Opel Combo Life XL
Testy Opel,  Testy vozů

Test Opel Combo Life – dobrá MPV stále existují

Skupina PSA má ve své nabídce řadu crossoverů a SUV, drží krok i s aktuálními trendy v oblasti elektrifikace. Já jsem však nejraději za fakt, že v nabídce značek Citroen, Peugeot a Opel zůstal alespoň jediný zástupce malého rodinného MPV. Základem jsou stejný, každý přidává něco ze své rodné stáje, jmenovitě jde o již legendární Berlingo, přejmenovaný model Rifter (dříve Partner) a německého kolegu s modelovým označením Combo. Berlingo a Riftera jsem již klasickým testům podrobil, nyní jsem usedl za volant Opelu, který mě tak trochu nahlodal, jakého že to mám favorita z těchto tří MPVéček.

Design: Nejvíce konzervativní

Byl to právě design, který mě tak trochu u Comba zprvu neoslovil. Díky tomu u mě při designovém srovnání všech vozů jasně vyhrával Peugeot Rifter. Citroen Berlingo má dozajista nejsympatičtější kukuč, každopádně tvrďácký pohled Riftera mě jednoduše více zaujal. Opel Combo na mě zpředu působil tak trochu nevyváženě, musím však přiznat, že den ode dne si mě Opel získával čím dál tím více. Velkou měrou se o to zasloužil vyšší výbavový stupeň Innovation. Obsahující šestnáctipalcové disky kol z lehkých slitin, modrou barvu s označením Night, stříbrnou lištu na předním nárazníku, LED denní svícení, mlhové světlomety, zatmavená boční a zadní okna či střešní ližiny. Tyto prvky jsou právě již součástí výbavy, nemusíte tak za ně připlácet. Díky nim vůz řádně prokoukne a vypadá opravdu k světu. Již od základní výbavy Enjoy se můžete těšit na posuvné dveře na obou stranách, možnost otevření pouze prosklené části pátých dveří a obrovskou variabilitu interiéru. Boční partie a záď vozu je až na rozdílnou grafiku koncových světel identická s modely Berlingo a Rifter. V případě testovaného kousku se bavíme o prodloužené verzi XL, která díky tomu dokáže nabídnout komfortní posez i ve třetí řadě sedadel. Zásluhu na tom má celkové prodloužení karoserie o 35 centimetrů. Není to však pouze o prodloužení převisu za zadní nápravou, změněna byla i hodnota rozvoru. Zadní převis je tak delší o 15,8 cm, hodnota rozvoru se pak zvýšila o 19,2 centimetru. Jestliže základní verze působí na první pohled kompaktně, prodloužené verze, jenž nabízejí i jeho kolegové, působí tak trochu jako malé mikrobusy. Inu design v tomto směru hraje druhé housle, o to více si celá rodina užije vnitřní prostor. Rozhodnutí jaký vůz z této trojice vybrat na základě designu je na každém jedinci. Mé rozhodnutí ovlivnil především interiér.




rozměry opel combo life xl

Interiér: Prostor pro každého

Stojíte-li před rozhodnutím, které MPV z této trojice nakonec umístíte do své garáže, kromě rozdílného designu přídí se změny odehrávají i v případě koncepce řidičovy zóny. Palubní desky jsou totiž identické. Jedná se jen o rozdíly v oblasti přístrojových štítů a volantů. Zatímco Peugeot Rifter vsadil na i-Cockpit, který mě upřímně v osobní dodávce nikterak nenadchl, Citroen naopak umístil budíky tak nízko, že na ně skoro není vidět, a tak přítomnost příplatkového Head-up displeje je skoro nutností. V tomto souboji mě tak nejvíce oslovil právě Opel, který nabízí přehledný přístrojový štít a hezky zpracovaný multifunkční volant. Ihned po usednutí mě tak Combo jasně přesvědčilo, že zde se cítím nejlépe. Zároveň i na pohled je pořádný volant podstatně líbivější než-li ten v Rifteru z koncepce i-Cockpit. Vše ostatní zůstává stejné, což není na škodu. K dispozici je tak na poměry MPV vskutku bohatá výbava čítající například tempomat, udržování vozu v jízdním pruhu, vyhřívaná sedadla, dotyková obrazovka infotainmentu s navigačním systémem či automatická klimatizace. Na palubě tak nechybí nic, co by mělo narušit pohodový rodinný výlet. Co mě však trochu trápí je prostor pro pravé koleno řidiče. V případě, že je vůz vybaven manuální převodovkou, je vše v pořádku. Problém nastává v přítomnosti upraveného středového tubusu na základě automatické převodovky. Díky této úpravě se mé pravé koleno nepříjemně setkává s tvrdým plastem. Ideální pozici za volantem jsem tak musel hledat i s ohledem právě na stísněný prostor v oblasti kolen. Spolujezdec, tři cestující ve druhé řadě sedadel mají místa na rozdávaní všemi směry. Ve třetí řadě sedadel jsem se při svých 180 centimetrech dokázal bez větších problémů komfortně usadit. Rozhodně to není nouzové sedadlo, cestu na dovolenou bych zde však dobrovolně trávit nechtěl. Velkou výhodou a vlastně jakýmsi triumfem oproti řadě módních SUV je fakt, že ve druhé řadě sedadel můžete bezpečně umístit hned trojici dětských autosedaček. Třešničkou na dortu je pak přístup díky posuvným dveřím na obou stranách. Zavazadlový prostor je v případě všech tří MPV ukázkový. V případě verze XL je při pětimístném uspořádání interiéru základní objem 850 litrů. Po sklopení sedadel druhé řady lze objem navýšit až na maximálních 2.693 litrů. Ideální tvar ložné plochy, nízká nakládací hrana, sedadla sklopená téměř o roviny, to vše bezesporu oceníte a u většiny SUV nikdy nezískáte. Pokud budete cestovat v sedmi, prostoru za třetí řadou je logicky minimálně. I tak zde však do výšky naskládáte slušnou dávku menších zavazadel.



Jízda: Taťka kliďas
V nabídce motorizací Opelu Combo Life nalezneme jeden zážehový agregát ve dvou výkonnostních variantách a dieselovou patnáctistovku CDTI o maximálním výkonu 96 kilowatt (130k) pracující jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak s osmi stupňovým automatem. Pod kapotou testovaného vozu však našla své místo zážehová dvanáctistovka s vyšším výkonem rovným taktéž 96 kilowatt, respektive 130 koňským silám. Základní jednotka nabízí výkon 81 kilowatt (110k), je dostupná i pro verzi XL. Spjatá je však výhradně s manuální převodovkou. To v případě silnější dvanáctistovky si zase naopak nemůže zvolit manuální převodovku. Tříválcová jednotka produkující výkon 96 kilowatt disponuje točivým momentem o hodnotě 230 Nm. při 1.750 otáčkách za minutu. Z nuly na sto akceleruje za 10,7 vteřiny, maximální rychlost, kterou Combo dokáže vyvinout, je 186 kilometrů za hodinu. Jednotka splňuje emisní normu EURO 6.2. V průměru si během testu řekla o 6,5 litru na sto kilometrů. Hodně pak záleží na celkovém jízdním stylu. Se spotřebou se můžete podívat klidně ještě o litr výše. Výkon 96 kilowatt je pro osobní dodávku s pohotovostní hmotností 1.557 – 1.600 kilogramů (dle výbavy) adekvátní. Při nižším obsazení dokáže překvapit svojí dynamikou, jednotka jde příjemně za plynem, a tak rozhodně nebudete v provozu za brzdu. Chválit opět budu osmistupňový automat, který se jednoduše v PSA povedl a ve všech vozech pracuje velmi precizně. Ani v případě modelu Combo nikterak neukrojuje z výkonu zážehové dvanáctistovky. Jednotlivá přeřazení jsou téměř nepostřehnutelná, záleží však na jízdním stylu. Pokud budete chtít po převodovce rychlé reakce na dynamický jízdní styl, začne se chovat trochu zmatečně. V komfortním režimu s poklidným jízdním stylem však dokáže výrazně zvýšit celkový jízdní komfort. Podvozek pracuje spolehlivě, většinu nerovností dokáže s přehledem filtrovat. Počítat se však musí s občasnými rázy přecházející až do volantu a mírnými náklony karoserie. Nic co by vás mělo nepříjemně překvapit, pokud jste řidič „Taťka kliďas” budete velmi spokojen. Z pohledu jízdních vlastností se všechny tři vozy chovají obdobně, rozhodování to tak opravdu není lehké. Najdeme rozhodnutí v ceníku?

ceník opel combo life

Verdikt: Cenové porovnávání
Když si vedle sebe postavíme Citroen Berlingo XL, Peugeot Rifter Long a Opel Combo Life XL s benzínovou dvanáctistovkou o výkonu 81 kilowatt a manuální převodovkou v základních výbavách bez akčních nabídek, výsledek je následující. Nejlevněji pořídíte Berlingo a to za 495.000 Kč, jako jediný se vešel pod hranici půl milionu korun. Následuje Rifter s cenou 515.000 Kč, nejdražší Opel Combo je však pouze o jeden tisíc dražší (516.000 Kč). Co na to říkají data z prodejů za letošní rok? Výsledek odpovídá cenovým nabídkám. Nejprodávanější je Berlingo (1.406 ks), následuje s velkým odstupem Rifter (1.219 ks) a pouze 410 prodanými kusy se umístil Opel Combo. Důsledkem menších prodejů Opelu Combo bych označil menší reklamní kampaně a nižší povědomí zákazníků oproti Berlingu a Rifteru. Ve výsledku je to právě Opel Combo, který mě oslovil nejvíce především díky lepšímu pocitu za volantem a možnosti výběru 96 kilowattové jednotky, kterými konkurenti ze stejné stáje aktuálně nedisponují.

Plusy: Variabilita a prostornost interiéru, výkonná dvanáctistovka, verze XL s prodlouženým rozvorem
Mínusy: Stísněný prostor pro pravé koleno (automat), neomalený design, marketingová strategie

Celkové hodnocení: 97%
Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km
Cena testovaného vozu: od 664.900 Kč (Výbava Innovation, 1,2 TURBO 96 kW 8EAT)

Facebook Comments