koňských sil. V obou případech je výkon na nápravu přenášen skrze automatickou e-CVT převodovku.

  • 2.0 valvematic (173 k) 6st. man. převodovka FWD
  • 2.0 valvematic (173 k) aut. převodovka Multidrive S FWD
  • 2.0 valvematic (173 k) 6st. man. převodovka AWD
  • 2.0 valvematic (173 k) aut. převodovka Multidrive S AWD
  • 2.5 Hybrid (218 k) aut. převodovka e‑CVT FWD
  • 2.5 Hybrid (222 k) aut. převodovka e‑CVT AWD



2. Naměřené hodnoty

Pokud se rozhodnete pro verzi Adventure, výběr pohonné jednotky za vás učinil výrobce. K dispozici je výhradně s nejsilnějším agregátem, tedy hybridním s automatickou převodovkou, pohonem obou náprav a maximálním výkonem 222 koňských sil. Hybridní technologie Dynamic Force dokáže uvést RAV4 do pohybu čistě na elektřinu, pomáhá s rozjezdy a optimalizuje spotřebu paliva. V praxi funguje velmi přesvědčivě. Přechod mezi elektrickým režimem a jízdou na spalovací motor je optimálně plynulý a nikterak řidiče nevyrušuje. Jízda v městském provozu je díky schopnosti jízdy čistě na elektřinu velmi komfortní, ticho na palubě je příjemné, stejně tak jako pocit z ušetřeného paliva a emisí. Jízdu v čistě elektrickém režimu rozpoznáte díky symbolu EV v kapličce přístrojů. Při rychlostech okolo 40 – 50 kilometrů se plynule přejde do režimu spalovacího motoru. Čtyřválcový agregát o objemu 2,5 litru je velmi kultivovaný. Výkon 131 kilowatt, respektive 176 koňských sil je více než dostačující. Potěší již zmíněná kultivovanost, odhlučnění a chuť akcelerovat. Průměrná spotřeba RAV4 se během týdne ustálila na hodnotě 5,8 litru na sto kilometrů. Pokud bychom měřili více dynamičtější jízdní styl, počítejte se spotřebou okolo 6,5 litru. Na tak velké SUV s hmotností přes 2,2 tuny je to i tak velmi hezký výsledek. Vše se jeví jako dokonalé, a to až do chvíle než se začnete sžívat s automatickou e-CVT převodovkou. Celý týden jsem si tak nějak představoval, jak skvělé by bylo zde mít například dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG známou z koncernových vozů VW. Převodovka Multidrive S mě rozhodně nepřesvědčila. Její projev nepatří k těm nejkultivovanějším a bezesporu ukrajuje na výkonovém potenciálu 2,5 litrového agregátu. Rozhodně byste netipovali, že vpředu je připraveno hned 222 koňských sil. Bez výhrad funguje připojování zadní nápravy, systém dokáže velmi rychle vyhodnotit situaci a poslat výkon tam, kde je zrovna více potřeba.

  • Emise dle výrobce: 128-134 (g/km)
  • Emisní norma: Euro 6
  • Zrychlení 0-100 Km/h: 8,1 s
  • Maximální rychlost: 180 km/h

RAV4 Adventure svým vzhledem vybízí k dobrodružství mimo zpevněné vozovky. Pohon všech kol funguje obstojně i v náročnějších podmínkách, limitující jsou tak spíše dlouhé převisy karoserie. Hlavním teritoriem jsou tak spíše lesní, polní cesty a výjezd k horské chatě v náročnějších sněhových podmínkách. Na silnici se RAV4 cítí velmi dobře i na horších okreskách, kde potěší velmi dobře naladěným podvozkem. Součástí výbavy Adventure jsou 19-ti palcové disky kol. Umím si představit o kousek větší komfort v případě o palec menších disků. Každopádně devatenáctky udělají parádu i v městském provozu. Nutno si na rovinu říci, že zde bude trávit i drtivou část svého provozu.



3. Výbava a ceník

Kromě testované výbavy Adventure se Toyota RAV4 nabízí hned v dalších pěti výbavových stupních. Základem je verze s označením Active startující na částce od 814.900 korun. V základu se můžete těšit například na multimediální systém Toyota Touch® 2 (8″), adaptivní tempomat, klimatizaci, kožený volant či parabolické Bi‑LED světlomety s funkcí automatického spínání dálkových světel (AHB). Pod hranici jednoho milionu korun se vtěsná výbava Active s paketem Business (844.900 Kč), který k dobru přidává mlhové světlomety, zadní parkovací kameru či 17″ disky kol z lehkých slitin. Výbava Comfort se taktéž prezentuje cenovkou pod jeden milion korun, konkrétně vyjde na částku od 879.900 Kč. Zákazník navíc dostává například 7″ TFT multiinformační displej v přístrojovém štítu, vyhřívaná přední sedadla, automatickou dvouzónovou klimatizaci a senzor deště. Nad jeden milion již zavítala výbava s označením Selection, konkrétně startuje na částce 1.094.900 korun. Těšit se můžete mimo jiné na projektorové Bi‑LED světlomety s funkcí automatického spínání dálkových světel (AHB), bezklíčové nastupování a startování tlačítkem Smart Entry & Start, zatmavená zadní okna (Privacy Glass) a 19″ disky kol z lehkých slitin v designu Selection. Právě výbava Selection dává základ dalším dvěma výbavovým verzím, těmi jsou Adventure (od 1.194.900 Kč) a Executive (od 1.094.900 Kč). Zatímco výbava Adventure se prezentuje více off-road vzhledem za pomoci speciálnímu designu předního nárazníku s černě provedenou mřížkou chladiče, širší ochrany podběhů či možnosti dvoubarevného lakování karoserie. Executive hraje více do noty zákazníkům hledající maximální výbavu a SUVéčko, které chce být více „lešťenkou” než dříčem v náročnějších podmínkách.

Soužití s verzí Adventure bylo více než příjemné. Po designové stránce zaujme svojí robustností. V interiéru potěší bohatou výbavou a především prvotřídním zpracováním. Palubní deska je přehledná, kvalitně zpracovaná a z pohledu ergonomii na vysoké úrovni. Moc mě však nepotěšila sedadla, která nabízejí pouze průměrnou oporu stehen. Boční vedení a celková konzistence materiálu mě v zásadě nepřesvědčily o komfortu na delší cesty. Výhradu budu mít i ke grafickému zpracování a celkové funkčnosti infotainmentu, který jakoby se zasekl ve vývoji před deseti lety. Systém reaguje na povely s jistou dávkou zpoždění a ignorace. Ve voze atakující částku jeden a čtvrt milionu očekávám jiný standard. Vše ostatní funguje tak, jak má. Nejvíce v interiéru RAV4 oceníte vzdušnost a prostor pro posádku. Ve druhé řadě sedadel nebude mít problém pohodlně cestovat i trojice dospělých pasažérů. Pro zavazadla je pak připraven kufr o základním objemu 580 litrů. Po sklopení sedadel druhé řady se objem navýší až na 1.189 litrů. V obou případech počítáno po roletu zavazadlového prostoru. Přístup k zavazadlům je příjemný. Hrana zavazadelníku je sice trochu výše, ale nic zásadního. Potěší tak především celkový objem, který bohatě postačí i pětičlenné rodině.

Níže naleznete odkaz na aktuální ceník zastoupení značky Toyota.

Aktuální informace a ceník k modelu Toyota RAV4

Toyota RAV4 přijíždí jako plug-in hybrid

RAV4 s výkonem přes tři sta koní? Není problém, Toyota nabízí nově plug-in hybridní RAV4 s maximálním výkonem 306 koňských sil. Oproti klasickému hybridu si můžete baterie dobít přímo ze sítě. Využít můžete veřejnou síť dobíjecích stanic nebo dobíjet přes večer z domácí zásuvky. Čistě na elektřinu urazí v ideálních podmínkách lehce přes sedmdesát kilometrů. Kdo bydlí typicky v satelitních městech a do práce dojíždí cirka 30 kilometrů, dokáže na jedno nabití jezdit čistě na elektrický pohon. Ideální variantou je, když máte možnost dobíjet například v práci, kdy auto čeká v garáži. Plug-in hybrid můžete využít i opačným způsobem, tedy využít oněch 306 koní pod kapotou. RAV4 s takovýmto výkonem dokáže nabídnout nebývalou dynamiku. Rozhodně lze konstatovat, že tahle specifikace umí svým výkonem zaujmout i zákazníky pokukující u německé konkurence. Na druhou stranu většina zákazníků Toyoty bude spíše uvažovat o možnostech jízdy čistě na elektřinu s cílem maximalizovat ekologický potenciál vozidla. Poté však na povrch vyvstává otázka, proč tedy tolik „zbytečného” výkonu. To už je čistě na preferencích zákazníků, každopádně se jedná o ideální verzi. Pokud manželka jezdí v módu klidném (ECO) a manžel si rád přepne do režimu sport a podusí 306 koní pod kapotou. Příchod plug-in hybridní verze považuji za logické doplnění stávající nabídky. Elektrifikace modelových řad je aktuálním tématem, a tak RAV4 pouze upevňuje svoji pozici na trhu. Nutno počítat s cenami atakující jeden a půl milionu korun. To je oproti verzi Adventure rozdíl okolo čtvrt milionu korun, a to je dost. Navíc v případě testu verze Adventure nelze mít k chodu klasického hybridu žádných výhrad. Elektřina pomáhá s rozjezdy, plachtěním a při nízkých rychlostech dokáže taktéž jet čistě na elektřinu, tedy bez spalování paliva spalovacím motorem. Každopádně RAV4 ať už v provedení hybridním, nebo plug-in hybridním zůstává jedním z nejlepších SUV na světě. Teď už je jen na vás, jakou verzi zvolíte. Ani v jednom případě nešlápnete vedle.

« z 52 »

4. Konkurenti

Toyota RAV4 je jedním z hlavním zástupců segmentu C-SUV. V tomto silně konkurenčním prostředí se RAV4 dokáže s jistotou prosazovat. Od začátku roku (1-5/2022) se pro tento model rozhodlo již celkem 801 zákazníků. Tento počet registrací činí z RAV4 celkem devátý nejprodávanější vůz segmentu s tržním podílem 3,25 procenta. Mezi hlavními konkurenty RAV4 hledejme například domácí Škodu Kodiaq, Volkswagen Tiguan či jihokorejský Hyundai Santa Fe. Níže seznam nejprodávanějších vozů segmentu C-SUV.

  • Škoda Karoq
  • Škoda Kodiaq
  • Hyundai Tucson
  • Škoda Kamiq
  • Dacia Duster

5. Hodnocení

Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

Plusy modelu Toyota RAV4 Adventure

  • Atraktivní vzhled verze Adventure (drsný vzhled přídě, široké oplastování podběhů)
  • Účinné Bi-LED světlomety (povedené jak po designové stránce, tak po funkční)
  • Úzké prahy dveří (příjemné nastupování a vystupování)
  • Kultivovanost hybridního ústrojí (jízda čistě na elektřinu, slušná spotřeba paliva)
  • Prostor pro posádku a zavazadla (dostatek místa pro všechny cestující, objem 580 litrů)

Mínusy modelu Toyota RAV4 Adventure

  • Těžce uchopitelný design (vyjma verze Adventure)
  • Pouze průměrná sedadla (minimální opora těla)
  • Zastaralý infotainment (k intuitivnímu ovládání má daleko)
  • e-CVT převodovka (zvuk jak vysavač, pocitově ubírá na výkonu a jízdním komfortu)

Celkové hodnocení modelu Toyota RAV4 Adventure: 97%

6. Fotogalerie

Facebook Comments