Peugeot 5008 se sice hrdě hlásí ke kategorii sportovně užitkových vozů (SUV). Když však přimhouříme oči, má stále co nabídnout i na poli vymírajícího druhu rodinných MPV. Nová generace úspěšného modelu přichází s radikální změnou designu karoserie a velkým progresem v oblasti vzhledu palubní desky a komfortu pro cestující. Díky možnosti až sedmimístného interiéru a velkorysému prostoru pro cestující i jejich zavazadla, je Peugeot 5008 vhodným adeptem stát se rodinným přítelem pro každodenní provoz.
Základní informace
Délka: 4 791 mm
Šířka: 1 895 mm (se zpětnými zrcátky)
Výška: 1 694 mm
Rozvor: 2 901 mm
Objem motoru: 1 199 cm3
Palivo: Benzin + elektro
Výkon: 107 kW
Převodovka: Automatická převodovka e-DCS6
Cena testované verze: od 965.000 Kč
Peugeot 5008 ve fotogalerii
Peugeot 5008 přijíždí s kompletně přepracovanou přídí. Novinka sází na vzhled identický s menším modelem 3008.
Záď vozu nově působí více dynamicky. Proporčně se od předešlé generace zásadně neliší. Zadní světlomety se po designové stránce rozhodně povedly.
Bez pár milimetrů naměříme na délku úctyhodných 4,8 metru. Hodnota rozvoru pak činí 2 901 milimetrů. Při pohledu na boční partie vozu je patrná snaha o zachování co nejvíce praktické karoserie v kombinaci s aktuálním trendem segmentu SUV.
Model 5008 startuje na částce od 865.000 Kč. Jedná se o konfiguraci s hybridním pohonným ústrojím. Plug-in hybridní verze a čistě elektrická verze jsou již se svými cenami vysoko nad jedním milionem korun. Nejdražší specifikace se pohybují okolo 1,4 milionu korun.
Přední adaptivní světlomety Pixel LED s automatickou výškovou regulací a kresbou „3 drápů“ jsou dostupné ve výbavě GT.
Zadní sdružené LED světlomety 3D s kresbou „3 drápů“ jsou taktéž dostupná až v nejvyšší výbavě GT. V základním provedení Allure rozhodně nová 5008 nepůsobí tak šik jako v testované konfiguraci.
Po vzhledové stránce je výbava GT rozhodně oku lahodící. Modrá metalická barva karoserie OBSESSION působí v kombinaci s výrazným oplastováním šik. Zaujmou i stříbrné doplňky karoserie, výrazné tónování skel či devatenáctipalcová hliníková kola Breda.
Na zmíněných devatenáctkách je 5008 nabízena již v základu. Výsadou výbavy GT jsou pak o palec větší aerodynamické disky Sofia.
Kombinace barvy laku s černou střechou a stříbrnými doplňky dodává vozu nutnou dávku sex-appealu.
Jízda s modernizovaným model 5008 je v první řadě orientována na komfortní jízdu jak ve městě tak na dlouhých cestách. Podvozek potěší schopností filtrovat široké spektrum nerovností. Celkový jízdní projev je adekvátní i k celkové délce vozu, rozvoru a výšce. O dynamické jízdě to opravdu není, oceníte spíše kultivovanost a dobré odhlučnění i na dlouhých cestách s kompletně obsazeným interiérem.
Z vozu je dobrý výhled všemi směry, sedí se výše a bezesporu potěší dobrá ovladatelnost a manévrovatelnost v městském provozu.
Pod kapotou v základním provedení je hybridní pohonné ústrojí. Z nabídky nadobro zmizel oblíbený diesel. Všechny jednotky jsou již elektrifikovány, nechybí ani čistě elektrické provedení. Základní hybrid potěší drtivou většinu potenciálních zákazníků. Benzínová dvanáctistovka v kombinaci s elektromotorem nabízí kumulovaný výkon 145 koní. Ve spojení s automatickou převodovkou o šesti rychlostních stupních je celkový projev velmi kultivovaný. Výkonu je dostatek i při zatížení vozu, celková spotřeba se pohybuje okolo 5,8 litru na sto kilometrů.
K dispozici je dále plug-in hybrid s výkonem 195 koní a dvě specifikace čistě elektrické 5008. Slabší provedení nabízí výkon 210 koní a kapacitu baterie 73 kWh. Nejsilnější verze nové 5008 nabízí až 230 koní, a to ve spojení s vyšší kapacitou baterie 96,9 kWh.
Nové a modernější pojetí i-Cockpitu se Peugeotu povedlo na výbornou. Palubní deska působí svěže a ve své třídě se rozhodně neztratí.
Zásadní je i vylepšení celkové kvality zpracování a použitých plastů.
Za volantem se budete cítit opravdu velmi komfortně. Vyvýšený displej nabízí výbornou čitelnost, ocenil bych však snad jen výraznější oddělení virtuálního kokpitu od části s multimediálním systémem.
Sedadla potěší především na delších cestách – záda vás zde bolet nebudou. Potěší dostatečná délka sedáku i příjemné boční vedení.
Níže položený volant nemusí na první dobrou sednout každému, ale po týdnu jsem si na toto netradiční řešení příjemně zvykl.
Volič automatické převodovky se přesunul ze středové konzole až na palubní desku blíže k volantu.
Přes dotykovou obrazovku se ovládá vše, od klimatizace a nastavení vozu až po spárování s chytrým zařízením.
Na zadních sedadlech je místa dostatek i pro dospělé cestující. Škoda jen, že Isofix není na všech sedadlech, nýbrž pouze na krajních.
Sedadla lze posouvat a polohovat pro maximální komfort. Přístup do třetí řady sedadel je v pořádku.
Místa je zde však poskromnu, na kratší cestu ale bohatě postačí.
Celkem 916 litrů je bezesporu jedním z triumfů modelu 5008. V případě sklopení i druhé řady sedadel se objem navýší až na maximálních 2 232 litrů dle metodiky VDA.
I za třetí řadou sedadel nakonec zbývá slušných 348 litrů.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Peugeot 5008
Prostorný interiér s možností sedmi sedadel
Moderní vzhled palubní desky
Kultivovaný projev základní motorizace
Výbava GT vozu dodává šmrnc
Mínusymodelu Peugeot 5008
Ceny atakující jeden milion korun, elektrické verze i částky okolo 1,3 milionu korun
Ovládání klimatizace a veškerého nastavení vozu přes dotykovou obrazovku