Opel Corsa – Doplácí na popularitu Peugeotu 208 a nové C3
1.7.2025/
Aliance Stellantis má v segmentu malých vozů hned tři zástupce, každý hrdě nese logo své automobilky. Všechny tři modely prošly výraznými modernizacemi, jejich chuť po úspěchu je tak patrná. V segmentu, kterému na našem trhu jasně dominuje domácí model Fabia, se velmi dobře daří novému Citroenu C3. Za šest měsíců se prodalo 595 kusů, a tak extravagantnímu modelu náleží zaslouženě pátá příčka a tržní podíl 5,36 procenta. Na sedmé příčce se aktuálně prezentuje model 208 od Peugeotu. Pro sportovněji střižený městský vůz se rozhodlo celkem 394 nových zákazníků (tržní podíl 3,55 procenta). Třetí do party, model Opel Corsa, ničím zásadně nevystupuje z řady. Je to taková šedá myška oproti sourozencům. Bohužel tomu odpovídají i samotné prodeje, kde Opel výrazně zaostává. Celkově třináctá příčka a pouze 67 prodaných vozů od začátku roku. Přitom v mnohých ohledech je daleko příjemnějším vozem a především na Evropském trhu se Corse velmi daří. Tak proč na našem trhu tak zaostává?
Opel Corsa je na Evropské scéně úspěšný model, kde si hravě poradí i s domácím modelem Fabia. Na našem trhu se však malému Opelu jednoduše nedaří. Pouze 67 prodaných vozů od začátku roku.
Sportovně elegantní design byl pro Corsu vždy typickým prvkem, novinka se této tradice drží se ctí.
Výbavový stupeň GS ještě umocňuje dynamický vzhled.
16″ dvoubarevné broušené ráfky z lehkých slitin dodávají na šmrncu, stejně tak červená barva karoserie s označením Cardio v kombinaci s černou střechou.
Výrazný spoiler na pátých dveřích.
Grafika zadních světlometů je jednoduchá ale zároveň líbivá.
Dvojitá koncovka výfuku je v dnešní době pohlazením na duši, byť se jedná o tříválec.
Cena nového Opelu Corsa startuje na akční částce 399.990 Kč. S cenou pod čtyři sta tisíc dostane zákazník benzínovou dvanáctistovku s výkonem 74 kilowatt a šestistupňovou manuální převodovku. K dispozici je i s automatickou převodovkou o osmi rychlostních stupních. K dispozici je dále mild-hybrid s výkonem 81 kilowatt, respektive 107 kilowatt v případě nejsilnějšího provedení. V případě mild-hybridu je připravena nová dvouspojková elektronická převodovka o šesti rychlostních stupních.
Jízda s mild-hybridem je velmi agilní, výkon 107 kilowatt dodává lehké Corse dostatek síly. Součinnost s novou dvouspojkovou převodovkou funguje bez výhrad, stejně tak potěší schopný podvozek. Na okreskách dokáže filtrovat široké spektrum nerovností. Zároveň dokáže podržet i při dynamické jízdě.
Jednotka potěší nejen výkonem ale i celkově kultivovaným projevem s průměrnou spotřebou okolo 5 litrů na sto kilometrů.
Výrazné boční vedení a dlouhý sedák nabízejí skvělou oporu těla.
Oproti Peugeotu 208 či C3 má Corsa nejhezčí volant. Palubní deska je přehledná a z pohledu ergonomie bezchybná.
Sedí se níže, výhled je však v pořádku. Na dobré úrovni je i celkové odhlučnění.
Multimediální systém nabízí jednoduché zobrazení, potěší možnost spojení s chytrým zařízením či rychlost systému.
Středová konzole moc krásy nepobrala, volič automatické převodovky by si zasloužil lepší umístění, třeba pod volantem.
Velmi příjemné zjištění. Ovládání klimatizace po startu za pomoci otočných ovladačů.
Digitální přístrojový štít zobrazuje to nejpodstatnější. Zobrazení je přehledné a dobře čitelné.
Palubní deska možná nepůsobí nikterak futuristicky, svojí jednoduchostí však potěší třeba i starší řidiče.
Pro každodenní ježdění je Corsa jako stvořená. Vše je tam, kde má být. Nikde nic nepřekáží, nebliká, neotravuje.
Na zadních sedadlech se komfortně usadí dva dospělí. Trojice dětí taktéž nebude problém.
Základní objem 309 litrů je tak akorát pro městský styl života. Větší nákup holt bude cestovat na zadních sedadlech.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Opel Corsa
Atraktivní sportovně-elegantní tvar karoserie
Pohodlná sedadla s dlouhým sedákem
Ovládání klimatizace za pomoci klasických otočných ovladačů
Prostor ve druhé řadě sedadel
Jisté jízdní vlastnosti, dynamická hybridní jednotka