Hyundai Tucson – Skvělý to počin
Hyundai Tucson
- Základní informace
- Naměřené hodnoty
- Výbava a ceník
- Konkurenti
- Hodnocení (+/-)
- Fotogalerie a video
1. Základní informace
- Rozměry
Délka: 4.500 mm, Šířka se zpětnými zrcátky: 1.865 mm, Výška včetně ližin: 1.653 mm
Rozvor: 2.680 mm, Světlá výška: 170 mm, více v přiložené tabulce
- Nabídka pohonných jednotek
Paleta pohonných jednotek u nového Tucsona je opravdu bohatá. Vybírat můžeme hned ze sedmi specifikací. K dispozici je klasická zážehová šestnáctistovka, dále Mild hybridní jednotky, hybridní a nechybí ani Plug-in hybrid. Vždy se jedná o benzinovou šestnáctistovku. V případě Mild hybridu je kombinována se 48V okruhem, jenž pomáhá s akcelerací. Hybridní a Plug-in hybridní verze je spjata se synchronním motorem s permanentním magnetem (HEV a PHEV). Dieselová verze s označením MHEV je kombinací vznětového motoru s 48V okruhem, který stejně jako v případě zážehové jednotky pomáhá s akcelerací či pohybuje s vozidlem při manévrech v nízkých rychlostech (parkování). V nabídce pak také nalezneme i konvenční dieselový agregát 1,6 CRDi. K dispozici je jak manuální převodovka o šesti rychlostních stupních, tak dvouspojková převodovka s automatickým řazením o sedmi rychlostních stupních. Zvolit si taktéž můžete mezi pohonem pouze přední nápravy, tak pohonem všech čtyř kol. Základní motorizací u nového Tucsona je benzínová jednotka 1,6 T-GDI s maximálním výkonem 110 kW, respektive 150 koňských sil. Spjata je se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem pouze přední nápravy. Vrcholem nabídky je pak Plug-in hybridní verze 1,6 T-GDI PHEV s pohonem 4×4 a automatickou převodovkou s maximálním výkonem 195 kilowatt (265 k).
- 1,6 T-GDI 110 kW
- 1,6 T-GDI 110 kW MHEV
- 1,6 T-GDI 132 kW MHEV
- 1,6 T-GDI HEV 169 kW
- 1,6 T-GDI PHEV 195 kW
- 1,6 CRDi 85 kW
- 1,6 CRDi 100 kW MHEV
2. Naměřené hodnoty
Pod kapotou testovaného vozu pracuje jednotka 1,6 T-GDI o výkonu 180 koňských sil. Jelikož se jedná o hybridní Tucson, zážehové šestnáctistovce pomáhá elektromotor o maximálním výkonu 60 koní. Maximální systémový výkon je pak roven 230 koňským silám. Jednotka posílá výkon skrze automatickou šestistupňovou převodovku na kola obou náprav. K dispozici je i totožná specifikace s pohonem pouze přední nápravy. Hybridní jednotka dokáže s Tucsonem bezproblémově pracovat. Potěší příjemně lineární akcelerace a celkově kultivovaný chod. Plus si odnáší i velmi příjemně nastavený podvozek, který si dokáže poradit s širokým spektrem nerovností. Výrobcem udávaná spotřeba by se v případě testovaného vozu měla pohybovat v rozmezí od 5,4 do 5,6 litru na sto kilometrů. Během týdenního testu se výsledná spotřeba ustálila na hodnotě 5,7 litru.
- Emise dle výrobce: 124 – 127 (g/km)
- Emisní norma: Euro 6.3
- Zrychlení 0-100 Km/h: 8,3 s
- Maximální rychlost: 193 km/h
3. Výbava a ceník
Nový Tucson je k dispozici ve čtyřech stupních výbavy. Základní výbava s označením Start začíná na částce 599.990 Kč. Za tuto sumu získáte specifikaci 1,6 T-GDI 110 kW s pohonem přední nápravy a šesti stupňovou manuální převodovkou. Z výbavy se můžete těšit například na klimatizaci, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, zadní parkovací kameru, rádio s 8″ dotykovým displejem a bohatou bezpečnostní výbavu. Druhý výbavový stupeň s označením Comfort přidává například Full LED přední světlomety včetně integrovaného statického přisvěcování do zatáčky, zadní kombinovaná LED světla, automatickou dvouzónovou klimatizaci či 17″ kola z lehké slitiny. Druhý stupeň pak nejlevněji pořídíte s totožnou pohonnou jednotkou o 50.000 korun dráž. Připravit si tedy budete muset 649.990 Kč. Nejdražší specifikací je Plug-in hybrid 1,6 T-GDI PHEV ve výbavě Style. Zde se již podíváme přes hranici jednoho milionu korun, konkrétně je potřeba 1.119.900 Kč. I zde se však za některé položky připlácí. Například metalický lak (+ 17.900 Kč), panoramatické střešní okno (+25.000 Kč) či Paket Premium (+ 60.000 Kč). V paketu však získáte opravdu hodně bohaté výbavy: 19″ kola z lehké slitiny, anatomicky tvarovaná sedadla s koženým čalouněním, elektricky nastavitelná přední sedadla, paměť nastavení sedadla řidiče, elektricky posuvné sedadlo spolujezdce z 2. řady sedadel, ventilovaná přední sedadla, 360° kamerový systém SVM, kamerové sledování mrtvého úhlu BVM, elektronicky řízený systém odpružení ECS – pouze s motory MHEV 48V a 1,6 T-GDI HEV & PHEV, dálkově ovládaný autonomní parkovací asistent RSPA – pouze pro motor 1,6 T-GDI HEV & PHEV, asistent zabraňující kolizi při couvání PCA-R – pouze pro motor 1,6 T-GDI PHE.
- Start – od 599.990 Kč
- Comfort – od 649.990 Kč
- Smart – od 679.990 Kč
- Style – od 769.990 Kč
Testovaný vůz disponoval velmi bohatou výbavou včetně výše zmíněného Paketu Premium. Ten lze přikoupit pouze v případě nejvýše položeného výbavového stupně Style. Při pohledu na exteriér vozu potěší extravagantní design s ostrými liniemi a futuristickou přídí. Po designové stránce je Tuscon rozhodně jednou z nejvýraznější novinek letošního roku. V interiéru nechybí nic. Těšit se tak můžete na komfortní cesty plné pohody a klidu. Pokud se Vám takovýto Tucson zamlouvá, připravit si budete muset více jak jeden milion korun.
Níže naleznete odkaz na aktuální ceník českého zastoupení značky Hyundai.
Aktuální informace a ceník k modelu Hyundai Tucson
4. Konkurenti
Hyundai Tucson je nefalšovaným zástupcem SUV, konkrétně ho řadíme do segmentu SUV-C. Jedná se o třídu s obrovskou konkurencí. Konkrétně se musí Tuscon vypořádávat s celkem 72 konkurenty. Ve stejné třídě má i svého většího stájového kolegu Santa Fe. Mezi hlavní konkurenty nového Tucsona můžeme považovat domácí modely Škoda Karoq a Kodiaq. Ve stejné třídě operují i další zvučná jména jako například Dacia Duster, Kia Sportage či Nissan Qashqai. Tuscon se v letošním roce (měřeno od ledna do konce července) drží na průběžné čtvrté příčce s 2.260 registracemi. Tržní podíl se vyhoupl na 8,35 procenta. Níže přikládám seznam nejprodávanějších modelů segmentu SUV-C.
- Škoda Kamiq
- Škoda Karoq
- Škoda Kodiaq
- Hyundai Tuscon
- Dacia Duster
- Volkswagen Tiguan
- Toyota RAV4
5. Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Hyundai Tuscon
- Odvážný design (extravagantní příď, výrazné prolisy karoserie)
- Jisté jízdní vlastnosti (schopný podvozek, příjemné řízení, pocit bezpečí)
- Příjemná sedadla (rychle si najdete ideální pozici za volantem)
- Dostupnost nadstandardní výbavy (Výbava Style + Paket Premium)
Mínusy modelu Hyundai Tuscon
- Pro někoho až moc futuristický vzhled (Nic pro introverty)
- Vzhled středové konzole (tlačítka ovladače automatické převodovky)
- Diskutabilní úspora paliva alternativních pohonů oprati klasickým spalovacím agregátům
- Občasně nepřehledné ovládání infotainmentu