Nejlepší škodovky současnosti? Kodiaq RS, Superb L&K a Octavia RS
1.7.2025/
Domácí automobilka Škoda Auto zaujímá na českém trhu stabilně první příčku v prodeji nových vozů. Od začátku roku se prodalo již více jak 42.000 nových škodovek. S tržním podílem 34,33 procenta nemá na našem trhu adekvátní konkurenci. Druhým místem v dosavadních prodejích se prezentuje Hyundai s tržním podílem 8,47 procenta, následuje Volkswagen, Toyota a pětici nejúspěšnějších uzavírá Kia.
Podíváme-li se na provozovatele prodaných vozů zjistíme, že 82,92 procent prodaných nových škodovek míří do firem. Soukromá klientela v případě domácí automobilky činí 17,08 procenta. Pouze sedmnáct procent nových škodovek míří mimo firemní flotily. Výhodné fleetové programy, rozsáhlá servisní síť, dostupnost náhradních dílů a spolehlivý provoz jsou pro většinu firem zásadní faktory. Do vozových parků však ne vždy míří pouze oholené výbavy se základní motorizací v bílé barvě. Škodovka se v posledních letech významně posunula i do sfér vozových parků pro managment firem. Roli manažerské limuzíny s noblesou zvládne nový Superb Laurin&Klement, atraktivitu vozového parku dokáže pozvednout Kodiaq či Octavia ve sportovním provedení RS. Ostatně i soukromé klientele je v posledních letech více po chuti luxusnější výbava a atraktivní vzhled například verzí Sportline či Laurin&Klement.
Škoda Superb Laurin&Klement
Nová generace vlajkové lodi se postupně zabydluje na zdejším trhu. Na Kodiaq však významně ztrácí. Rozdíl přibližně dvou tisíc vozů je výrazný.
Majestátní příď vozu jasně ukazuje příslušnost k manažerským vozům. Nová generace je pro mnohé po designové stránce rozporuplným vozem, nicméně příď vozu je velmi povedená.
Právě zadní partie vozu to od kritiků schytávají nejvíce. Ostatně oproti předešlé generaci je to i za mne krok zpět.
Nicméně design je pro většinu firem až druhořadým aspektem při skládání vozového parku. Každopádně jednotlivé detail karoserie rozhodně stojí za to. Nové Matrix-LED přední světlomety nejen vypadají skvěle, potěší především jejich funkčnost.
Top LED zadní světla s animovanými ukazateli směru jsou standardem až od výbavy Laurin&Klement.
Nová generace modelu Superb startuje na částce od 935.000 Kč včetně DPH. Výbava Laurin&Klement pak startuje na částce od 1.135.000 Kč.
Typické logo luxusně vybavené škodovky můžeme na našich silnicích vídat velmi často.
Reprezentativní vzhled, odraz úspěšného manažera i celé firmy a to bez zbytečné okázalosti. Ne každý chce být viděn a dělat humbuk při příjezdu na schůzku.
Karosářské provedení liftback dodává vozu punc limuzíny. Každopádně na českém trhu se větší oblibě těší praktičtější provedení combi.
Jisté jízdní vlastnosti, komfortní podvozek a skvělé odhlučnění – to vše uvítá ať manažer firmy, majitel či klient ze soukromé sféry.
Nový Superb se těší veliké oblibě i u leasingových společností, kde měsíční splátky dokážou klesnout i pod deset tisíc korun.
Široká nabídka motorizací je v dnešní době hotový zázrak. Nový Superb disponuje v základu benzínovou patnáctistovkou jako mild-hybrid či plug-in hybrid. Více výkonu přináší dvoulitrové TSI s maximálním výkonem 150 kilowatt, respektive 195 kilowat v případě silnější specifikace. Nechybí ani klasický diesel TDI ve dvou specifikacích. Slabší verze nabízí výkon 110 kilowatt, silnější pak 142 kilowatt. Nejsilnější benzín a diesel se pak pojí s pohonem obou náprav. Nová generace pak nadobro utnula nabídku manuální převodovky.
Top ergonomická elektrická přední sedadla s pamětí, bederní opěrkou, ventilací a masážní funkcí (10 masážních vaků). Zásadní prvek výbavy Laurin&Klement, jenž stojí za opravdu komfortním cestováním.
Řidičova zóna je z pohledu ergonomie bezchybná. Snad jen až příliš vystrčený displej samostatně stojícího infotainmentu ruší ve výhledu.
Přední část vozu je příjemně prostorná, veškeré materiály, se kterými se posádka dostane do styku, jsou velmi příjemné. Ať už volant, výplně dveří či středová loketní opěrka, všechny jsou z kvalitních materiálů.
Přehledný displej virtuálního kokpitu potěší každého. Ne všichni se však shodují, zdali se povedlo zapracování displeje do palubní desky.
Třináctipalcový displej je dominantou palubní desky. Potěší rychlost a intuitivní ovládání. Nechybí možnost bezdrátového propojení s chytrým zařízením.
Ovladač automatické převodovky se nově nachází pod volantem. Díky tomu se ušetřilo i místo na středové konzoli.
Smart Dials fungují na výbornou, rychlé a intuitivní ovládání přispívá k bezpečnějšímu ovládání nežli ovládání na dotykové obrazovce.
Vzít obchodního partnera do interiéru Superba bude na úrovni. Při jízdě se budete cítit komfortně, rozhovor nebude narušovat hluk díky skvělému odhlučnění.
Na zadních sedadlech se posádka bude cítit velmi komfortně. Místa je všemi směry na rozdávání.
Objem kufru činí 645 litrů, takže přes týden manažerská limuzína o víkendu parťák pro celou rodinu.
Škoda Kodiaq RS
Jestliže má být Superb Laurin&Klement firemním vozem, jenž bude plnit funkci reprezentativního vozu bez okázalostí, nový Kodiaq RS může dodat vozovému parku správný drive.
Pro některé firmy je faktor „být vidět“ zcela zásadní.
S novým Kodiaqem v provedení RS rozhodně nezapadnete v šedi zaparkovaných vozů před kancelářskou budovou.
Mohutná karoserie doplněná sportovními prvky jasně poukazuje na příslušnost k modelům s emblémem RS.
Nový Kodiaq v provedení RS startuje na částce od 1,5 milionu korun. To už dáváte jasně najevo, že vaše firma má silné zázemí.
Asi málokdo by na manažerském postu ohrnoval nos nad takovýmto služebním vozem. U většiny leasingových společností se Kodiaq RS pohybuje s měsíční splátkou okolo 15.000 Kč bez DPH.
Sebevědomý pohled, sportovní look a nádherná červená barva karoserie.
Jízda s Kodiaqem RS je úplně jiné kafe než s verzí Sportline. Výkon 195 kilowatt možná na papíře nevypadá až tak světově, ale v běžném provozu je však neskutečně agilní.
Ideální spojení maximální praktičnosti s nádechem sportovního vozu. Pro dynamicky založené řidiče je tento vůz jako dělaný, jen je třeba počítat se spotřebou klidně okolo deseti litrů na sto kilometrů.
V městském provozu oceníte vyšší posed, výbornou manévrovatelnost a adaptivní podvozek, který dokáže filtrovat obrovské spektrum nerovností.
Pod kapotou je nejsilnější benzínová jednotka o objemu dvou litrů. Maximální výkon 195 kilowatt a 400 Nm dělají z tohoto velkého SUV dynamického parťáka pro každý den.
Nová koncepce palubní desky kombinuje digitální přístrojový štít se třináctipalcovým samostatně stojícím displejem infotainmentu.
Jedním slovem fantastická sedadla. Potěší jejich komfort na dlouhé cesty, ale i skvělá opora při dynamické jízdě.
Interiér je prostorný, ergonomie na výbornou. Zde Škodovka dělá vše bez výhrad.
Veliká úhlopříčka displeje není každému po chuti, nicméně systém potěší rychlím a intuitivním ovládáním.
Virtuální kokpit bez typického kšiltu je rozhodně povedenější než u nového Superba. Novinkou je přítomnost nápisu místo loga na středu volantu.
I díky přesunu voliče automatické převodovky pod volant je středová konzole prakticky uzpůsobena pro odložení až čtyř lahví na pití. Smart Dials se po měsících provozu jednoznačně osvědčily.
Kabina je vzdušná, všemi směry je dobrý výhled a samozřejmostí je velmi dobré odhlučnění.
Kvalita zpracování je na úrovni. No ještě aby ne, když se bavíme o autě za 1,5 milionu korun.
Na zadních sedadlech je neskutečně mnoho místa.
Objem 910 litrů mluví za vše.
Sedadla lze jednoduše sklopit, nechybí řada Simply Clever řešení.
Škoda Octavia Combi RS
Jeden z nejuniverzálnějších modelů na celém světě. Většina konkurentů buď vlivem zájmu o SUV skončila, nebo došlo k zredukování karosářských variant či k osekání výbavových linií.
Octavia si i nadále drží obrovskou šíři své nabídky. Proto je také jednoznačně nejprodávanějším vozem na českém trhu.
Cenově dostupné velké rodinné kombi není problém, reprezentativně vyhlížející liftback ve výbavě Exclusive Selection může zaujmout, nebo nabízí na oko sportovní šmrnc v podání výbavového stupně Sportline. Nebo doopravdy sportovní vůz, ať už v liftbacku, tak v praktickém provedení combi.
Již po generace je tento model oblíbencem firemních flotil. Důvody jsou jasné. Dostatečně velké, reprezentativní vozidlo, široká nabídka výbav a motorizací a velmi spolehlivý a nízkonákladový provoz.
Kdo chce více zábavy, ale nechce přijít o praktičnost, volí sportovní verzi RS. Ačkoli se nejedná o čistě sportovní vůz, pro dynamicky založené řidiče je jízda pohlazením na duši.
Cena nové Octavie RS v provedení combi startuje na částce od 1.099.900 Kč. V případě leasingu lze kalkulovat s měsíční splátkou okolo deseti tisíc korun.
Octavia RS se postupně více prosazuje i v prodejích do firem, kde plní funkci atraktivnějšího vozu oproti někdy tuctovým specifikacím Octavie v typicky bílé či modré barvě karoserie.
Jízda je především komfortní, ale je příjemné vědět, že pod kapotou je 195 kilowatt, které je občas třeba pořádně provětrat.
I z pohledu jízdních vlastností je Octavie perfektním univerzálem pro každodenní jízdu. Umí být komfortní a tichá, zároveň dokáže nabídnout solidní dynamiku a zábavu za volantem.
Pod kapotou je totožná jednotka, tedy 2,0 TSI s maximálním výkonem 195 kilowatt. Potěší agilita a dynamika, zároveň i velmi kultivovaný chod motoru.
Stejně jako u Kodiaqa či Superba i zde své místo našly perfektní sedadla.
Perfektní volant, ideální ergonomie a pohodlný posed. Octavia je ve svém segmentu jedním z nejlepších vozů. V posledních letech si však za to nechá výrobce zaplatit.
Jednoduchá a přehledná palubní deska je tvořena kvalitními materiály. Vše funguje jak má, potěší níže položená obrazovka infotainmentu nežli u Kodiaqa.
Volič automatické převodovky má své místo ještě na středové konzoli. Nová generace už pravděpodobně bude mít volič pod volantem.
Aktuální nabídka mladoboleslavské automobilky je pestrá a dokáže vyhovět téměř každému zákazníkovi. Především ve firemních flotilách oceňují přítomnost jak cenově dostupných vozů a specifikací tak na druhé straně možnost objednat reprezentativní modely pro management. V případě modelu Superb Laurin&Klemet se můžeme bavit o komfortním liftbacku, který dokáže přebrat zákazníky i z firem, kde dříve hráli prim pouze německé značky. Kodiaq RS je na druhé straně extravagantní vůz, který na našem trhu dokáže držet krok i s daleko zvučnějšími modely. No a Octavia to je sázka na jistotu ať už do firmy tak do rodiny, kdo touží po sportovnějším projevu Octavia RS umí přitvrdit muziku.